Slovenija je letos na tej lestvici med 60 državami zdrknila z 51. na 52. mesto, dve mesti pred Grčijo ... Pred nami so vse baltske in višegrajske države, Portugalska, Španija, Madžarska, daleč pred nami sta Poljska in Češka, tik za nami pa Romunija in Bolgarija. Nizko smo padli, ni kaj, in to še zlasti po merilu gospodarske uspešnosti, kjer smo bili še leta 2009 na 21., zdaj pa smo pristali na 51. mestu. Padec BDP, stagnacija izvoza, padec bonitetne ocene, luknja v javnih financah in mrtvilo pri tujih naložbah, kjer so bili lani tokovi šestkrat manjši kot leto poprej so glavni vzroki za takšen trend. Skrb vzbujajoča za konkurenčnost je tudi možna selitev podružnic tujih podjetij iz Slovenije.
Na repu po poslovni
Še bolj porazni, če je to sploh mogoče, so anketni kazalniki poslovne učinkovitosti. Tu se Slovenija uvršča prav na zadnje mesto lestvice, kar zadeva učinkovitost regulacije bančnega in finančnega sektorja, zadolženost podjetij, učinkovitost nadzornih svetov pri nadzoru uprav, odprtost nacionalne kulture do tujih idej, učinkovitost velikih podjetij glede na mednarodna merila ... Izjemno zanimiva je tudi samopercepcija slovenskih menedžerjev: po njihovih odgovorih, kako ocenjujejo kredibilnost menedžerjev v širši družbi, se namreč Slovenija uvršča na predzadnje, 59. mesto. Sodelavci Inštituta za ekonomska raziskovanja takšne rezultate deloma pripisujejo tradicionalni slovenski samokritičnosti, ki je domnevno precej večja kot v nekaterih sredozemskih državah.
Plusi: raziskave,
Kot izhaja iz odgovorov menedžerjev, je Slovenija najbolj privlačna predvsem zaradi usposobljene in izobražene delovne sile, zanesljive infrastrukture, stroškovne konkurenčnosti in močne kulture raziskav in razvoja, najmanj konkurenčna pa je po merilih učinkovitega pravnega reda, usposobljene vlade, stabilne in predvidljive politike, do podjetij prijaznega okolja in dostopa do finančnih virov. Je potemtakem, če si ne zaupamo niti sami, sploh čudno, da nas je minuli teden tudi evropska komisija posvarila s časovno in vsebinsko tako zavezujočimi priporočili? Od 29. maja Slovenija svojega avta ne šofira več sama, smo že pod strogim nadzorom »evropskih partnerjev«, ki skrbno spremljajo dogajanja in že pripravljajo scenarije za takšno ali drugačno pomoč, ki bi bila zanesljivo pogojena z izboljšanjem gospodarske in vladne učinkovitosti. Zato zdaj, ko je zaupanje v Slovenijo tako zelo porušeno doma in na tujem, potrebujemo še toliko bolj učinkovite in zaupanja vredne vlado, sodišča, tožilce, menedžerje in bančnike. Nauke in sporočila iz letopisa konkurenčnosti IMD gre zato vzeti zelo zares.