Problem so tuji prevozniki

Prevozniki opozarjajo na nelojalno konkurenco in preveč ovir pri poslovanju.

Objavljeno
27. avgust 2014 19.29
A. S., STA
A. S., STA

Ljubljana – Slovenski transport je (zaradi nelojalne tuje in domače črne konkurence) v zelo podrejenem položaju in lahko ugasne, napoveduje predsednik prometne sekcije v Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) Andrej Klobasa in obljublja, da bodo v primeru neukrepanja nove vlade prevozniki že znali opozoriti nase.

Andrej Klobasa tujim prevoznikom ne odreka pravice, da delajo tudi v Sloveniji, vendar morajo spoštovati tukajšnja pravila. Slovenski inšpektorji pa bi to morali nadzorovati in nepravilnosti sankcionirati in ne le opozarjati. Cariniki so po njegovih besedah po 4600 nadzorih izdali 4570 opozoril in izrekli le trideset kazni.

Zaveda se, da se tudi med slovenskimi prevozniki najde kdo, ki dela na črno ali nima prijavljenih voznikov, zato jih bodo prijavljali, ker delajo škodo vsem, ki delajo pošteno. Odnosi med prevozniki in vozniki so, pravi Klobasa, v 99,9 odstotka primerov sicer dobri. Če kje prihaja do izkoriščanja, je treba krivce razkriti z imenom in priimkom, ne sme pa se vseh metati v isti koš.

Tiste, ki kršijo pravila, je treba sankcionirati in jim odvzeti licenco, pri čemer bo sekcija za promet vztrajala. Vsi v tej državi moramo spoštovati pravila, je še dejal Klobasa. Pozval je tudi k nižjim stroškom dela.

Sekretar sekcije za promet Bojan Pečnik je navedel, da v Sloveniji deluje okoli 7000 cestnih prevoznikov blaga in storitev, ki imajo zaposlenih okoli 15.000 poklicnih voznikov. Nadzor je pokazal, da so med tistimi tujimi prevozniki, ki jih ustavijo, v kar 40 odstotkih ugotovljene kršitve predpisov, pri nadzoru slovenskih pa le v 20 odstotkih primerov, je pojasnil. Nedavno zahtevo nevladnikov po reviziji nepovratne pomoči avtoprevoznikom za nakup okolju prijaznejših vozil je označil za neupravičeno.

Tudi član upravnega odbora sekcije za promet Peter Mirt, sicer zasebni voznik avtobusa, se je strinjal, da so odnosi med prevozniki in vozniki dobri, se pa tudi on zaveda, da obstajajo posamezniki, ki kršijo pravila. »Oni so naši zajedalci in nočemo, da mečejo slabo luč na celotno prevozništvo,« je dejal.

Predstavil je tudi nekaj konkretnih težav, s katerimi se soočajo avtobusni prevozniki. Moti ga, da so olajšave za okolju prijazna vozila namenjene le za hibridna vozila, še vedno ni jasno, kaj bo prihodnje leto s subvencijami za dijake in študente v javnem potniškem prometu. Mirt je opozoril na zapleteno poslovanje v mednarodnem avtobusnem prometu, saj se celo v drugih članicah EU soočajo z različnimi stopnjami davkov in precej birokracije.