Drzna in atraktivna metamorfoza čustev

Sezona prinaša širok spekter uprizoritev in praizvedbo nove slovenske opere, je napovedal direktor Staš Ravter.
Fotografija: Renato Zanella, umetniški direktor baleta, direktor SNG Opera in balet Ljubljana Staš Ravter in Marko Hribernik, umetniški direktor opere, so včeraj predstavili program sezone 2021/2022. Foto Uroš Hočevar/Kolektiff
Odpri galerijo
Renato Zanella, umetniški direktor baleta, direktor SNG Opera in balet Ljubljana Staš Ravter in Marko Hribernik, umetniški direktor opere, so včeraj predstavili program sezone 2021/2022. Foto Uroš Hočevar/Kolektiff

»S kolegoma umetniškima ­direktorjema smo zastavili raznovrstno in ambiciozno sezono, ki sega od klasik do sodobnih del in celo do praizvedbe nove slovenske opere,« je danes na ploščadi pred glavnim vhodom v operno hišo povedal direktor SNG Opera in balet Ljubljana Staš Ravter.

»Sezono smo začeli že pred dobrim mesecem z odmevnim gostovanjem našega baleta na poletnem festivalu v Madridu s predstavo Veter (Wind) koreografa in umetniškega direktorja baleta Renata Zanelle. Podajamo se v nove avanture, z upanjem gledamo v bližnjo prihodnost, pričakujemo lahko drzno in atraktivno sezono.«

image_alt
Ko opazujem plesalce, je kot da bi poslušal glasbo


Umetniški vodja opernega dela SNG Opera in balet Ljubljana Marko Hribernik je napovedal, da bodo poleg običajnih premier­ v letošnji sezoni tudi premiere, ki bi morale biti izvedene prejšnjo sezono. V času, ki ga živimo, se dogajajo metamorfoze, je dejal Hribernik, a ne take kot včasih pri Ovidu, ampak metamorfoze znotraj, soočenja s samim sabo, zato je kot sintagmo, ki povezuje vse premiere, izbral besedno zvezo metamorfoza čustev.

Ivan Andres Arnšek Foto Uroš Hočevar/Kolektiff
Ivan Andres Arnšek Foto Uroš Hočevar/Kolektiff


Sezono bodo začeli z opero oratorijem Oedipus rex (Kralj Ojdip), ki bo povezana z baletom Apollon Musagète (Apolon, ljubljenec muz). Uprizoritev na poseben način povezanih del, v katerih se bo v enakovredni vlogi z baletom predstavila opera s solisti, orkestrom in (moškim) zborom, podpisuje režiser in scenarist Rocc, koreografijo Renato Zanella, dirigiral bo Aleksandar Marković.

Oktobra bo premiera lirične tragedije v dveh dejanjih Capuleti in Montegi Vincenza Bellinija (režija Frank Van Laecke, dirigent Roberto Gianola), novembra bo na ljubljanskem odru premiera baletnega triptiha koreografov Ena Peçija, Jacopa Godanija in Lea Mujića Strune. Pod novo koreografijo Angel na glasbo Albana Berga Koncert za violino se podpisuje Eno Peçi, pod kreacijo Metamorphers iz leta 2016 na glasbo Béle Bartóka Kvartet št. 4 Jacopo Godani, Leo Mujić pa pod svojo novo kreacijo Osamljeni poet na glasbo Petra Iljiča Čajkovskega Serenada za godala v C-duru, op. 48. Ljubljanskemu orkestru bo dirigiral Ernst Theis.

Januarja bo čas za komično opero v dveh dejanjih Gaetana Donizettija Ljubezenski napoj v režiji Krešimirja Dolenčića in pod dirigentskim vodstvom Simona Krečiča, mesec pozneje bo tragedija o ljubimcih iz Verone zaživela v novi baletni različici Renata Zanelle na glasbo Sergeja Prokofjeva (dirigent Romea in Julije bo Kevin Rhodes), marca bo premiera ene od najbolj slikovitih romantičnih del iz svetovne operne literature, opere v štirih dejanjih Faust Charlesa Gounoda (režiser bo Frank Van Laecke, glasbeni vodja in dirigent Ayrton Desimpelaere), aprila bo sledil Dunajski večer: Opus 73/Vsi na valček, premiera baletnega diptiha Renata Zanelle, v katerem se je koreograf v prvem delu podal na pot iskanja zagonetne ženske skozi štiri glavne kompozicijske linije: moč, skrivnost, strast in radost, drugi del pa je posvečen tradiciji novoletnih koncertov Dunajskih filharmonikov, plesna poslastica, ki je hkrati tradicionalna, moderna, romantična, nostalgična, zabavna ter polna humorja in energije. Koprodukcija SNG Opera in balet Ljubljana s Cankarjevim domom je doživela premiero konec avgusta v Gallusovi dvorani, premiera na matičnem odru pa bo prišla z zamudo. Dirigent bo Kevin ­Rhodes.

Elena Dobravec Foto Uroš Hočevar/Kolektiff
Elena Dobravec Foto Uroš Hočevar/Kolektiff


Za 19. maj prihodnje leto je napovedana krstna uprizoritev nove slovenske opere, delo Roka Goloba The Sound. Globoko sporočilo o pomembnosti resnične glasbe – zvoka, ki osvobaja človeškega duha ujetosti v prastare okove materije, se udejanja ob fantazijski zgodbi iz drugih dimenzij obstoja, ki se združuje z zgodbo mladega skladatelja Atona. Ta išče pravi zvok – sound, s katerim bi rešil človeštvo pred večnim suženjstvom. Režiser nove opere je Jaša Koceli, glasbeni vodja in dirigent Simon Dvoršak. Umetniški vodja opere Marko Hribernik je napovedal, da bo noviteta na poseben način zaorala v milje naše opere, saj bo to glasbenoscenski spektakel, kot ga pri nas še ni bilo. Sezono bo junija sklenila premiera ­Jevgenija Onjegina, opere oziroma liričnih prizorov v treh dejanjih Petra Iljiča Čajkovskega, režija bo v rokah Vinka Möderndorferja, glasbeni vodja in dirigent bo Alan Buribajev.

Ob spremljavi korepetitorke Kayoko Ikeda sta na predstavitvi sezone nastopila mezzosopranistka Elena Dobravec in baritonist Ivan Andres Arnšek.

Komentarji: