Za promocijo zahtevajo 20 milijonov evrov na leto

Turizem je ena redkih panog s pozitivnimi kazalniki, a številni trendi so negativni.

Objavljeno
13. oktober 2014 18.03
regent TERME 3000
STA, M. B., gospodarstvo
STA, M. B., gospodarstvo

Turizem lahko postane ena najuspešnejših gospodarskih panog v Sloveniji, ki bo spodbujala tudi usmeritev v trajnostni razvoj, je na dnevih slovenskega turizma v Portorožu izpostavil gospodarski minister Jožef Petrovič. »Je ena redkih panog s posameznimi pozitivnimi kazalniki. S turizmom je povezanih kar 80.000 delovnih mest,« je dejal, med izzivi pa je izpostavil dvig dnevne potrošnje turistov, kako vse regije vključiti v rast turizma in kako v to vključiti izobraževalni sistem.

Predsednik Turistično-gostinske zbornice Zdravko Počivalšek je opozoril na številne negativne trende v slovenskem turizmu. Tako smo v Sloveniji v zadnjih letih povečali turistične zmogljivosti in kakovostne turistične produkte, a rast turističnega obiska se upočasnjuje, celotni prihodki v panogi padajo. V letu 2013 je čista izguba v turizmu znašala 26 milijonov evrov. Med razlogi je izpostavil prepolovljena sredstva za promocijo v zadnjih letih in »utopitev Slovenske turistične organizacije (STO) v agenciji Spirit«. Med letoma 2007 in 2013 se je število ležišč povečalo za 26 odstotkov, zasedenost pa zmanjšala za 12,2 odstotka. V hotelski dejavnosti so v letu 2013 padli prihodki za pet odstotkov, prihodek na razpoložljivo sobo pa za 5,3 odstotka.

Če želimo doseči cilj tri milijarde evrov turističnega prometa, mora država zagotoviti učinkovito promocijo Slovenije, je prepričan, saj rasti ne moremo doseči na domačem trgu, ampak moramo privabili več tujih gostov. »Potrebujemo samostojno STO in zahtevamo 20 milijonov evrov na leto za prodorno in učinkovito promocijo Slovenije,« je opozoril.

Generalni direktor direktorata za turizem in internacionalizacijo na gospodarskem ministrstvu Marjan Hribar je samostojno STO obljubil v letu 2015. »V zadnjih osmih letih smo vendarle rasli bistveno hitreje kot turizem v Evropi in svetu. Zaostajamo pa v strategiji, sploh v zadnjem letu,« je še dejal Hribar.