Lanski dosežki jim bodo koristili še več let

Izvozniki so lani pridobivali nove kupce, zmagovali na mednarodnih razpisih, inovirali, pridobivali razvojne projekte ...

Objavljeno
21. marec 2014 18.08
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Ključi za uspeh na tujem trgu so edinstven izdelek z izjemnim potencialom, nenehen razvoj, močan distributer, pri končnem izdelku tudi možnost prodaje po različnih kanalih in intenzivne marketinške aktivnosti ter usposobljena ekipa, ki verjame v izdelek in zna pridobiti zaupanje novih poslovnih partnerjev, pravijo izvozniki. Vprašali smo jih, kateri je njihov največji dosežek pri izvozu v lanskem letu.

Skupina Gorenje: Med najpomembnejše dosežke lanskega leta sodi sklenitev strateškega partnerstva z japonsko korporacijo Panasonic, v okviru katerega razvijamo novo generacijo pralnih strojev. Proizvodnjo bomo začeli prihodnje leto, izdelek bo prispeval k nadaljnji krepitvi Gorenjevega tržnega položaja.

Skupina Sij: Vstopili smo na nove oddaljene trge, kot sta Vietnam in Indonezija. Uvrstili smo se na seznam potrjenih dobaviteljev visokokavostnega jekla za avtomobilsko industrijo, in sicer za Škodo Power, Volvo in BMW. Smo tudi na seznamu potrjenih dobaviteljev ameriške multinacionalke General Electric, kar nam bo v prihodnje razširilo referenčni seznam kupcev in s tem prodajne možnosti.

Skupina Impol: Pridobili smo zahtevnega kupca Daimler (znamka Mercedes-Benz), ki je letos že občutno povečal obseg naročil. Ta kupec je pomemben, saj gre za prestižno znamko, kar pozitivno vpliva tudi na ugled znamke Impol.

Hella Saturnus: Leta 2013 smo delovali na 20 razvojnih projektih, med katerimi je glavni žaromet prenovljene opel insignie. Posebej lahko omenimo še našo prvo meglenko LED za nissan infiniti, ki s svojo inovativno rešitvijo predstavlja tehnološki preboj.

Letrika: Širitev lastnih proizvodnih zmogljivosti na Kitajskem, s čimer povečujemo obseg poslov. Vstopili smo na indijski trg in na njem z lokalnim partnerjem ustanovili skupno podjetje – to ima velik dolgoročen potencial.

TAB: Pridobili smo posel za prvogradnjo naših trakcijskih baterij pri dveh vodilnih proizvajalcih viličarjev, Stillu in Jungheinrichu. To pripomore k prepoznavnosti znamke TAB, prinaša konstantnost naročil in dvig prodaje za 15 odstotkov.

Unior: Osvojili smo nove trge v arabskem svetu. Izvoz na Kitajsko je povezan s projekti za obdelavo kolenčastih gredi za VW in Audi, enake projekte smo izvedli tudi za Audi Madžarska in VW Mehika. S tem smo se uvrstili med pomembnejše strojegradnje v tem segmentu. Pridobili smo nove razvojne projekte ojnic za naslednjo generacijo motorjev pri BMW, ki so predvideni za uporabo v hibridnih pogonih. Kupec ZF nas je izbral za razvoj novih produktov iz sintranih delov na najzahtevnejših komponentah aktivnega podvozja vozil.

Droga Kolinska: Največji uspeh sta velik skok v prodaji in distribuciji donata MG v Rusiji ter visoka rast v Italiji. V Avstriji smo začeli sodelovati neposredno s trgovskimi verigami, kar pomeni večjo dodano vrednost in kakovostnejše sodelovanje pri načrtovanju aktivnosti.

Eti: Med največje dosežke lanskega leta spada pridobitev največjega tenderja v zgodovini ETI. Gre za program srednjenapetostnih varovalk VV-programa, ki jih bomo prodali v Saudsko Arabijo. S partnerjem iz Indije smo podpisali pogodbo o prodaji tehnologije in know-howa za proizvodnjo stikal. Na nemškem trgu smo z našo blagovno znamko vstopili v trgovsko verigo Mitegro. 

Papirnica Vevče: Lani smo vložili več kot deset milijonov evrov v nov premazni agregat. Naredili smo najlažji etiketni papir na svetu, ki se uporablja za etiketiranje plastenk. To je naš odgovor na zahteve podjetij, ki želijo biti okoljsko odgovorna.

Knauf Insulation: Trgu smo ponudili nov izdelek. Izdelali smo posebno vrsto rastnih medijev, ki so namenjeni zadrževanju vode pod tanko plastjo zemlje ali peska. S tem pomagamo rastlinam preživeti daljša sušna obdobja, saj izdelek deluje kot dodatni zadrževalec vlage in pozitivno vpliva na razvoj koreninskih sistemov ter na rast. Gre za tri družine izdelkov, namenjenih zelenim streham, travnim površinam in vrtnarstvu.

GKN Driveline: S polgredmi za vozilo dacia duster za kupca Renault/Dacia smo vstopili na romunski trg.

Iskra Mehanizmi: Skoraj pet milijonov evrov smo vložili v proizvodnjo nove generacije radarskega tempomata za avto. Obetamo si rast v avtomobilskem delu.

Arcont: Pomemben je bil ruski trg, saj smo za kupca izdelali in dobavili bivalne enote, ki so se uporabljale za različne namene za olimpijske igre v Sočiju. To je bil eden največjih posamičnih projektov v našem podjetju v zadnjih letih. Pomeni pa tudi odlično referenco za podjetje.

