Korporativni portali niso več samo odložišča informacij

Produktivna orodja, ki pomagajo ustvarjati prihodke.

Objavljeno
12. maj 2014 12.01
reu/TELECOMMUTING/
Vinko Seliškar
Vinko Seliškar

V poslovnem svetu vse bolj uspevajo vsebinsko usmerjeni portali, ki jih povezuje skupna in uporabniku prilagodljiva vstopna točka, saj tako omogočajo večjo dinamičnost in prilagodljivost poslovnemu okolju.

Podjetja so dolgo na korporativne portale gledala kot na samopostrežna orodja, s katerimi lahko še dodatno optimizirajo stroške. Zdaj pa to niso več samo odložišča informacij, preoblikovali so se v socialne platforme, ki omogočajo sodelovanje in mreženje uporabnikov.

Omogočajo boljše medsebojno komuniciranje in sodelovanje zaposlenih, večjo urejenost informacij, urejeno poročanje, pregled in upravljanje vsebine, dokumentov, poslovnih procesov, projektov, orodij za poslovno storilnost … Postali so produktivna orodja, ki pomagajo ustvarjati prihodke.

Samopostrežnost korporativnega portala pomeni, da uporabnikom omogoča opravljanje različnih opravil ali nalog. Za interni korporativni portal so ta opravila lahko preprosta – na primer rezervacije sejnih sob, službenih avtomobilov, prijava dopustov, izobraževanj – ali kompleksna, kot so potrjevanje dokumentov, proces naročanja, metodologija vodenja projektov in drugo. Dodana vrednost se ne skriva le v nižanju stroškov storitev. Korporativni portali postajajo vse pomembnejši del uporabniške izkušnje in služijo za stičišče med drugimi sistemi.

Personalizirana vsebina in skrb za zaposlene

Nova generacija portalov omogoča personalizacijo vsebin. Sodobni prijemi, kot so označevanje, ocenjevanje in dinamična klasifikacija vsebine, omogočajo, da zaposleni portalno okolje priredijo načinu dela in tako pripomorejo k večji uporabnosti.

Za podporo različnim skupinam omogočajo posebne aplikacije s potrebnimi gradniki za učinkovito in hitro sodelovanje med člani ekipe. Učinkovit samopostrežni portal skrbi predvsem za zadovoljstvo zaposlenih, saj imajo vedno na voljo za poslovanje vse potrebne informacije in orodja.

Pot do uspeha gradi na povezovanju zalednih sistemov, aplikacij in podatkov ter poenostavljanju dostopa do vsebin. Med bolj priljubljenimi rešitvami so tudi grafični kazalniki poslovnih aktivnosti, ki svoje informacije črpajo iz različnih aplikacij. Nova generacija portalov pa že uvaja rešitve z integriranima komponentama družabnosti in sodelovanja.

Korporativni portali sledijo na spletu uveljavljenim tehnologijam, kot so blogi, novičarstvo, forumi, wikiknjižnice. Omogočajo dinamične načine za urejanje vsebine, podporo mobilnim napravam, vpeljavo videovsebin ... Vse te spremembe silijo korporativne portale v manj monolitične in bolj razdrobljene vsebinsko usmerjene portale. Za njihovo rast in kakovost je nujna tudi določena »svoboda«. Vsebino ponavadi prispeva več ljudi, ki so tudi »skrbniki vsebine« oziroma uredniki ali uredniški odbor. Ažurna vsebina na portalu zato zahteva preproste in učinkovite procese urejanja.

Korporativni portali za podjetja niso več samo potreba, ampak nuja. Postali so ena izmed najpomembnejših poslovnih aplikacij v podjetju, ki omogoča uspešnost in organiziranost podjetja, posredno ustvarja prihodke in omogoča konkurenčnost.