Iščejo načine za uporabo novih medijev v kulturi

Forma MGLC: udeleženci projekta v Mednarodem grafičnem likovnem centru proučujejo poklic upravljavca spletne skupnosti.

Objavljeno
02. april 2015 19.26
Aleš Ogorevc (levo) in Sabina Vrhnjak (desno) 1.4.2015 Ljubljana Slovenija
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Za udeleženci projekta Forma, ki poteka v Mednarodem grafičnem likovnem centru (MGLC), je tretji teden spoznavanja in odkrivanja možnosti, ki jih v kulturi ponujajo nove tehnologije in družbeni mediji. Program financira španska vlada, namenjen pa je mladim Špancem, ki živijo v tujini, da bi izboljšali njihove družbene in zaposlitvene možnosti.

MGLC je prva slovenska ustanova, ki ji je uspelo sestaviti takšen program, da ga je špansko ministrstvo za delo in socialno varnost ocenilo za primernega za sofinanciranje na podlagi razpisa, na katerega se lahko prijavijo institucije z vsega sveta. »Ocenili so ga za perspektivnega in inovativnega zaradi poklicnega fokusa,« so povedali v MGLC in pojasnili, da so izhajali iz dejstva, da novi mediji tudi kulturi prinašajo nove možnosti in da se iz tega razvijajo novi poklici.

Tako bo še naslednjih 11 tednov skupina štirih Špancev – dva arhitekta, grafik industrijska oblikovalka – s koordinatorjema programa Alešem Ogorevcem in Sabino Vrhnjak, ki so bili skupaj izbrani na razpisu MGLC, iskala povezave med novimi mediji in kulturo. »Raziskujemo vpliv novih medijev, kulturnim ustanovam želimo približati profil upravljavca spletne skupnosti in razvijati ta poklic v našem okolju,« je pojasnil Ogorevc. Organizacija, ki poudarja multikulturni dialog in je od nekdaj izobraževalna ustanova, tako orje ledino na tem področju pri nas, seveda pa je korist programa obojestranska. Udeleženci bodo znanje, stike in dobre prakse, ki jih bodo spoznali in pridobili, lahko uporabili pri svojem profesionalnem delu. »Program bi lahko primerjali kar s pripravništvom v tujini«, ocenjuje Vrhnjakova, sicer novinarka, tudi z izkušnjami v odnosih z javnostmi in organiziranju dogodkov, izkušnje je nabirala tudi v tujini.

Udeleženci so že spoznali ključna socialna omrežja, zdaj proučujejo pomen poklica upravjlavec spletne skupnosti (Community manager) in raziskujejo dobre prakse v tujini, iščejo inovativne modele ter ugotavljajo, kako jih prenesti v naše okolje. »MGLC zdaj komunicira na facebooku in twitterju, raziskali bomo, ali bi bilo smiselno uporabljati še kateri drugi medij, in naredili strategijo,« pojasnjuje Vrhnjakova.

Udeleženci se pripravljajo na prvega od štirih javnih predavanj, ki jih bodo organizirali v okviru projekta, in sicer bo 11. aprila komunikolog Domen Savič predstavil načine in možnosti komuniciranja s pomočjo novih medijev ter kako načrtovati in izvesti spletni nastop blagovne znamke v kulturi. Preostala predavanja se bodo zvrstila aprila in maja, konec maja načrtujejo še zaključni simpozij, na katerem pričakujejo tudi goste iz tujine. Zanimanje je veliko, pravita sogovornika, kar je dokaz, da obstajajo potrebe na tem področju in da ga je treba razvijati. »Program Forma MGLC ni namenjen samo štirim udeležencem, postavili bomo tudi spletno stran, da bomo znanja, ki jih bomo razvili, lahko delili tudi z ostalimi organizacijami,« je še dodal Ogorevc, ki ima bogate izkušnje z družbenimi omrežji, saj je na svoji poklicni poti med drugim delal v organizacijah, kjer je skrbel za promocijo in organizacijo številnih dogodkov.

Ogorevc: »Veliko stvari se seli na splet, zato je prav, da tudi kulturne institucije na tem področju naredijo korak naprej in se tudi tako približajo javnostim; tudi tistim, ki jim je ta način komuniciranja bliže. Orodja, kot sta facebook in twitter, omogočajo drugačen pristop in komuinikacijo z javnostmi, odpirajo se nove možnosti predstavitve.«

V tujini je poklic upravljavca spletne skupnosti že zelo razširjen, v ZDA je po besedah Vrhnjakove veliko razpisov za ta profil, ki zahteva specifična znanja. To so na primer izobrazba s področja odnosov z javnostmi, poznavanje socialnih medijev, oseba mora znati pisati, biti mora komunikativna in znati mora povezati institucijo z zunanjim okoljem. Kot pravi Vrhnjakova, je cilj sporočilo pripraviti tako, da bo namenjeno točno določeni ciljni skupini, ki jo hočeš nagovoriti, in da točno veš, zakaj si ga opremil z neko fotografijo ali drugimi materiali. »Kot rečeno, mi zdaj še raziskujemo, kaj ta poklicni profil zajema. Dejstvo pa je, da se novi mediji tako hitro razvijajo, da se pojavljajo vedno nove vloge,« končuje Ogorevc.