Štiri milijarde evrov od tujih turistov do leta 2022

Slovenija je na berlinski turistični borzi država partnerica. Turistično strategijo bo pomagal pisati hrvaški svetovalec.

Objavljeno
06. marec 2017 23.07
*rsi* MNENJA/TURIZEM
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Ljubljana – Strokovno najpomembnejšo turistično borzo na svetu ITB Berlin bo jutri s pozdravnim nagovorom odprl tudi slovenski minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek, ki mu je ta čast (kot prvemu Slovencu) pripadla zato, ker Slovenija nastopa kot država partnerica kongresnega dela ITB. Še bolj spodbudni so načrti, da bo Slovenija s šesto turistično strategijo lahko do leta 2022 dosegla kar štiri milijarde evrov prihodkov od tujih potovanj.

Slovenija je organizatorje prestižne berlinske borze prepričala s svojim unikatnim modelom trajnostnega turizma, z uresničevanjem »privlačne, zelene, aktivne in zdrave destinacije, ki si močno prizadeva za trajnostni turizem«. Zato so ji omogočili, da letos nastopi kot država partnerica na borzi tako, da prevzame vidnejšo vlogo v nadvse bogatem kongresnem in kulturnem programu dogajanja na vodilni svetovni borzi, na kateri je bilo lani 10.000 razstavljavcev iz 187 držav s petih celin.

Minister Zdravko Počivalšek bo imel pozdravni nagovor 8. marca, v okviru dneva ITB Future, ko bodo v strokovnih razpravah spregovorili o mega trendih v gospodarstvu, družbi, globalnem turizmu in turistični industriji. Tega dne bo Slovenija izpeljala zeleni panel z naslovom Slovenija Makes You Green (V Sloveniji postaneš zelen), na katerem bosta sodelovala tudi klimatologinja Lučka Bogataj in Matevž Lenarčič.

Zdrave vode in Plečnikova Ljubljana

Slovenija bo letos bistveno bolj izpostavljena, kot je bila doslej. Imela bo več možnosti za oglaševanje na borzi, na kateri bo sodelovalo 31 podjetij in organizacij slovenskega turističnega gospodarstva. Slovenska stojnica bo v razstaviščni hali 17, v kateri se predstavljata tudi Avstrija in Švica, in bo z 202 kvadratnima metroma največja doslej. Nosilna tema predstavitve slovenskega turizma so zdrave vode in kultura, kongresni turizem in dosežki na področju trajnostnega turizma.

V ospredju bodo predvsem zdravilišča, zdraviliški velnes in zgodovinska mesta s posebnim poudarkom na Plečnikovi Ljubljani. Posebna kulturna loža bo posvečena Plečniku, Slovenija pa bo lahko tudi dodatno predstavila svoje zelene uspešnice.

Vodja predstavništva STO v Nemčiji Majda Rozina Dolenc je prepričana, da bo tak slovenski nastop povečal prepoznavnost in ugled slovenskega turizma: »Na slovenskem večeru bomo gostili 600 predstavnikov predvsem nemškega turističnega gospodarstva in medijev. Tako obsežnega nastopa na mednarodnem parketu slovenski turizem še ni imel.«

Zakaj pomagajo strategijo pisati hrvaški svetovalci?

Po besedah državne sekretarke na ministrstvu za gospodarstvo Eve Štravs Podlogar v novi, šesti, turistični strategiji načrtujejo, da bi do konca leta 2021 ustvarili od tujskega turizma kar od 3,7 do štiri milijarde evrov. Zavrnila je nekatere pomisleke, ki so jih v zadnjih tednih sprožili nekateri iz slovenskega turizma, ki trdijo, da bi hrvaški turistični strokovnjak Miroslav Dragičević, ki sodeluje pri pripravljanju strategije, lahko bil v konfliktu interesov.

»Nosilka priprave strategije je Ekonomska fakulteta v Ljubljani, ki je za sodelavca izbrala tujega strokovnjaka z ustreznimi referencami, saj smo to zahtevali v razpisu. Kriteriji so bili jasni, ekonomska fakulteta jih je izpolnjevala in hkrati oddala najcenejšo ponudbo, saj bodo strategijo izdelali za približno 64.000 evrov,« je dejala Eva Štravs Podlogar, ki je potrdila, da bo strategija nared do 1. junija.

Zavrnila je tudi trditev, da bi bila hrvaška družba Horwath in Horwath v konfliktu interesov. »Če lahko s Hrvati presežemo slabe odnose, je prav turizem najprimernejše področje. Saj se v Sloveniji nauči smučanja največ Hrvatov, Slovenci pa na Hrvaškem ustvarimo devet milijonov prenočitev.«

Toda o spornosti Miroslava Dragičevića, ki da ima prevelik vpliv celo v hrvaškem turizmu, so se že v preteklosti močno razpisali hrvaški mediji in pri tem omenjali njegov izjemni vpliv na kadrovanje v hrvaškem turizmu.

Slovenska vizija turističnega razvoja predvideva razvoj v petih glavnih poglavjih. Največ pozornosti naj bi posvetili organiziranosti turizma v štirih makroregijah (Alpska, Panonska, Mediteranska in osrednja z Ljubljano), deregulaciji zakonodaje, investicijam (potrebne so novogradnje kapacitet, pri čemer se predvideva gradnja približno 8000 novih hotelskih ležišč), podpori malim in srednjim podjetjem, peto poglavje pa bo posvečeno kadrom v turizmu.

Minister Počivalšek je Slovenski turistični organizaciji (STO) obljubljal, da bo do konca mandata imela 20 milijonov evrov za turistično promocijo. Lani jih je promociji namenila 11,9 milijona, letos je predvidenih samo 11,45 milijona. Zasedenost hotelskih kapacitet je le 56-odstotna, število letalskih linij je v zadnjih šestih letih nazadovalo. Pri tujskem turizmu pa več zaslužimo od enodnevnih izletnikov in tranzitnih gostov kot od stacionarnih gostov.