V gospodarski resor več posluha za varstvo potrošnikov

Zveza potrošnikov Slovenije pričakuje, da bo nova metla povrnila zaupanje v ministrstvo.

Objavljeno
06. december 2013 19.46
Predsednica Zveze potrošnikov Slovenije Breda Kutin pričakuje, da bodo potrošniki tudi sami sporočali dvige cen
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo

Ljubljana – Medtem ko so oči javnosti uprte v premierko Alenko Bratušek, ki išče primernega kandidata za novega gospodarskega ministra, rastejo pričakovanja o tem, kako naj bi novi član vlade funkcioniral in kaj vse bi moral v resorju (p)opraviti.

V javnosti je kot kandidatka za gospodarsko ministrico najpogosteje omenjena Alenka Avbešek iz GZS. Medtem ko so nekatere institucije oziroma interesne skupine protestirale proti taki izbiri, je Zveza potrošnikov Slovenije predstavila, kaj pričakuje od kadrovske zamenjave. Z enim stavkom: Da bo novi gospodarski minister, kdor koli že, vzpostavil učinkovito varstvo potrošnikov in povrnil zaupanje potrošnikov in drugih deležnikov v delo ministrstva.

Če je okrepitev povpraševanja ključna za izhod iz krize, so pomemben mehanizem zanj potrošniki, ki predstavljajo polovico agregatnega povpraševanja. Tega bi se moral novi minister zavedati, poudarjajo v ZPS. Nenazadnje je tudi evropski komisar za potrošnike Neven Mimica na skupščini evropskih potrošniških organizacij posebej izpostavil, »da varstvo potrošnikov ni okras na torti, ampak torta sama, saj je ključnega pomena pri oblikovanju ukrepov za izhod iz krize«.

Stvarnost je povsem drugačna. Kot opaža ZPS, je v Sloveniji varstvo potrošnikov že tretje leto le mrtva črka na papirju - čeprav so bili začetki zelo obetavni.

Vlada je več let sofinancirala edino slovensko potrošniško revijo Vip, ki nima oglasov in objavlja primerjalne teste kakovosti, tržne preglede in nasvete, s čimer je omogočila potrošnikom dostop do neodvisnih, zaupanja vrednih informacij. Z začetkom letošnjega leta je sofinanciranje ukinila.

Ne izpolnjuje več niti nalog, zapisanih v zakonu o varstvu potrošnikov in nacionalnem programu varstva potrošnikov, ki določata spodbujanje delovanja nevladnih organizacij. Te namreč same zaradi strogih omejitev glede virov financiranja (brez oglaševanja, sponzoriranja, donatorstva s strani ponudnikov) ne zmorejo izvajati vseh aktivnosti z lastnimi sredstvi.

Nacionalni program se sploh ne izvaja, vsi javni razpisi so bili letos razveljavljeni. Odločitev ministrstva, da ne sofinancira brezplačnega svetovanja potrošnikom, primerjalnega testiranja izdelkov in storitev ter delovanja organizacij, ki zastopajo interese potrošnikov pri sprejemanju zakonodaje, je po mnenju ZPS neodgovorna in škodljiva za potrošnike.