Predstavitvena informacija

Vrhunski virtuozi na ljubljanskih odrih

Festival Ljubljana bo letos februarja že sedmič zapored poskrbel za pestro zimsko glasbeno dogajanje.
Fotografija: Drugi koncert Zimskega festivala. FOTO: Yasuko Kageyama
Odpri galerijo
Drugi koncert Zimskega festivala. FOTO: Yasuko Kageyama

Na 7. Zimskem festivalu, ki bo med 18. in 23. februarjem, se bo v Cankarjevem domu in Slovenski filharmoniji zvrstilo kar šest nepozabnih koncertov z vrhunskimi glasbeniki.

Festival se bo začel 18. februarja, ko bo v prvem delu otvoritvenega večera v Cankarjevem domu nastopil mladi tajvanski pianist Kai-Min Chang. Slovensko občinstvo ga je že spoznalo, ko je lani spomladi zmagal na 1. Mednarodnem klavirskem tekmovanju Festivala Ljubljana.

Eden najzahtevnejših in najobsežnejših klavirskih koncertov

Kai Min-Chang. FOTO: Darja Štravs Tisu
Kai Min-Chang. FOTO: Darja Štravs Tisu

Kai-Min Chang se bo kot solist predstavil v enem najzahtevnejših in najobsežnejših klavirskih koncertov, Koncertu za klavir in orkester št. 2 v B-duru Johannesa Brahmsa.

Delo, za katero je skladatelj potreboval kar tri leta, naj bi bilo tudi vrhunec koncertnega ustvarjanja za klavir v 19. stoletju. Skladba združuje lastnosti koncerta in simfonije, njena struktura je podrejena muzikalnemu izrazu, tehnično zahtevna interpretacija pa je velik izziv za vsakega pianista. Pianista bo spremljal Simfonični orkester RTV Slovenija, ki ga bo vodil ugledni francoski dirigent Yan Pascal Tortelier.

V drugem delu večera pa se bodo Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija in Yanu Pascalu Tortelierju pridružili zbori in priznani solisti – Mešani pevski zbor Glasbene matice LjubljanaFestivalski zbor Virtuozi, Komorni zbor Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani in sopranistka Sophie Marin-Degor, mezzosopranistka Annalisa Stroppa, tenorist Celso Albelo in basbaritonist Paul Armin Edelmann z izvedbo Rekviema Camilla Saint-Saënsa.

Annalisa Stroppa. FOTO: Victor Santiago
Annalisa Stroppa. FOTO: Victor Santiago

Camille Saint-Saëns, ki so ga že za časa njegovega življenja označili za glasbenega genija, je imel edinstveno sposobnost ohranjanja tradicionalne oblike s sočasnim eksperimentiranjem s sodobnimi glasbenimi slogi. S tem je vplival na preoblikovanje francoskega glasbenega okusa iz velike opere v klasično simfonijo. Njegovo delo ostaja pomemben del glasbene zapuščine in je edinstvena interpretacija liturgičnega besedila z združevanjem klasičnih in romantičnih glasbenih elementov.

Moč glasbe pod taktirko maestra Roberta Abbada

Gaëlle Arquez. FOTO: Ben Dauchez
Gaëlle Arquez. FOTO: Ben Dauchez

Dan pozneje, 19. februarja, bo v Cankarjevem domu moč slišati dve glasbeni mojstrovini pod vodstvom Italijana Roberta Abbada, Rossinijevo kantato Stabat Mater in Busonijevo orkestrsko suito Turandot.

Olga Kulčinska. FOTO: Tanya Trofymchuk
Olga Kulčinska. FOTO: Tanya Trofymchuk

Čeprav Stabat Mater ni bilo prvo Rossinijevo versko delo, je postalo eno njegovih najbolj izvajanih, poleg originalne verzije pa so kasneje nastale tudi priredbe drugih skladateljev, ki so dopolnile in prilagodile partituro za različne izvajalce in zasedbe.

Sledila bo Busonijeva suita, za katero je skladatelj navdih našel v kitajski zgodbi Turandot. Orkestrska suita je nastala leta 1905 in istega leta doživela premiero v Berlinu pod avtorjevim vodstvom, od takrat pa velja za eno njegovih najbolj prepoznavnih del.

Roberto Abbado od leta 2018 deluje kot šef dirigent Filharmoničnega orkestra Mestnega gledališča iz Bologne. V Gallusovi dvorani bo vodil Orkester Slovenske filharmonije, za vrhunsko interpretacijo Stabat Mater pa bodo prav tako poskrbeli solisti Olga Kulčinska, Gaëlle Arquez, Francesco Demuro in Riccardo Zanellato ter Komorni zbor Megaron.

Izbrana klavirska dela z vrhunsko pianistko

Tretji festivalski dan bo namenjen eni največjih umetnic svoje generacije, ameriški pianistki ruskih korenin Olgi Kern, ki so ji zaradi očarljive odrske prezence in tehnične muzikalnosti naklonjeni občinstvo in kritiki. Na tretjem koncertu Zimskega festivala, ki bo 20. februarja v Slovenski filharmoniji, se bo predstavila s kontrastnim prepletom del Ludwiga van Beethovna, Roberta Schumanna, del iz ruske klasične zakladnice in ameriškega skladatelja Georga Gershwina.

Glasbeno popotovanje po Španiji

Koncertom za trobento Giuseppeja Torellija in Tomasa Albinonija bo sredin večer, 21. februarja, v Slovenski filharmoniji popestril eden vodilnih španskih trobentačev Vicente Campos, dobitnik nacionalne nagrade za glasbo leta 2005. Pri izvajanju Ljubezenskega uroka Manuela de Falle se mu bo pridružila pevka Lidia Rodríguez González. Solista bo spremljala komorna slovenska zasedba Ensemble Dissonance, ki jo bo vodil Miguel Á. Navarro, cenjen glasbenik, profesor in dirigent. V svoji bogati karieri je sodeloval z vodilnimi imeni iz sveta klasične glasbe, kot so Luciano Pavarotti, Alfredo Kraus in Charles Dutoit. Zasedba Ensamble Dissonance bo predstavila tudi Intermezzo iz suite Goyescas skladatelja Enriqueja Granadosa.

Zvezdniški violinist prvič v Ljubljani

Violinist svetovnega kova Maksim Vengerov, ki se lahko pohvali z impresivnim nizom več kot 3000 koncertov po vsem svetu, je leta 1997 postal prvi klasični glasbenik z nazivom Unicefov ambasador dobre volje. Vengerov od leta 2005 svoje znanje deli s študenti na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu.

V Slovenski filharmoniji bo 22. februarja ustvaril večer vrhunske glasbe s pianistom Vagom Papianom. Glasbenik, ki deluje tudi kot dirigent, je do danes dirigiral številnim orkestrom po svetu, kot koncertni partner pa redno sodeluje z mojstrom violine. Skupaj sta nastopila že na številnih odrih po Evropi, ZDA in na Daljnem vzhodu ter posnela zgoščenko za založbo EMI Classic.

Yan Pascal Tortelier. FOTO: Festival Ljubljana
Yan Pascal Tortelier. FOTO: Festival Ljubljana

Za konec preplet klasičnih mojstrov in mladostne virtuoznosti

Zimski festival bodo sklenile tri mojstrovine iz zakladnice klasičnih del v izvedbi Slovenskega mladinskega orkestra pod vodstvom dirigentke Žive Ploj Peršuh. Večer bodo otvorile Brahmsove Variacije na Haydnovo temo, ki so nastale kot oda Josephu Haydnu in so skladateljevo prelomno delo, saj gre za prvo skladbo za veliki orkester brez solista. Sledil bo Koncert za violino št. 1 enega najpomembnejših glasbenih virtuozov Henryka Wieniawskega. Za zaključek bodo predstavili Beethovnovo Simfonijo št. 3, bolj znano kot »Eroica«, ki jo je skladatelj ustvaril v obdobju, ko je izgubljal sluh.

Kot solist se bo s Prvim violinskim koncertom Wieniawskega predstavil Rok Zaletel Černoš, ki se je letos kot prvi slovenski violinist udeležil prestižnega Mednarodnega tekmovanja Peter Iljič Čajkovski v Moskvi. Trenutno študij nadaljuje pri prof. Vasiliju Meljnikovu na magistrski stopnji na Akademiji za glasbo v Ljubljani in zaključuje študij na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju, za katerega prejema štipendijo Mestne občine Ljubljana.


Naročnik oglasne vsebine je Festival Ljubljana