Še v plenicah, pa že na predavanjih o davkih

Zgodba mimic, igrač iz recikliranih materialov, je nastala na pobudo male Kaline, hčere Marije Magdalene Szmatule Černe.

Objavljeno
16. april 2015 20.20
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Zgodba igrač iz recikliranih materialov, imenovanih mimice, je nastala na pobudo male Kaline, hčere Marije Magdalene Szmatule Černe, in postala zmagovalna ideja programa Ferfl. Kalili so se v podjetniški šoli, kjer so dobili tudi nove ideje.

Marija Magdalena Szmatula Černe je mlada mama iz Poljske, ki že več let živi v Sloveniji. S partnerjem Joštom imata hčerko Kalino, ki je glavna pobudnica njune podjetniške ideje MiMiCe – unikatne igrače za otroke iz recikliranega materiala.

»Ob rojstvu otroka sva si želela, da se najina hči igra z igračami iz lokalnega okolja. Ko sva iskala takšne iz recikliranega materiala, sva opazila, da izbire ni oziroma so igrače slabše kakovosti. Prišla sva na idejo, da bi iz starih oblekic, ki so hčeri premajhne, pripravila kakovostne unikatne, umetniške igrače za otroke. Najinim prijateljem so bile tako všeč, da so jih začeli kupovati za svoje otroke. Takrat sem spoznala, da trg za najino idejo obstaja. Ker mimice šivamo šivilje iz ranljivih ciljnih skupin, se mi je zdel razpis Ferfl kot nalašč za pridobivanje dodatnega znanja na področju podjetništva z družbenim učinkom,« o začetkih svoje podjetniške poti govori Szmatula Černe.

Tudi manj zanimiva predavanja pomembna

Družinska ekipa se je tako v okviru programa Ferfl vključila v podjetniško šolo, kjer so se, kot pravi Marija Magdalena, veliko naučili, saj se prej s podjetništvom niso nikoli ukvarjali. Ona je umetnica, mož pa vzgojitelj, tako znanja za vstop na podjetniško pot nista imela. V šolo pa je s starši hodila tudi mala Kalina. »Vsako predavanje nam je prineslo nekaj novega,« pravi Szmatula Černe in nadaljuje: »Četudi so bile nekatere teme manj zanimive ali težke za poslušanje, kot na primer davki, jih kot podjetnik moraš poznati.«

Največ so odnesli od predavanja Lojzeta Bertonclja, mentorja vitkega inoviranja, ki je vsako ekipo natančno izprašal in jim pokazal šibke točke. »Vsako kritiko je težko sprejeti, saj se nanaša na idejo, s katero si osebno povezan, a ta predavanja so bila zame med najbolj uporabnimi,« priznava Szmatula Černe.

Trženje šibka točka

Ustanovili so zavod za kulturo in izobraževanje, ki se je izkazal za najprimernejšo obliko za njihovo delovanje. Po programu podjetniške šole so se seznanili s sodelavci skupnosti Etri in tudi postali njeni člani, ta pa jim zdaj pomaga pri širjenju mreže sodelavcev za izdelavo mimic. Sodelujejo tudi z društvom Projekt človek, ki izvaja programe za pomoč osebam z različnimi oblikami odvisnosti. »Veliko dela nas še čaka pri marketingu, saj je to naša najšibkejša stran. Smo člani DPlaca, tako da smo dobili možnost uporabe prostorov in trimesečni brezplačen mentorski program, v katerem se bomo dotaknili tudi marketinga,« se veseli Szmatula Černe.

Mimice so na voljo na treh lokacijah v Ljubljani, na predstavitve pa jih vabijo tudi iz drugih slovenskih krajev. Dve trgovini sta v Stari Ljubljani, imajo pa še pop-up trgovino v Gostilnici pri Škofu, kjer so se lastniki odločili pomagati pri širjenju ideje, ker jim je bila všeč.

Slovenski materiali

Material za izdelavo odkupijo od slovenskih tovarn, ki je zanje odpaden, oni pa ga tako reciklirajo. »To je zelo dober material. Morda je med procesom proizvodnje nastala kakšna luknja ali madež, a z njim ni nič narobe,« pravi Černetova. Večino tekstila dobijo iz Gorenjske predilnice, ki ima vse materiale testirane in certificirane. Tudi polnilo je iz Slovenije, je certificirano in antialergeno, uporablja pa se tudi za otroške vzglavnike.

Kot pravi sogovornica, je odziv na mimice na trgu dober. »Priporočilo gre od ust do ust, ljudje nas včasih kar pokličejo, ker bi radi imeli svojo. A kot sem rekla, s trženjem se bomo morali še ukvarjati. Ves čas se učimo, saj smo v podjetništvu komaj pol leta. Šele zdaj vidimo, kaj pomeni posel in marketing, na koliko stvari je treba misliti, ni dovolj le dati slik na facebook,« dodaja.

Nove ideje

Na začetku so razmišljali samo o šivanju mimic, ob močnem podpornem okolju Ferfla, v katerem delujejo zadnje mesece, pa so dobili ogromno novih idej in zagona za razširitev zgodbe. Tako poleg šivanja pripravljajo tudi knjige, kjer bodo junaki med učno pomočjo reševali različne probleme. Iščejo ljudi, ki bi bili pripravljeni sodelovati pri tem. V prihodnosti pa si želijo zgodbo povezovati tudi z risanko o mimicah. »Kljub vsemu si želimo, da mimice ostanejo čim bolj analogne, hočemo, da se jih da otipati, povohati, objeti,« poudarja Szmatula Černe.