Poudarek na učinkovitosti, avtomatizaciji in trajnosti delovanja viličarjev

V Evropi in Aziji je bilo lani prodanih manj viličarjev, v ZDA pa več; skupaj je bilo v svetu prodanih 943.724 viličarjev.

Objavljeno
18. oktober 2013 15.13
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Lani je prodaja viličarjev v svetu stagnirala, saj je bila rast komaj 0,2-odstotna, kar je v velikem nasprotju z zadnjimi nekaj leti, ko je bila 27- in celo 32-odstotna. To kažejo podatki specializirane revije Modern Materials Handling (MMH), ki vsako leto ob analizi svetovnega trga z viličarji pripravlja in objavlja tudi tabelo o največjih izdelovalcih viličarjev na svetu, ki prikazuje prodajo v 236 državah.

Prodaja viličarjev se je lani najbolj zmanjšala na dveh največjih svetovnih trgih, v Aziji in Evropi, kjer prodajo dve tretjini vseh viličarjev. V Aziji se je prodaja, prodanih je bilo 363.816 viličarjev, zmanjšala za 2,6 odstotka, v Evropi, kjer se je prodaja ustavila pri 317.726 viličarjih, pa za nekaj manj kot dva odstotka. V ZDA, ki je tretji največji trg, so lani prodali 220.069 viličarjev, kar je bilo dovolj za šestodstotno rast. Najbolj, za 15 odstotkov se je prodaja povečala v Afriki in Oceaniji, vendar so v Afriki prodali le 19.816 viličarjev, v Oceaniji pa komaj nekaj več, 22.297.

Predsednik Združenja industrijskih vozil ITA in podpredsednik družbe ene največjih družb za izdelavo viličarjev Crown Equipment Jim Moran ugotavlja, da so lastniki velikih voznih parkov z viličarji v zadnjih treh letih posodobili in obnovili svoje viličarske parke, zaradi česar se je hitro rastoči cikel prodaje viličarjev lani ustavil. Prodaja je bila le nekaj tisoč viličarjev večja kot leta 2011. Lani so jih v vsem svetu prodali 943.724, predlani pa 941.808

Toyota ne da vodilnega mesta

Največjih 20 izdelovalcev viličarjev na svetu, za katere tabelo o prodaji že nekaj let pripravlja in objavlja revija MMH, je lani s prodajo ustvarilo 27,2 milijarde dolarjev prihodka, kar je 3,2 milijarde več kot leto pred tem oziroma 11,8-odstotna rast. Med desetimi največjimi viličarskimi družbami je pet japonskih, po dve nemški in ameriški (ZDA) ter ena kitajska. V drugi deseterici so tri korejske družbe (Clark, Doosan in Hyundai), dve kitajski in po ena tajvanska, irska (Comblift), nemška (Hubtex), indijska in brazilska.

Tudi lani je bila največji izdelovalec viličarjev na svetu japonska Toyota, ki je s prodajo ustvarila 6,88 milijarde dolarjev prihodka, kar je 16,6 odstotka več kot leta 2011. Na drugem mestu je s 6,25 milijarde dolarjev prihodkov Kion Group, ki prodaja viličarje blagovnih znamk Linde, Stil, OM, Baoli, Voltas in Fenwick. Njegova prodaja se je lani večala počasneje kot Toyotina, bila je večja za dobrih šest odstotkov. Če bosta družbi tudi letos dosegli podobno rast, kot sta jo lani, zamenjave na vodilnem mestu največjih izdelovalcev viličarjev na svetu ne bo.

Vse druge družbe prodaje lani niso povečale tako močno kot Toyota in Kion Group, ampak le za nekaj odstotkov glede na leto pred tem. Tri družbe pa so prodale celo nekaj manj kot predlani. Obema največjima sledi, tako kot leto pred tem, Jungheinrich, ki je lani prodajo povečal za 4,6 odstotka na 2,86 milijarde dolarjev.

