Dva večera strastnih zgodb o ljubezni

Španski zvezdnik Enrique Iglesias bo dva večera zapored nastopil v razprodani dvorani v Stožicah.
Fotografija: Enrique Iglesias in Ana Kurnikova pred leti na finalu turnirja U.S. Open FOTO: Carlos Barria/Reuters
Odpri galerijo
Enrique Iglesias in Ana Kurnikova pred leti na finalu turnirja U.S. Open FOTO: Carlos Barria/Reuters

En koncert v celoti razprodan, za drugega dan kasneje še bore malo vstopnic – tako je bilo stanje pred današnjim dnem, soboto, ki bo ostala zapisana kot dan, ko je s svojim glasbenim spektaklom v Ljubljani prvič gostoval »kralj latinskega popa« oziroma »španski slavček« oziroma »latino lepotec« oziroma »ljubljenec ženskih src« oziroma »lastnik enega najnežnejših moških glasov zadnjega stoletja« Enrique Iglesias.

V razprodano stožensko dvorano nocoj prihaja sin prav tako slavnega očeta Julia, mojstra ljubezenskih balad, v Ljubljano je zvezdnika prineslo vsega štiri dni po 43. rojstnem dnevu, njegov nastop sodi v okvir svetovne turneje s prostodušno preprostim naslovom Sex and Love, Seks in ljubezen. Nič nenavadnega za turnejo glasbenika, o čigar koncertih mediji običajno poročajo, da se na njih oboževalke poskušajo na vsak način, kjer koli in kadar koli pririniti do njega, zlesti v njegov objem in iztržiti poljub, na oder pa med koncertom običajno prileti omembe vredno število spodnjih hlačk in nedrčkov.

Da je Iglesias pop zvezdnik prve lige, govori tudi podatek, da je video za skladbo Subeme La Radio pristal na desetem mestu največkrat predvajanih glasbenih posnetkov na YouTube v lanskem letu, v intervjujih pa rad ponavlja, da je biti pevec oziroma potopljen v zabavljaški posel sicer naporno na različne načine, a da ima vseeno najboljšo zaposlitev na svetu in da je pravzaprav zelo srečen, še bolj tudi zato, ker živi z ljubeznijo svojega življenja, nekdanjo vrhunsko teniško igralko Ano Kurnikovo, s katero se je spoznal leta 2001 med snemanjem videospota za uspešnico Escape.

Uspeh gospodiča Martineza

Organizatorji koncerta ljubiteljem, pravzaprav večinoma ljubiteljicam njegove glasbe obljubljajo nepozabno doživetje, še posebej pa so slovensko publiko, ki je Iglesiasa željna in se je zmožna odpraviti na njegov koncert tudi precej daleč, opozorili, da se bosta izjemen šov in odlična produkcija v celoti razlikovala od koncerta v zagrebški Areni, kjer je pevec gostoval maja 2016.

Zgodba o Iglesiasevem bliskovitem vzponu na vrh glasbenih lestvic vsepovsod po svetu se bere, kot da bi bila vzeta iz cenenih romanov: njegovo rojstno ime je Enrique Miguel Iglesias Preysler, zadnje po materi, nekdanji manekenki in televizijski voditeljici Isabel Preysler. Kot uporniški sin legendarnega očeta, ki pa se v času sinovih otroških let zaradi bleščeče pevske kariere ni dovolj posvečal ne njemu ne svojim drugim otrokom, si je Enrique kot umetniško ime za prvi album, s katerim se je na skrivaj, tako da starša nista nič vedela, pečal od najstniških let, izbral ime Enrique Martinez.

Glasbenim producentom se je mladi gospodič Martinez predstavljal kot neznani pevec balad iz Gvatemale, a veliko uspeha sprva ni imel. Vse se je spremenilo, ko je dobil možnost v Torontu posneti svojo prvo ploščo in sredi devetdesetih podpisati pogodbo z družbo Fonovisa Records. To je hkrati pomenilo, da se je odločil za glasbo in načrte za študij opustil. V Miamiju je sicer obiskoval prestižno zasebno šolo Gulliver Preparatory School, namenjeno otrokom bogatih.

