Katalena - Križišče, na katerem se je srečalo šest glasbenikov

V Kinu Šiška bodo zvečer predstavili (z)godbe ob Kataleni, glasbena, literarna in gledališka ustvarjanje njenih članov.

Objavljeno
18. oktober 2013 15.38
Zdenko Matoz, kultura
Zdenko Matoz, kultura
Vesna Zornik, Boštjan Narat, Boštjan Gombač, Polona Janežič, Tibor Mihelič Syed in Robert Rebolj od leta 2001 v skupini Katalena predstavljajo slovensko ljudsko glasbo v modernejši različici. S svojim zgledom so spodbudili val tovrstnega glasbenega početja, ob Kataleni pa ima še vsak svojo glasbeno zgodbo. Nekaj jih bodo predstavili danes zvečer ob 20- uri v ljubljanskem Kinu Šiška.

Boštjan Narat
, v Kataleni igra kitaro in poje, pravi, da njegovo kantavtorstvo ni stranski projekt, saj je zraslo iz nuje po ubeseditvi nečesa, kar je zanj preveč ključno, da bi lahko ostalo zamolčano. »Predvsem pa to zame ni projekt. Ta beseda zveni kot poslovni načrt ... Je glasba, ki se človeku zgodi, ker se očitno mora zgoditi. In ker se je nekoč morala zgoditi, vztrajam.«

Pevka in osrednja oseba Katalene Vesna Zornik pravi, da se je skupina zapisala ustvarjanju na področju slovenske ljudske dediščine, glasbenik pa se, še posebej v tako majhnem prostoru, ne more zapisati samo eni tematiki. »Smo kolektiv, v katerem vsi veliko prispevamo, hkrati pa smo tudi katalenci kreativni posamezniki, dejavni na precej področjih. Vsak ustvarjalec je lahko dober le, če v tisto, česar se loti, vnese svoje srce.«

Zornikova počne veliko različnih stvari, TangoApasionada, ki jo predstavlja na (Z)godbah ob Kataleni, je zanjo že od začetka precej velik izziv. »Poleg pevskih in aranžerskih podvigov predvsem voditi zasedbo, dejansko držati volan. Pravzaprav zelo rada počnem stvari, za katere včasih ne vem čisto dobro, ali mi jih bo uspelo narediti ali ne, kajti to je edini način, da vedno znova presežem samo sebe.«

Polona Janežič, klaviaturistka zasedbe in avtorica glasbenega romana o koncu sveta Sinbadove muze, je nekoliko bolj enigmatična, saj pravi, da je »Katalena križi­šče, na katerem se je srečalo šest glasbenikov, ki sicer hodijo vsak po svoji poti. Je pa res, da se to križi­šče pojavlja znova in znova.«

»Rad se tuširam z vročo vodo«

Basist zasedbe Tibor Mihelič Syed meni, da »avtorski projekti niso stranski projekti, kot tudi Katalena ni zgolj nekakšen osrednji projekt. Pristajati na takšno delitev bi pomenilo, da nas pri ustvarjanju vodijo napačni motivi. Obstajajo želja, volja in nuja po (so)kreiranju glasbenih zgodb v različnih kontekstih in glasbeniki, ki te zgodbe razumejo. Vsak po svoje.« S Kataleno (si) tako odgovarja na ena vprašanja in potrebe. »Z ognjem ne moremo zadovoljiti potrebe po vodi in le z vodo ne potrebe po toploti. A z enim pogasiš drugo in z drugim segreješ prvo. Odkrivanje tople vode? Morda. Jaz se pač rad tuširam z vročo vodo.«

Pevec in multiinštrumentalist Boštjan Gombač je pojasnil, da je skoraj vsak projekt, h kateremu pristopi kot glasbenik, skladatelj ali igralec, po svoje edinstven. »Zato težko govorim o stranskih projektih nasproti zasedbi, ki je glavna in nad vsemi. Verjetno zaradi dejstva, da si svojega 'edinega' projekta še nisem izmislil. Pri vsakem ustvarjanju, najsibo ustvarjanje scenske glasbe, glasbe za dokumentarne filme, radijske igre, modernega plesa ali pa samo igranje na različna glasbila in zvočila na koncertnem odru, sem zraven s telesom in srcem. Z vsako novo (z)godbo pa obogatiš izkušnjo, ki ti še kako koristi pri novem projektu ali sodelovanju z glasbeniki in umetniki, s katerimi še nisi sodeloval.«

Bobnar zasedbe Robert Rebolj, ki zvečer edini ne bo predstavil katerega od svojih drugih glasbenih zanimanj, meni, da je nepošteno reči, da se projektom in glasbenim skupinam, v katerih še igra ob Kataleni (B&T Music, Hanni B, Cabaret Band, Moj Boogie Band), manj preda, da so manj pomembni od Katalene, saj se v vsakem od njih maksimalno angažira.

»Sfiltrom, denimo, je bend, v katerem sva z Boštjanom Naratom leta 1998, ko sem se pridružil zasedbi, začela skupno glasbeno pot. Izdali smo dve zgoščenki, Otroci bogov (2000) in Nekoč boš srce (2004). Od takrat je minilo dobrih petnajst let, poleg rednih nastopov s Sfiltromom sva sodelovala še pri kar nekaj 'stranskih' projektih, tako gledaliških kot glasbenih, in eden od njih je prav Katalena. Kdo bi si takrat mislil, v kaj bo prerasla enotedenska glasbena delavnica v belokranjskih Črmošnjicah. Čudovit teden! Kar se tiče Sfiltroma, benda še nismo pokopali, nismo uradno končali glasbene poti, a ta hip zasedba ne deluje. S kvartetom B&T Music pripravljamo avtorsko glasbo, s katero bi se lahko nemara predstavili tudi na (Z)godbah ob Kataleni, a sem ocenil, da čas še ni pravi. Ta projekt še prihaja, pustimo mu, da se razvije, in se vidimo ob naslednji priložnosti.«