Novi prostor za razvoj socialnega podjetništva DPlac

Podpirajo dobre ideje, ki so zaradi lokalnosti in nizke finančne donosnosti spregledane v obstoječem podjetniškem podpornem okolju.

Objavljeno
16. april 2015 20.37
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Podjetniki z idejami z družbenim učinkom so bogatejši za prostor, kjer lahko razvijajo svojo poslovno idejo, pridobivajo podjetniško znanje, iščejo sredstva za delovanje, se povezujejo in mrežijo. V njem že deluje pet podjetniških ekip in posameznikov.

Ob pilotni izvedbi Programa spodbujanja podjetništva z družbenim učinkom Ferfl je nastala ideja za stičišče podjetniških idej z družbenim učinkom DPlac. »Ugotovili smo, da v Sloveniji še ni podpornega okolja, ki bi združevalo in podpiralo posameznike in ekipe, ki imajo ideje z družbenim učinkom.

Zaznali smo tudi njihovo potrebo po skupnih prostorih, tako za delovanje kot tudi za neformalno srečevanje in povezovanje. Na začetku samostojne poti, ko posameznik ali ekipa začenja delo, potrebuje poleg prostora tudi vsestransko podporo. DPlac jim ponuja oboje,« o ideji za DPlac pojasnjuje vodja projekta Ferfl Jana Mlačnik.

Sodelujejo z ljudskimi univerzami

Podporo posameznikom in ekipam ponujajo na področjih osnovne infrastrukture, znanja (oblikovanje produktov, pravni in kadrovski nasveti, trženje) in ustreznega finančnega svetovanja. »Čeprav mora biti posameznik ali ekipa, ki stopa na pot (socialnega) podjetništva, najprej podjetnik in tržiti svoje izdelke ali storitve, ugotavljamo, da je za današnjo družbo zelo pomembno, da proizvajanje izdelkov oziroma opravljanje storitev ustvarja dodano vrednost tudi za družbo,« pravi Mlačnikova. Poslanstvo DPlaca je tudi ozaveščanje širše javnosti, da bo razumela to dodano vrednost in videla smiselnost tovrstnih izdelkov ali storitev.

Konec marca so v okviru programa Ferfl v DPlacu začeli podjetniško šolo, ki se bo končala junija. Program Ferfl je brezplačen, z njim pa želijo podpreti posameznike in iniciative, ki imajo dobre podjetniške ideje, vendar so zaradi lokalnosti, nizke finančne (in visoke družbene) donosnosti spregledane v obstoječem podjetniškem podpornem okolju. Področja, kamor so trenutno usmerjeni, so nabiralništvo, zeliščarstvo in zadružništvo. Zaradi velikega zanimanja program letos prvič izvajajo v sodelovanju s posameznimi ljudskimi univerzami v lokalnih okoljih. Tako poleg Ljubljane poteka še na Gorenjskem, Savinjskem in v Postojni. Izvedli ga bodo tudi jeseni.

»DPlac je tudi coworking prostor za posameznike ali ekipe, ki imajo idejo, vendar potrebujejo spremljanje in podporo,« poudarja Mlačnikova. Podjetni posameznik ali ekipa za uresničitev podjetniške ideje, o kateri komisija presodi, da ima družbeni učinek, lahko postane član DPlaca. Tu razvija svojo poslovno idejo, pridobiva podjetniško znanje, išče sredstva za delovanje, se povezuje in mreži. Paket je prve tri mesece za člane brezplačen. Poleg tega v DPlacu dvakrat na mesec organizirajo večerne pogovore z gosti, na katerih predstavijo področja, ki imajo potencial za razvoj socialnega podjetništva.

Prve ekipe že pilijo zamisli

Mimice, Naravni hidrolati, BD Restavracija Demeter, TADY domačija – medgeneracijski center dobrega počutja ter Peter Zajc – Preprosto Zdravo je pet ekip oziroma posameznikov, ki razvijajo svoje ideje. Nekateri imajo že produkte ali storitve, ki jih tržijo. Konec marca so zagnali še program Usposabljanje za življenjsko uspešnost – Izzivi podeželja, v katerega je vključenih 60 posameznikov oziroma skupin, ki bodo uresničevali družbeno odgovorne ideje na področju zeliščarstva, nabiralništva in zadružništva. Namen usposabljanja je pridobitev širših podjetniških znanj in kompetenc ter izdelava prototipa ideje.

Delovanje DPlaca omogočajo in podpirajo partnerji, ki uresničujejo skupno vizijo. Javni zavod Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana je nosilni partner, ki zagotavlja možnosti za njegovo delovanje, pripravlja ponudbo in programe. Zavod Uspešen podjetnik sooblikuje programe in izvaja nekatere aktivnosti. Vsebinsko ponudbo pa s svojim znanjem in izkušnjami soustvarjajo Društvo Mladinski ceh, Marketinška agencija Iz principa, Sklad 05 in Šentprima. Projektu sta se pridružila tudi dva tuja partnerja, Euclid network in Co-seed.