Poslovni model še izpopolnjujejo in se širijo

GoOpti: Na slovenskem trgu pričakujejo visoko rast, v tujino (Italijo in Hrvaško) vstopajo s franšizami

Objavljeno
13. december 2013 17.12
Marko Guček - GoOpti 07.decembra 2013
Andrej Motl, gospodarstvo
Andrej Motl, gospodarstvo
Podjetje GoOpti se je v manj kot treh letih na slovenskem trgu uveljavilo kot vodilni ponudnik nizkocenovnih cestnih prevozov na mednarodna letališča. Po uspehu doma poslovanje že v prvih mesecih prihodnjega leta širijo na Hrvaško in v Italijo, nato pa tudi drugam.

Poslovni model podjetja temelji na dogovoru s potniki, ki v zameno za nižjo ceno prevoza privolijo v določeno stopnjo časovne prilagodljivosti pri odhodu proti želenemu cilju. Podobno kot nizkocenovni letalski prevozniki tudi oni najcenejše vozovnice ponujajo kupcem, ki jih kupijo prej. Na ponujeno ceno vpliva tudi ocena verjetnosti, da se bo izbrano vozilo do odhoda napolnilo.

Direktor podjetja Marko Guček pravi, da so v zadnjem letu svoj poslovni model že temeljito izpopolnili, to pa še nadaljujejo. Za njegovo inovativnost so pred kratkim prejeli posebno priznanje na Slovenskem forumu inovacij. Nadgradnja modela vključuje optimizacijo logističnih procesov in razvoj povsem novega spletnega vmesnika, ki ga bodo predstavili predvidoma februarja ali marca prihodnje leto. Pri tem sodelujejo s slovenskim podjetjem Abelium.

Namesto čakalnega okna, pri katerem je bilo čakanje potnikov na prevoz odvisno od izbrane destinacije, z zagonom novega spletnega vmesnika uvajajo tako imenovano okno fleksibilnosti. Pri njegovi uporabi bodo potniki sami odločili, koliko so lahko časovno fleksibilni, hkrati z izbrano stopnjo fleksibilnosti pa se bodo nižali oziroma višali stroški njihovega prevoza.

Širili se bodo s franšizami

Za nadgradnjo poslovnega modela so se med drugim odločili zato, da ga bodo iz Slovenije lahko čim enostavneje prenesli v druga okolja. Ker so presodili, da bi bili stroški samostojnega vstopa na tuje trge previsoki, bodo v tujino vstopili s franšiznim sistemom. Tega so že preizkusili na slovenskem trgu, v začetku prihodnjega leta pa nameravajo podpisati prve franšizne pogodbe s prevozniki v Trstu, Zagrebu, na Reki, v Pulju in Splitu.

Pri širitvi v tujino bodo najem vozil, iskanje voznikov in lokalno trženje storitev v celoti prepustili tujim prevoznikom z izkušnjami, sami pa jim bodo pomagali predvsem z razvojem podpornih nadzornih sistemov. Tudi dolgoročno podjetje vidijo predvsem kot matično družbo, iz katere bodo odločali o dodelitvi franšiz in partnerjem zagotovili vso potrebno podporo in znanje, v zameno pa bodo upravičeni do 15-odstotnega deleža njihovih prihodkov.

V GoOptiju že iščejo investitorja, ki bi jim pomagal pri obsežnejši širitvi v tujino. Pri navezovanju stikov s prevozniki in morebitnimi investitorji pa se po Gučkovih besedah vse pogosteje srečujejo s predsodki zaradi slabih gospodarskih razmer v Sloveniji in okrnjenega ugleda države. Domači in tuji sogovorniki jim pogosto celo svetujejo, naj matično podjetje preselijo v tujino, a se bodo za ta korak odločili le, če se bo položaj pri nas pokazal za povsem brezizhodnega.

Hitra širitev franšiznega sistema je ena njihovih prednostnih nalog tudi zato, ker menijo, da se s tem lahko precej zaščitijo pred morebitnimi posnemovalci. »Ugotovili smo namreč, da imamo zaradi poznavanja potovalnih navad po enem letu na določenem trgu tolikšno prednost, da nas konkurenca z njega lahko izrine zgolj z dampinškimi cenami in visokimi vložki,« pojasnjuje Guček.

V Sloveniji še lahko rastejo

Na slovenskem trgu letos načrtujejo več kot 2,5 milijona evrov prometa in več kot 100.000 potnikov. Prihodnje leto želijo obseg prometa podvojiti. Guček meni, da imajo še veliko možnosti za rast, saj po njihovih podatkih več kot 90 odstotkov potnikov na letališča še vedno potuje z lastnim prevozom.

Opozarja tudi, da ne ponujajo zgolj prevozov na letališča, temveč tudi v pristanišča in med mesti. Delež prevozov, ki jih opravijo v medmestnem prometu, se je s pet odstotkov na začetku poslovanja povečal že na 25 odstotkov. V petih letih nameravajo svoj poslovni model razvijati tudi v mestnem prometu.