Izvajanje osebnega dopolnilnega dela je vse prej kot preprosto

Obsežna administracija: nova zakonodaja kar kliče po poenostavitvi in optimizaciji postopkov.

Objavljeno
27. januar 2015 19.47
Erika Repovž, gospodarstvo
Erika Repovž, gospodarstvo
Ljubljana - Vpis na seznam izvajalcev osebnega dopolnilnega dela (ODD) in vodenje administracije – od izdajanja računov do poročanja Fursu – zahteva od izvajalcev del številna precej zahtevna opravila, podobna tistim, za katera morajo skrbeti lastniki s. p..

V enem mesecu so prodali le 212 vrednotnic. Verjetno je razlog za to prav obsežna birokracija. Poleg tega vrednotnic še ni mogoče kupiti po spletu; predvidoma bo to mogoče šele maja. V register izvajalcev osebnega dopolnilnega dela (ODD) se je letos v skladu z novimi predpisi na Ajpesu priglasilo 392 oseb. Za zdaj sicer velja še prehodno obdobje, na podlagi katerega se morajo izvajalci osebnega dopolnilnega dela, ki so se registrirali še v času prejšnjih predpisov, v največ šestih mesecih priglasiti po novih pravilih. Trenutno veljata še oba – stari in novi seznam; kot pravijo na ministrstvu za delo, je iz podatkov starega seznama, v katerega je vpisanih 9000 posameznikov, nemogoče sklepati, koliko od teh je aktivnih.

Zaradi prehodnega obdobja se morajo izvajalci osebnega dopolnilnega dela (ODD), ki so se prijavili še v skladu s prej veljavnimi predpisi po novih pravilih prijaviti najpozneje v šestih mesecih. Izvajalci ODD, ki so delo opravljali že lani in se še niso priglasili po novem, lahko dela opravljajo pod pogoji, ki so veljali do konca minulega leta, in za opravljanje dela ne potrebujejo vrednotnic.

Za vse tiste, ki so se ali se bodo letos prijavili na novo, lahko vrednotnice za zdaj kupimo le na upravnih enotah v času uradnih ur. Večina upravnih enot ima uradne ure vsak dan razen ob četrtkih. Ker se je nekaj bralcev pritožilo, da takoj po novem letu vrednotnic niso mogli kupiti v upravnih enotah, ki niso bile v kraju njihovega stalnega prebivališča, smo preverili in ugotovili, da krajevne pristojnosti ob priglasitvi ODD in nakupa vrednotnic ni. Priglasitev in nakup se lahko opravita na katerikoli upravni enoti.

Dosledno poročanje in arhiviranje

Posameznik, ki opravlja ODD, mora poleg izdaje računa (ki jih morata izvajalec in naročnik hraniti 10 let) vsak mesec vse svoje dohodke iz tega naslova oddati v napovedi za odmero akontacije dohodnine od dohodka iz zaposlitve (dohodek iz drugega pogodbenega razmerja) pri uradu Finančne uprave RS (Furs). Oblika računa za izvajalce ODD ni predpisana, kar pomeni, da zanje ne veljajo pravila o izdajanju računov iz vezane knjige računov.

Napoved se lahko vloži do desetega v mesecu za dohodke v preteklem mesecu. Če v posameznem mesecu oseba, ki ima priglašeno osebno dopolnilno delo, nima dohodkov iz tega naslova, ji napovedi za odmero akontacije dohodnine ni treba vložiti.

Poročilo o doseženem prihodku za Furs

Po preteku polletnega obdobja morajo vsi, ki opravljajo ODD, Fursu predložiti tudi poročilo o doseženem prihodku iz naslova ODD. Poročilo morajo vložiti vsi, ki imajo priglašeno ODD, četudi v posameznem polletnem obdobju iz tega naslova niso imeli dohodkov. Zavezanci morajo poročilo dostaviti najpozneje do 10. julija v tekočem koledarskem letu za prvo poletje tekočega koledarskega leta oziroma do 10. januarja v naslednjem koledarskem letu za drugo polletje preteklega leta. Zgornja meja prihodkov iz ODD v polletnem obdobju je omejena z zneskom treh neto povprečnih plač iz leta 2013, kar znaša 2991 evrov.