Orto fest - med presežki in redkimi gosti

Aprilske večere bodo v ljubljanskem Orto baru večinoma zapolnili domači izvajalci, med tujci pa Japonci in punkerice iz Kalifornije.

Objavljeno
31. marec 2014 13.56
Posodobljeno
31. marec 2014 18.00
Zdenko Matoz
Zdenko Matoz
Ljubljanski Orto bar, ki deluje dve desetletji, že petnajsto leto zapored pripravlja enomesečni klubski festival Orto Fest. Prva bo v sredo zadonela domača skupina Elvis Jackson, zadnja pa konec aprila ameriška zasedba Fabulous Disaster. Skupno bo nastopilo 20 skupin, tudi gostje iz tujine Overflow (Hrvaška) in Heidi (Japonska).

Tudi letos bodo gostili tako uveljav­ljene kot prebijajoče se kakovostne glasbene zasedbe. Kot je povedal Andrej Ciuha, programski vodja Orto festa, je še vedno dovolj zanimivih domačih skupin za pripravo programa. »Najbolj pomembno je, da še niso sodelovali na Orto festu. Zato ga Elvis Jackson odpirajo z dvema koncertoma, saj še niso nastopili pri nas. Pa še nedavno so izdali nov EP Window.«

Prvi Orto fest so izvedli leta 1999, osnovna zamisel pa je bil izbor celoletnega koncertnega dela z dodanimi presežki. Orto bar je tudi eno redkih koncertnih prizorišč v Ljubljani, kjer imajo čez leto zelo pogosto koncerte. »Zelo se trudimo, je pa velik problem, saj ne dobimo nobenega javnega denarja za program. Večkrat smo ne­uspešno kandidirali za javna sredstva za Orto fest in drug program tako pri ministrstvu za kulturo kot pri Mestni občini Ljubljana. Pričakovali smo, da se bo MOL ugodno odzvala, saj pripravljamo kulturni program v Ljubljani. Vendar nismo nabrali dovolj točk. Prejšnja leta je bila ovira tudi to, da smo d. o. o.«

K pogostim koncertom pripomorejo sami glasbeniki, ki so lahko sami organizatorji in tako dobijo ves denar od vstopnic. Orto bar pa zagotovi vse drugo, varovanje, ozvočenje, tonski tehnik in kar je še treba. Sicer pa tudi sami organizirajo koncerte ali pa to izpeljejo zunanji organizatorji. Glasbene skupine poleg tega same ali skupaj z založbami pri njih pripravljajo predstavitve novih albumov. Ker pa rockovska glasba nima vedno dovolj občinstva, so v Orto bar spustili še elektronsko.

Mnoge skupine, ki začenjajo, bi rade nastopile v tem klubu. »Poslušamo, kar nam pošiljajo, in izbiramo med tistimi, ki se nam zdijo najboljši. Včasih je lahko problem z obiskom, saj skupin, ki šele začenjajo, na radiih ni slišati, in če niso iz Ljubljane, na njihov nastop ne pride veliko prijateljev in znancev. Pri nas žal ni te kulture, da greš zvečer v klub in prisluhneš tistemu, kar je pač na programu. Vstopnina je tako ali tako le nekaj evrov, dostikrat je sploh ni. V tujini je praksa, da pridejo poslušat neznane glasbenike, precej bolj pogosta,« pojasnjuje Ciuha.

Tudi v letošnjem festivalskem programu prevladujejo slovenske zasedbe. Z omejeno vsoto denarja je težko priti do tujih zasedb. Kot pravi programski vodja Orto festa, »ni preprosto sestaviti programa, saj ne smemo ponavljati istih zasedb iz leta v leto. Nekateri nastopajoči se občas­no vrnejo. Vedno pa iščemo glasbene presežke zadnjega leta in jih poskušamo uvrstiti na Orto fest. Potem radi dodamo skupine, ki jih pri nas ne vidimo pogosto. Trudimo pa se privabiti tudi tuje, vendar smo tu omejeni tako s prostorom kot z razpoložljivimi sredstvi. Seveda je pomembno, da so te skupine takrat na evropski turneji in se lahko mimogrede oglasijo pri nas. Tako bomo letos gostili zanimivo japonsko zasedbo Heidi in kalifornijsko žensko punk zasedbo Fabulous Disaster, ki je spet začela delovati in je na evropski turneji.«