Na turističnih spletiščih veliko kršitev potrošniških pravic

Največjkrat gre za pomanjkljive informacije o identiteti podjetja in odsotnost e-naslova.

Objavljeno
14. april 2014 16.10
mpi/internet
Je. G., Delo.si
Je. G., Delo.si

Nacionalni uradi za varstvo potrošnikov so ob podpori Evropske komisije lani pregledali 552 spletišč o potovalnih storitvah in ugotovili, da jih kar 382 ni upoštevalo evropske zakonodaje o varstvu potrošnikov, so sporočili s predstavništva Evropske komisije v Sloveniji. Pregled je zajemal dostopnost informacij o ključnih značilnostih storitev, zgodnjo navedbo cen, objavo e-naslovov za vprašanja in pritožbe ter dostopnost in razumljivost pogojev poslovanja. Med najpogostejšimi pomanjkljivostmi je bila odsotnost obveznih informacij o identiteti podjetja, zlasti e-naslova. Takih spletišč je bilo 30 %. Poleg tega so pogosto manjkala tudi jasna navodila o pritožbah, nazorne možnosti doplačila ter vnaprejšnja navedba celotne cene storitve.

V Sloveniji je bilo pregledanih 14 spletišč, pri 12 pa so bile ugotovljene pomanjkljivosti. Osem spletišč oziroma 57% vseh pregledanih jih je zdaj že usklajenih z evropsko zakonodajo.

Evropski državljani vse bolj kupujejo potovalne storitve po internetu. Leta 2012 je tretjina vseh Evropejcev z dostopom do interneta kupilo letalske karte ali rezerviralo hotel prek spleta. Potovanje, turizem in povezani sektorji prispevajo približno k desetini evropskega BDP-ja.