Zagrebška šepetanja: Kaos v operi

Razprava o nujno potrebnem zakonu o gledališčih se je sprevrgla v razpravo o »limonadah«.

Objavljeno
16. januar 2013 19.49
Ratko Čangalović, Zagreb
Ratko Čangalović, Zagreb

Na Hrvaškem delujejo štiri opere – v Zagrebu, Splitu, Reki in Osijeku. Kulturni delavci so prihod nove stranke na oblast pričakali kot možnost spremembe upravljanja kulturnih ustanov.

Žal se je razprava o nujno potrebnem zakonu o gledališčih spremenila v razpravo o »limonadah«, ki zaposlujejo veliko gledaliških delavcev, zato so se začeli vrstiti nenavadna imenovanja in ukrepi ministrstva za kulturo, ki so ­razmere še bolj zapletli.

V Zagrebu tudi po četrtem razpisu ni bil izbran novi intendant, v Splitu pa je zavladala prava ­zmeda.

Vršilec dolžnosti intendanta Duško Mucalo, ki je bil imenovan na predlog župana Željka Keruma, je predal dolžnosti, novega intendanta pa bi morala predlagati ministrica za kulturo. Zanimivo je, da zaradi neurejenih razmer na splitskem velikem odru ni bilo premiere, niti operne niti dramske. Odpadla je načrtovana premiera Nabucca, zdi se, da bo tudi Carmen. Na gledališki blagajni prodajajo abonma, čeprav repertoar še ni ­zagotovljen.

Brez incidentov ne gre

Nova ministrica za kulturo Andrea Zlatar, ki so jo številni ljubitelji gledaliških predstav pričakali kot rešiteljico gledališkega kaosa, je v Hrvaškem narodnem gledališču v Splitu za novega intendanta imenovala dirigenta Tončija Bilića, ki je skladno s sklepom ministrstva za kulturo imenoval najožje ­sodelavce.

Za direktorja baleta je bil imenovan Dinko Bogdanić, v Drami je novi šef publicist Jasen Boko, za direktorja Opere pa je bil imenovan basbaritonist Ivica Čikeš, ki je po prepiru v gledališkem bifeju napadel kolego iz orkestra, zato se je treznil v zaporu, kjer je prenočil. Kaže, da ga bo maestro Bilić kljub temu obdržal na položaju ravnatelja.

V Reki in Osijeku takšnih zdrah ni, zato se zdi, da bosta tamkajšnji operni gledališči najbolje prebrodili kadrovsko in recesijsko krizo.