O integraciji potniškega prometa jeseni?

Javno naročilo samo v slovenščini. Rok za oddajo ponudb na dopolnjeni razpis z 28. julija preložen na 12. avgust.

Objavljeno
28. julij 2014 19.45
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Rok za oddajo in odpiranje ponudb za uvedbo integriranega javnega potniškega prometa (IJPP) je pristojno infrastrukturno-prostorsko ministrstvo (MzIP) z včerajšnjega 28. julija štirinajst dni po objavi javnega naročila že preložilo na 12. avgust. Zelo verjetno pa je, da bo tudi ta rok podaljšan.

Ponudniki so ob objavi popravljenega javnega naročila poudarjali, da je časa za pripravo kakovostnih ponudb odločno premalo, saj je treba uskladiti nekaj deset prevoznikov. Omenjajo 36 prevoznikov, ob upoštevanju povezanih družb pa gre še vedno za 30 prevoznikov, s katerimi je treba uskladiti številne tehnične podrobnosti, saj zdaj uporabljajo šest različnih sistemov!

Eden od ponudnikov navaja, da se zelo malo aktivnosti lahko izvede skupinsko. Zato je zahteval bistveno podaljšanje roka za oddajo ponudb – med predlogi ponudnikov se pojavlja 31. oktober 2014 – v nasprotnem pa zagrozil z vložitvijo zahtevka za revizijo razpisne dokumentacije.

Državna revizijska komisija se je z razpisno dokumentacijo za uvedbo IJPP sicer že nekajkrat ukvarjala: nazadnje letos, spomladi ko sta zahtevka vložila Arriva Štajerska – Arriva je po menjavah lastništva zdaj hčerinsko podjetje DB (Deutsche Bahn, Nemških železnic) in (češka) Mikroelektronika. Revizorji so imeli takrat le nekaj pripomb, zato ministrstvo naročila (po prejšnjih zavrnitvah spet objavljenega novembra lani) ni razveljavilo, ampak le dopolnilo.

Kar pa ne pomeni, da dvema prijavljenima na tretjem roku drugega (pomladanskega) razpisa – v skupnih nastopih sta se prijavila SŽ potniški promet, Ljubljanski potniški promet, Marprom, SŽ in Prometni institut Ljubljana (za 4,78 milijona evrov brez DDV) ter Agencija za promet in Četrta pot (za 6,55 milijona evrov brez DDV) – ni treba pripraviti novih ponudb. Skupna vrednost projekta uvedbe IJPP – tokratno javno naročilo je le zadnja stopnica na poti k usklajenemu javnemu potniškemu prometu – je ocenjena na 7,4 milijone evrov, iz sredstev kohezijske politike pa bi Slovenija dobila 6,3 milijona evrov. Javno naročilo je objavljeno samo v slovenščini, tudi ponudba mora biti obvezno v slovenskem jeziku. Morebitne prevode – tako MzIP – naj si plačajo kar ponudniki sami. Pri nekaterih odgovorih ponudnikom so bili na ministrstvu precej pitijski: tako ni jasnega odgovora, kaj naj bi bila razumna in poštena cena, kakšen bi bil primeren dobiček. Nerešeno je še vedno tudi vprašanje, kako bo po obveznem dogovarjanju prevoznikov odreagiral varuh konkurence.