Steklarna Hrastnik: Naš kupec Bacardi – podjetje trži 200 blagovnih znamk pijač – nas je prepoznal kot dobavitelja za zahtevne steklenice in nas s tem postavil na vrh svoje piramide dobaviteljev. Čeprav zaradi menjave peči v enoti, kjer proizvajamo namizno steklo, nismo obratovali 50 dni, smo od leta 2012 povečali dobiček pred davki za 64 odstotkov.

TBP: Leto 2013 je bilo za TBP prelomno, saj smo začeli serijsko dobavo novemu kupcu BMW München. Vrednost pogodbe smo že razširili, tako da presega 42 milijonov evrov.

Mariborska livarna: Vzpostavili smo tehnološko linijo za proizvodnjo menjalnika in razdelilnika pogona za kupca Land Rover. S takšno referenco odpiramo nove trge v zelo razvitem segmentu avtomobilske industrije. Pričakujemo 50-odstotno povečanje prodaje v tem programu.

Elrad International: Izbrani smo bili za dobavo elektronike za robotske kosilnice Husqvarne Anglija. Vstop na trg robotskih kosilnic za travnate površine je pomemben za obseg prodaje in je referenca za pridobivanje novih poslov.

Comtrade: Eden največjih dosežkov je vzpostavitev sistema za centralni nadzor igralništva v Avstriji. Za dobavitelja smo bili izbrani na mednarodnem javnem razpisu avstrijskega ministrstva za finance. Sistem omogoča nadzor do 15.000 elektronskih igralnih avtomatov. To je eden najsodobnejših tovrstnih sistemov na svetu in je že zgled mnogim drugim državam, ki razmišljajo o uvedbi takšnih nadzornih sistemov.

Sibo: Prevzeli smo nemško konkurenčno podjetje Kittel, ki po velikosti predstavlja 18 odstotkov našega poslovanja. Z novim naborom zamaškov si odpiramo trg v kozmetično industrijo.

Lisca: Na Nizozemskem smo začeli resneje prodajati v največji prodajni verigi (več kot sto prodajaln) s perilom in kopalkami in v kar nekaj od teh prodajaln nam je uspelo zagotoviti prostor, namenjen posebej naši blagovni znamki. V Italiji smo prodali več kot 15.000 setov kopalk, odprodaja iz trgovin pa obeta, da bomo prodajo še znatno povečali.

Cetis:
Za eno azijsko in eno afriško državo smo proizvedli skupaj dva milijona potnih listov in s tem dosegli rekord v njihovi proizvodnji v zgodovini družbe. Posla sta bila skupaj vredna več kot deset milijonov evrov, pomembna pa sta tudi z vidika referenc in kot preizkušnja naših tehničnih sposobnosti in zmogljivosti.

Gostol-Gopan: Dobavili smo linije za peko kruha pekarni v Belgiji, kjer smo glavni dobavitelj dveh avtomatiziranih, industrijskih, fleksibilnih linij za proizvodnjo pekovskih izdelkov, z vključitvijo sodobnih, energijsko varčnih cikotermičnih tunelskih peči z možnostjo rekuperacije odvečne toplote. Za naše podjetje je ta posel izjemen uspeh, ne samo v letu 2013, ampak v vsej naši 66-letni zgodovini.

Magneti:
Pridobili smo novega kupca Alstom, kar je rezultat triletnega testiranja proizvoda. Letos smo začeli proizvodnjo magnetnih sistemov za to družbo in jih nekaj že tudi dobavili. Razvili smo magnetni sistem za pogonske motorje vlakov, kar za nas pomeni tudi večjo dodano vrednost in širitev portfelja kupcev iz avtomobilske industrije v železniško.

Primat: Razvili smo blagajne, ki so odporne proti napadom s plinskimi mešanicami in s trdim eksplozivom. Prvi v svetu smo izdelke uspešno testirali v eni najuglednejših testnih institucij v Franciji in postopek končali s pridobitvijo certifikata.

Rem:
Izvedli smo projekt bivalnega naselja v Iraku za ameriškega kupca, ki je bil tudi investitor. Naselje je namenjeno najemu za tam navzoče naftne družbe. Sodelovali smo že pri zasnovi posameznih rešitev objektov, kupec nam je zaupal tudi projektiranje in ureditev infrastrukture.

Veplas: Prenesli smo proizvodnjo medicinskih kadi iz Švedske in Nemčije, pridobili medicinski certifikat, kar bo letos podvojilo prihodke od prodaje.

Trival antene: Naš največji dosežek je pridobitev naročila za teleskopske stebre v vrednosti približno dva milijona dolarjev, ki ga bomo dokončno realizirali do maja. Prodajo tega proizvoda si obetamo tudi v prihodnje, in sicer za približno milijon dolarjev vsako leto v prihodnjih sedmih letih.

Tovarna olja Gea:
Lani smo novemu kupcu v Italijo prodali za skoraj pol milijona evrov izdelkov, novima kupcema na Kitajskem za 86.000 evrov, vstopili smo na norveški, japonski, malezijski trg v premium razredu olja Gea.

Atech:
Podpisali smo dolgoročno pogodbo s podjetjem Gema za proizvodnjo elektronskih vezij. Podvojili smo prodajo produktov Fumis, za katere smo pridobili več kot 15 novih kupcev in jih zdaj dobavljamo v večino držav EU.

Lek Veterina:
Povezali smo se z danskim podjetjem Vilofoss, ki je del skupine DLG, danske multinacionalke z letnim prometom v višini slovenskega državnega proračuna.

Eta Kamnik:
Na Švedskem smo razširili prodajo nekaterih izdelkov iz trgovin, namenjenih izseljencem, v redne trgovske verige. V Italiji smo vstopili v trgovsko verigo Coop.