Ropotalo bo v ritmih 20-letnice Slovenskega tolkalnega projekta

Mednarodni festival tolkalnih skupin bodo izpeljali z manj državnega denarja, a z velikimi imeni.
Fotografija: Slovenski tolkalni projekt SToP bo praznovanje začel na žalskem odru v sklopu BUMfesta. FOTO: Matic Gabriel
Odpri galerijo
Slovenski tolkalni projekt SToP bo praznovanje začel na žalskem odru v sklopu BUMfesta. FOTO: Matic Gabriel

Trinajsti BUMfest, edini ­tovrstni festival v regiji, bo letos­ zaznamovala 20-letnica Slovenskega tolkalnega projekta (SToP), ki je vsa leta soorganizator večdnevnega tolkalnega praznika v Žalcu. Ta nikogar ne pusti hladnega – ne nastopajočih ne obiskovalcev. Te spet čakajo brezplačne delavnice, za katere bi v tujini lahko odšteli tudi sto evrov.

BUMfest se je začel dopoldne, tokrat zaradi velikega zanimanja z dvema dopoldanskima matinejama za šole. »Bistvo matinej je, da vzgajamo mlado občinstvo za naslednje BUMfeste, jih izobrazimo, jim predstavimo široko družino tolkal v najlepši luči, da gredo domov z vtisom, kako je bilo dobro na BUMfestu,« je povedal umetniški direktor festivala Dejan Tamše. Matineji bo po več letih spet izvedel SToP, dan kasneje bo prav njihov večerni koncert vrhunec festivala. Z njim bodo tudi uradno začeli ­praznovanje okrogle obletnice delovanja te tolkalne zasedbe, ki je dobila tudi nagrado ­Prešernovega sklada.

Na današnjem prvem koncert­nem večeru bo nastopil Studio Percussion iz Gradca. Tamše je napovedal, da bo to nekaj čisto novega, četudi skupina deluje že 40 let. Nastopili bodo še dijaki iz skupine Rhythm Factory, večer pa bo sklenil The Britain Moore duo. Tamše je zapisal, da sta Američana Mat Britain in Dan Moore znana po edinstveni mešanici glasbenih stilov, ki zajema jazzovsko, ljudsko in popularno glasbo, glasbo na sodobnih tolkalih, svetovno glasbo ter lastne skladbe in ustvarjalne kompozicije standardnih melodij. Nastopila bosta tudi jutri s ­stopovci.


Skrb za mlade


Vzporedni del festivala so že vsa leta brezplačne delavnice. Tamše je povedal, da je pogoj ustvarjalcev festivala, da nastopajoči poleg koncerta izpeljejo tudi delavnice. Jutrišnje dopoldanske delavnice so namenjene tistim brez glasbenega oziroma tolkalnega predznanja, nedelja je rezervirana za bolj poglobljeno delo z mladimi, ki se učijo igranja tolkal, zato niso odprte za širšo javnost. »Za ceno nič evrov naši obiskovalci dobijo vpogled v nove smernice, trende, zanimive inštrumente in seveda stik z nekaterimi vplivnimi tolkalnimi profesorji,« je pojasnil Tamše. Dodal je, da v tujini tovrstne delavnice ali klinike lahko precej stanejo. »Če udeleženec samo sedi in opazuje, stanejo od 40 do 80 evrov, 100 evrov pa, če sodeluje aktivno, torej da profesor z njim dela, igra, ga ­popravlja.«

Kljub uveljavljenosti in edinstvenosti festivala v tem prostoru so se sredstva, ki jih je doslej ministrstvo za kulturo namenjalo BUMfestu, zmanjšala za polovico. Dobili bodo 2500 evrov, pa še to velja zgolj za letos, saj so ostali brez denarja na večletnem razpisu. Ustvarjalcem so pojasnili, da je bilo na tem mednarodnem festivalu vključenih v program premalo del slovenskih skladateljev pa tudi manj mladih perspektivnih slovenskih glasbenikov. Tamše je povedal, da se na odločbo niso pritožili, čeprav se z obrazložitvijo ni strinjal.

»Slovenci ali slovenske skupine so bile v programu kot presenečenje, gosti. Morda je bilo merodajno zgolj to, kar smo napisali v koncertnem oziroma programskem listu. Imamo pa seveda zdaj cmok v grlu, saj je festival že tako skromno zastavljen.« Občina Žalec festival sponzorira s 4000 evri, še 700 je primaknil Avstrijski kulturni forum, preostalo dobijo od vstopnic, imajo tudi nekaj sponzorjev.

Komentarji: