Vlada sprejela akcijski načrt za internacionalizacijo

Slovenija bo posebno pozornost namenila trgom v vzponu in razvoju.

Objavljeno
24. januar 2013 17.29
lvu/SP MNENJA
Nejc Gole, gospodarstvo
Nejc Gole, gospodarstvo
Vlada je sprejela akcijski načrt Mednarodni izzivi 2013 − Partnerstvo za spodbujanje mednarodnega poslovanja slovenskih podjetij. Ta opredeljuje ključne cilje in ukrepe politike spodbujanja internacionalizacije slovenskih podjetij, pridobivanja tujih neposrednih naložb ter ciljne sektorje in ciljne tuje trge, so sporočili z vlade.

Slovenija bo letos posebno pozornost namenila Azerbajdžanu, Indiju, Kazahstanu, Kitajski, Rusiji in Turčiji. Ti trgi so v vzponu in razvoju, hkrati pa imajo tudi gospodarske sektorje, kjer bi lahko bilo prišlo do pozitivnih sinergij s slovenskim gospodarstvom. Ozko izbrani tuji trgi z ničimer ne posegajo v že začete, predvidene in začrtane aktivnosti na vseh ostalih tradicionalnih trgih, pravijo na vladi.

Kot najbolj perspektivne panoge pa so določene biomedicina in biotehnologija, energetika in okoljske tehnologije, napredni materialni in tehnologije ter nanotehnologija, informacijsko-komunikacijske tehnologije, lesnopredelovalna industrija, avtomobilska industrija, transport in logistika, kovinskopredelovalna industrija, turizem ter živilsko-prehrambena industrija.

Ključni cilji v akcijskem načrtu so:

• usklajeno delovanje vseh državnih institucij na področju mednarodnega usmerjanja in spodbujanja slovenskega gospodarstva;

• povečanje rasti slovenskega izvoza v tujino;

• povečanje števila vstopov slovenskih podjetij na nove tuje trge in povečanje deleža celotnega izvoza na izbrane prednostne trge;

• povečanje števila izvoznikov, še posebej na trge izven območja nekdanje Jugoslavije in Evropske unije;

• povečanje prepoznavnosti Slovenije kot priložnostne lokacije za tuje naložbe in zmanjšanje ovir na področju tujih naložb;

• povečanje tujih neposrednih naložb v Sloveniji na 33 odstotkov BDP.