Prevzemi in združitve

Četrti Hyster-Yale Materials Handling je prodajo zmanjšal za odstotek, na 2,47 milijarde dolarjev. Viličarje znamk Hyster in Yale so nekaj zadnjih let izdelovali in prodajali v okviru holdinga NACCO Industries, ki je lani konec septembra ta del proizvodnje izločil v družbo Hyster-Yale Materials Handling. Na petem mestu je tako kot lani Crown Equipment s 4,8-odstotno rastjo prodaje in 2,2 milijarde dolarjev prihodka.

Novinka med največjimi izdelovalci viličarjev je UniCarriers Corporation, ki je združila proizvodnjo viličarjev Nissan Forklift, ki je bil leta 2011 na osmem, in TCM, ki je bil istega leta na enajstem mestu največjih izdelovalcev viličarjev na svetu. Prodaja UniCarriers Corporation je lani dosegla 1,9 milijarde dolarjev, kar je zadoščalo za šesto mesto največjih proizvajalcev viličarjev. Upoštevajoč njeno hitro rast se že letos lahko povzpne za mesto ali dve.

Zadnja štiri mesta med deseterico zavzemajo Komatsu, ki je lani imel največjo, 27-odstotno rast prodaje, MCF (Mitsubishi Caterpillar Forklift) s sedemodstotnim upadom prodaje ter Anhui in Nippon Yusoki. Anhui, edina kitajska družba med največjimi izdelovalci viličarjev na svetu, je lani prodajo nekoliko zmanjšal, Nippon Yusoki pa povečal, vendar niti eden niti drugi nista presegla milijarde dolarjev.

MCF, kateremu se je prodaja v letu 2012 prav tako zmanjšala, se je sredi lanskega leta odločil, da bo do konca letošnjega leta prestrukturiral svojo proizvodnjo in se osredotočil na proizvodnjo manjših in srednje velikih viličarjev. Potem ko je novembra lani predstavil številne nove viličarje, je objavil namero o prevzemu družbe Nippon Yusoki, sicer lani desete med največjimi izdelovalci viličarjev. Obe družbi sta se dogovorili, da bo na novo ustanovljena družba začela delovati prihodnje leto kot Mitsubishi Nichiyu Forklift Co.

Tudi viličarji brez voznikov

Pri MMH napovedujejo, da bo letos za uvrstitev med deset največjih izdelovalcev viličarjev na svetu treba ustvariti milijardo dolarjev prihodka. Jim Moran pa ugotavlja, da je lanska stagnacija prodaje vplivala na odločitve nekaterih podjetij po združitvah in tesnejših povezavah. Prav tako je vplivala na podjetja v prizadevanjih za izboljšave proizvodnih procesov in produktivnosti. Poleg tega je zaznal povečano zanimanje za zelene in trajnostne cilje v zvezi z uporabo in pogoni viličarjev.

»Pomembne so nove tehnologije za izboljšanje učinkovitosti, s čimer se bodo izboljšale zmogljivosti viličarjev, da delajo malo hitreje in tudi vozijo malo hitreje. Kupci viličarjev iščejo dodatke, da bodo lahko delavci s sodobnimi viličarji delali bolje, učinkoviteje in tudi varneje. Avtomatizacija in učinkovitost postajata čedalje bolj priljubljeni tako med izdelovalci kot med uporabniki viličarjev,« pojasnjuje Moran.

V zadnjem času je veliko govora o viličarjih brez voznika, vendar je vse še vedno v fazi razvoja. »Prezgodaj je govoriti o tem, kako bi morali spremeniti skladišča in tehnologijo dela, če bodo v njih vozili viličarji brez voznikov. Temu bo treba prilagoditi tudi infrastrukturo, varnost, zaščito in še več drugih stvari ...« pravi Jim Moran in dodaja, da bo imela Kitajska po njegovi oceni v nekaj prihodnjih letih pomemben vpliv na svetovno industrijo viličarjev.