Barnes & Noble z Googlom v boj proti Amazonu

Se spletnemu velikanu na poročju trženja knjig napovedujejo težji časi?

Objavljeno
08. avgust 2014 16.58
reu BARNESANDNOBLE/
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

Največje ameriško podjetje na področju trženja knjig v knjigarnah Barnes & Noble – njegovo mrežo sestavlja nekaj manj kot 700 trgovin in še enkrat toliko enot v študentskih centrih –, se je v boju proti medmrežnem mogotcu Amazonu povezal z Googlom.

Kot piše The New York Times, bo podjetje, v katerem so v zadnjem obdobju zabeležli 22-odstotni upad prometa pri trženju elektronskih knjig, v zadnjih petih letih pa zaprli 63 klasičnih knjigarn, postalo že dvajseto, vključeno v Google Shopping Express, storitev, s katero Google že dobro leto distribuira izdelke različnih trgovcev, kupljenih na spletu.

Prednost? V določenih mestih ZDA - začeli so na newyorškem Manhattnu, za zahodu Los Angelesa in v San Francisco Bayu - vsem, ki jim ni do tega, da bi se odklopili z interneta in obiskali knjigarno, omogoča prejem knjige le nekaj ur po naročilu. Govora je namreč o klasičnih tiskanih knjigah, ciljna skupina kupcev pa so tisti, ki nemara od prijateljev ali kako drugače izvedo, da se nekaj splača prebrati in bi to radi tudi pri priči storili.

Tudi Amazon na nekaterih področjih v ZDA omogoča prejem knjige še istega dne, a sta strategiji obeh ponudnikov drugačni. Medtem ko pri prvem knjige distribuirajo iz velikanskih skladišč, je onkraj distribucije pri Googlu množica kurirjev.

Ti izbrano knjigo prevzamejo v knjigarnah Barnes & Noble (v njih, odvisno od velikosti knjigarne, hranijo od 22.000 do 163.000 naslovov in tudi sami niso daleč od pojma skladišče) in jo dostavijo neučakanim ljubiteljem branja. Cena Googlove dostave je značilno »zaokrožena« na 4.99 dolarjev (okoli 3,7 evra), če postaneš naročnik (višina naročnine še ni določena), pa plačaš le ceno knjige.

No, nemara postopek spominja na znane mopediste z napisom »Halo pizza«, a je, kaže, boj za kupce neizprosen in naročena knjiga mora do naslovnika še »topla«.

Kaj bi lahko za Barnes & Noble predstavljalo prednost? Google razpolaga z ogromno bazo spletnih kupcev, ki bi lahko postali tudi kupci njihovih knjig.