Kralj latino popa

Prvi album, ki ga je naslovil s svojim imenom in priimkom (Iglesias je na ovitku pisalo s precej manjšimi črkami kot Enrique) je posvetil svoji varuški Elviri Olivares, ob kateri je pravzaprav odraščal v Miamiju, kamor se je ločeni oče z obema sinovoma preselil iz Španije po tistem, ko je sredi osemdesetih Julia Iglesiasa Puga, njegovega očeta in Eriquejevega deda, takrat vodilnega madridskega ginekologa, ugrabila baskovska separatistična skupina Eta.

Gospa Olivares je Iglesiasu celo posojala denar za studijsko snemanje prvih skladb. Iglesiasov glasbeni prvenec se je prodajal več kot odlično, v prvem tednu je šlo v promet milijon izvodov, redek uspeh za album, ki ni posnet v angleščini, leto pozneje so izdali še italijansko in portugalsko različico, z njim se je povzpel na prva mesta lestvic latino popa, zanj je februarja 1997 v tej kategoriji prejel tudi nagrado grammy za najboljše delo leta.

Kmalu je postal nespregledljivo ime sodobne popularne glasbe in kot pogosto – kot nekakšen generični vzorec – ponavlja v intervjujih, je od nekdaj želel pisati skladbe o ljubezni, češ da je to stvar, s katero se identificirajo vsi: »Vsi poznamo občutek zaljubljenosti in občutek, ko koga nehamo ljubiti. Zaradi ljubezni trpimo, a ljubezen nas tudi osrečuje.«

Ves čas na cesti

Niz Iglasiasovih globalno uspešnih in priljubljenih skladb je dolg, tu so pesmi Hero, Bailamos, Away, Be With You, I'm a Freak, Bailando, Rhythm Divine, Takin' Back My Love, I Like It, seznam je dolg, nič manj seznam nagrad, ki jih je dobil za svoje glasbeno početje. Pred nekaj leti je v pogovoru za revijo Billboard navrgel, da ga pretirana slava kljub slavnemu priimku ne zanima. Nastopanje v vlogi sodnika v odlično gledani oddaji American Idol, v kateri bi za masten zaslužek nadomestil Jennifer Lopez, je zavrnil, ker je ravno pripravljal novi album Sex and Love: »Bolj mi je bilo do dela v studiju in pisanja pesmi. Ob tem početju sem bolj srečen.«

Z enako vehemenco se je pred leti odpovedal nastopanju v oddajah The X Factor in začetnem nizu serije The Voice v programu televizijske postaje NBC, češ da bi snemanja sovpadala z njegovo takratno turnejo. Turneje namreč Iglesias jemlje zelo resno, vestno upošteva nasvet, ki mu ga je na začetku kariere namenil direktor Universal Music Group Lucian Grainge, takrat vodja britanske glasbene založbe Polydor, da ga namreč ljubitelji ne bodo jemali resno, če jih ne bo pripravljen obiskati: »Če boš šel v Francijo, poskrbi, da boš nastopil na francoski televiziji, na francoskem radiju, moraš biti tam, če bi le izdajal plošče in ostajal doma, stvari ne bi delovale.«

Tudi zato je Iglesias tako rekoč vedno na poti, ko je izdal svoj drugi album Vivir, je zbral glasbenike, ki so sodelovali z Eltonom Johnom, Billyjem Joelom in Bruceom Springsteenom in šel z njimi na turnejo z 78 koncerti v šestnajstih državah.

Tretji album Cosas del Amor mu je prinesel nagrado American Music Award, pesem Bailamos so uporabili v filmu Wild, Wild West, tretjo ploščo, Escape, je prav tako pospremil s svetovno turnejo, s ploščo Quizás se je vrnil k svojemu špansko govorečemu občinstvu, z albumom Insomniac pa spet ujel globalno slavo.

Video s skladbo Bailando si je na YouTube pred štirimi leti v prvem tednu po objavi beležil osemsto milijonov ogledov.
 

Komentarji: