Bryan Adams − tri desetletja brezbrižnosti

Kanadski rocker navdušil polne ljubljanske Stožice.

Objavljeno
15. december 2014 12.08
Bryan Adams
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
Bryan Adams je ob svojem četrtem obisku Slovenije navdušil ljubljansko občinstvo, a bilo je očitno, da je občinstvo navdušilo tudi njega. Tokrat je Slovenijo obiskal v okviru svetovne turneje ob 30-letnici izida njegovega albuma Reckless, kar bi lahko prevedli kot − brezbrižno, nepremišljeno ali kot mladostna norost, čeprav je letos izdal novi album priredb z naslovom Tracks of My Years.

Odločil se je za zanimivo potezo, v prvem delu je preigral album Reckless v celoti. Ta album je bil odločilen v njegovi karieri, z njim je postal mednarodna glasbena zvezda. Album so prodali v več kot 12 milijonih izvodov po vsem svetu, vseboval pa je uspešnice Run To You, Kids Wanna Rock, Somebody, Heaven, Summer of '69, One Night Love Affair in It's Only Love, ki jo je kot 24-letni mladenič zapel z legendarno Tino Turner. Njej se je na sinočnjem koncertu tudi posebej zahvalil. Občinstvo je vse pesmi brez težav odpelo z njim. O nekaterih pa je Adams povedal, da so manj ali celo popolnoma neznane; She's Only Happy When She's Dancin', Long Gone in Ain't Gonna Cry.

Je pa zato nanizal pravi venček svojih uspešnic, ki jih ima v svoji 35-letni karieri kar nekaj. Večino je izvedel ob spremljavi svoje briljantne spremljevalne rockovske zasedbe, v kateri ima še posebej pomebno vlogo njegov dolgoletni solokitarist Keith Scott, ki ima glavne zasluge za prepoznavni rockovski zvok Adamsovih skladb.




Koncert Bryana Adamsa v polni dvorani Stožice.

Foto Ljubo Vukelič

Drugi del koncerta je začel s skladbo Let Me Down Easy, ki jo je posnel skupaj z Rogerjem Daltreyjem, pevcem britanske skupine The Who. Sledila je akustična izvedba (Everything I Do) I Do It For You, kjer je svoj del odpelo tudi občinstvo. Nato pa je sledil težki blues If Ya Wanna Be Bad Ya Gotta Be Good, ki ga je zaigral sprva le za eno, na koncu pa za štiri plesalke iz občinstva, ki so jih obsvetili reflektorji in kamere prenašale njihov ples na velik prikazovalnik na odru.

Potem pa so oddrvele uspešnice Cuts Like A Knife, Can't Stop This Thing We Started, Please Forgive Me, When You're Gone, 18 'Til I Die, Cloud #9 in The Only Thing That Looks Good On Me Is You, ki je bila zadnja skladba rednega dela dveurnega koncerta. Pesmi Bryana Adamsa vsebujejo v glavnem tri osnovne sestavine: ljubezen, mladost in rockenrol. In v teh okvirih se giblje mojstrsko. Čeprav je njegov rock precej spoliran in čist, pa vendarle občasno vljudno poziva tudi k nekomformizmu in uporu proti uveljavljenim predsodkom.

Ker pa je bilo ogreto občinstvo željno novih pesmi, mu je podaril dva krepka akustična dodatka, in sicer je v prvem nanizal You've Been A Friend To Me, She Knows Me, Straight From The Heart, All For Love, ki jo je občinstvo v zatemnjeni dvorani osvetlilo s svojimi telefoni, ter C'mon Everybody, ki je priredba skladbe rock'n'roll pionirja Eddieja Cochrana in edina z njegovega letošnjega albuma. Očitno zadovoljen je Bryan Adams še povedal, da je to, »kar se je zgodilo danes zvečer tukaj, prava čarovnija glasbe. To čarovnijo pa lahko naredimo le skupaj.«

Nato pa je kot čisto nazadnje odpel še prve verze pesmi Christmas Time.

Bryan Adam zna in zmore. Zna komunicirati z občinstvom in zmore napisati všečne pesmi, ki so še vedno dovolj rockerske, da niso osladne, ter dovolj melodične, da jih množično vrtijo na osrednjih radijskih in televizijskih postajah. Njegov koncert je bil pošteno oddelana rockovska predstava, ki je gotovo zadovoljila občinstvo, saj je to dobilo natančno tisto, po kar je prišlo, po košček romantike, nekaj nostalgije ter kanček rockovskega uporništva.