Cilj novega zavezništva, ki bi lahko nadzorovalo več kot 40 odstotkov trga z ladijskimi zabojniki na relaciji Vzhod–Zahod, to je med Azijo in Evropo, ter na čezatlantskih poteh in 24 odstotkov čezpacifiške trgovine, je izboljšati in optimizirati poslovanje in ponudbo pomorskih kontejnerskih storitev ter znižati stroške. Ti so se v zadnjih letih povečali in povzročili kontejnerskim ladjarjem veliko težav. Ladjarji so namreč še pred krizo naročili več kontejnerskih ladij, ker pa se je v krizi povpraševanje po takšnih prevozih zmanjšalo, so prevelike zmogljivosti povzročale izgubo.
Omrežje P3 bo na začetku delovalo z 252 kontejnerskimi ladjami na 28 povezavah, katerih zmogljivost je 2,6 milijona standardnih zabojnikov, merjenih v TEU (twenty-foot equivalent unit, kar je dvajsetčeveljski zabojnik). Ladje bodo plule na treh plovnih poteh: med Azijo in Evropo ter na čezpacifiških in čezatlantskih povezavah. Za njihovo delovanje bo skrbel neodvisni skupni operativni center v Londonu, vse druge ladje omenjenih treh družb pa bodo tudi v prihodnje ohranile popolnoma neodvisno prodajo, trženje in funkcije storitev za stranke.
Bolj izkoriščene ladje,
Danski Maersk Line ima zdaj približno 15-odstotni tržni delež pri pomorskem prevozu kontejnerjev, švicarski MSC 13- in francoski CMA CGM osemodstotnega. Z novim zavezništvom bi si omenjeni ladjarji zmanjšali stroške na povezavah med Evropo in Azijo ter med Evropo in ZDA za približno šest odstotkov. Nižji stroški bi bili predvsem posledica večjih in bolje izkoriščenih ladij, ki so tudi energijsko učinkovitejše. Po ocenah bi zavezništvo delovalo z ladjami, ki so povprečno za dva do tri tisoč zabojnikov (TEU) večje, kot jih imajo tekmeci.
Kontejnerske velikanke razreda triple E
Maersk je v ladjedelnici DSME (Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering) v Južni Koreji že februarja 2011 naročil deset super velikih kontejnerskih ladij razreda triple E in junija istega leta še deset takih ladij, od katerih jih je devet že v uporabi in plujejo na pomorskih poteh med Azijo in Evropo, deseta je na poskusni vožnji, preostalih deset pa bo postopoma dobavljenih še letos in do konca junija prihodnje leto.
Največje kontejnerske ladje na svetu razreda EEE (triple E) lahko prevažajo več kot 18.200 standardnih zabojnikov velikosti dvajset čevljev (TEU). Kratica EEE označuje ekonomijo obsega, energijsko učinkovitost in ekološke izboljšave novih kontejnerskih ladij. Ladje razreda EEE imajo polovico manjše izpuste ogljikovega dioksida kakor druge ladje, ki vozijo med Evropo in Azijo, motorji porabijo manj goriva, ko bodo nehale pluti, pa jih bo mogoče v celoti reciklirati. Dolge so 400 metrov, široke 59, visoke 73, njihov ugrez pa je 15,5 metra. Zabojnike zlagajo v 19 nadstropij.
Največja hitrost ladij triple EEE, na katerih je le 22 članov posadke, je 23 vozlov. V primerjavi s kontejnerskimi, ki lahko peljejo 13.100 kontejnerjev, porabijo 35 odstotkov manj goriva. Njihova cena je, upoštevajoč količinski popust, približno 190 milijonov dolarjev. Te ladje dolgo ne bodo največje. Po knjigah naročil naj bi konec leta oziroma na začetku prihodnjega začele voziti ladje nosilnosti 18.400 TEU. Naročil jih je kitajski ladjar China Shipping Container Line (CSCL).