Edicije nekdanjega Dela Revij: Zmeda v kioskih in ekipe med dvema ognjema

NKBM naj bi Odlazku zaradi uničevanja blagovnih znamk revij izrekla šest izvršilnih odločb v višini 300.000 evrov.

Objavljeno
10. julij 2015 17.13
Revije
Valentina Plahuta Simčič, kultura
Valentina Plahuta Simčič, kultura

Medtem ko se zmedeni kupci pred kioski sprašujejo, ali naj kupijo Jano ali Zarjo, Lady ali Zvezde, Stop ali Vklop ..., je po kuloarjih zaokrožila novica, da je partner kupca blagovnih znamk nekdanjega Dela Revij Bojana Požarja znani slovenski poslovnež Joc Pečečnik.

Pečečnik nam tega ni potrdil, Bojan Požar pa pravi takole: »Z Jocem se že dolgo poznava in se pogovarjava o partnerstvu pri tem projektu. Všeč mi je, da imava podoben pogled na medije in slovenski medijski trg. To je bilo najpomembnejše pri moji odločitvi za pogovore o morebitnem partnerstvu z njim. Svoj finančni delež pa bom prispeval sam.«

Zanimivi so tudi drugi elementi vojne, ki se je vnela med Bojanom Požarjem in starim najemnikom blagovnih znamk Dela Revij Martinom Odlazkom (Media24). Odlazkova Media24 je začela izdajati trinajst vzporednih revij. Oboje delajo ista uredniška ekipa in isti ustvarjalci. Vzporedno bo Media24 izdajala revije do 31. avgusta, ko bo blagovne znamke Jana, Lady, Anja, Stop, Kih, Obrazi, Eva, Lepa & Zdrava ... prevzel Bojan Požar oziroma podjetje Lanaka Media, ki je v lasti Požarjeve hčere.

Primerjava starih in novih revij

Primerjali smo staro Jano in novo Zarjo. Očitno je, da je Zarja vsebinsko bolj bogata kot Jana, ki po novem nima več uvodnika in rubrike porota, precej člankov je podpisanih z inicialkami. Še posebej pa se je treba ustaviti pri ceni in obsegu revij. Jana, izdana 23. junija, je stala 2,30 evra in je imela 54 označenih strani, kakovost papirja je očitno slabša. Jana, izdana 7. julija, pa je imela 70 označenih strani in je stala 2,19 evra ter je bila natisnjena na boljšem papirju. Obseg in cena Zarje se nista spreminjali: 70 strani in 1,59 evra.

Ti podatki so pomembni, kajti naš neimenovan vir pravi, da je Nova KBM, ki je še vedno lastnica blagovnih znamk, na podlagi pogodb o njihovem najemu skupini Odlazkovih podjetij (glavno je Salomon, d. o. o.) izreklo šest izvršilnih odločb v skupni višini 300.000 evrov. Gre za kazen zaradi kršitev pogodb oziroma kazen, ker Odlazek z revijami ne ravna kot dober gospodar. Blagovnim znamkam naj bi naredil škodo z zmanjšanjem obsega, slabšim papirjem in višjo ceno.

Martin Odlazek iz Media24 za vprašanja našega časopisa ni bil dosegljiv, njegova tajnica nam je povedala, da ga ves mesec ne bo. Je pa na naša vprašanja odgovarjal Bojan Požar. Vzporedno izdajanje revij Jana/Zarja, Stop/Vklop, Lady/Zvezde je po Požarjevem mnenju pravno in moralno sporno oziroma je goljufija pa tudi množična kršitev pogodbe med NKBM in podjetji iz skupine Media24. Napad na revije Jano, Lady, Stop in druge je nepričakovano brutalen, kaj takšnega pri nas še nismo doživeli, pravi Požar.

»Revijalne znamke se načrtno in zahrbtno uničujejo«

Povprašali smo ga tudi, ali kaj ve o tem, kako se ene in druge revije prodajajo oziroma kakšen je interes kupcev. »Po mojih informacijah, ki prihajajo iz Media24, je prodaja novih revij zanemarljiva. Za nove revije naj bi prepričali samo dvajset odstotkov dosedanjih naročnikov edicij Dela Revij,« pravi Požar.

Odnos NKBM do Odlazka Bojana Požarja čudi: »Ne vem, kako so Odlazka sploh sprejeli na razpis prodaje blagovnih znamk glede na dejstvo, da jim iz naslova pogodbe o lizingu edicij Dela Revij že od prej dolguje veliko denarja. Prav tako je nenavadno, da pravna služba NKBM ob podpisu pogodbe z Odlazkom leta 2011 ni v pogodbo dala konkurenčne klavzule, ki bi mu samodejno preprečevala izdajo kloniranih edicij. Tu se lepo vidi, kako po domače so poslovale naše državne banke.«

Požar je potrdil, da je ravnanje podjetja Media24 že pod drobnogledom informacijske pooblaščenke in glavne tržne inšpektorice, kaj več o tem pa za zdaj ni znano. To so nam potrdili tudi v njihovih uradih.

O tem, da naj bi zaradi dogajanja okoli blagovnih znamk Dela Revij odneslo likvidacijskega upravitelja KBM Leasinga, je Požar dejal, da sam teh informacij nima. Na vprašanje, ali mu je kaj žal, da je šel v nakup blagovnih znamk Dela Revij, pa odgovarja: »Ne. Mi pa Joc prijazno pravi 'dobrodošel v slovenski kuhinji'.«

Melita Berzelak: To je bila edina možnost

Spregovorila je tudi nekdanja urednica Jane, po novem urednica Zarje, Melita Berzelak. Povedala je, da so se novinarke in novinarji, zaposleni in honorarni sodelavci Jane večinsko na javnem glasovanju razširjenega uredništva odločili, da ostanejo pri Odlazku. Zakaj? »Tu smo v rednem delovnem ali pogodbenem razmerju, potencialni novi lastnik pa ni nikomur, ne urednikom, ne drugim zaposlenim, ne honorarnim sodelavcem, ponudil prav ničesar otipljivega, še manj pa pogodbe ali redne zaposlitve na papirju. Nekaj v smislu bomo poskusili, pa bomo videli, ali bo šlo.« Zdaj se nekaj malega govori o obljubah pogodb nekaterim za trimesečno poskusno delo. Kdo v današnjih razmerah bi dal odpoved v službi ali pogodbi, ki ti omogoča preživetje, ne da bi imel resno drugo možnost?«

Novinarsko častno razsodišče po mnenju Bojana Požarja lahko nastopi proti novinarjem, ki sodelujejo z Odlazkom: »Očita jim lahko kolektivno suportiranje te žalostne medijske goljufije. V mislim imam predvsem dosedanje odgovorne urednice in urednike, ne toliko novinarjev,« pravi Požar.

O možnosti, da bi proti novinarjem Jane in drugih revij nastopilo častno razsodišče, ker da sodelujejo pri uničevanju blagovnih znamk, pa pravi Berzelakova takole: »Pred odločitvijo o tem, da ostanemo pri starem delodajalcu in sodelujemo pri nastanku novih revij, smo se posvetovali s kar nekaj strokovnjaki za avtorsko in delovno pravo, za nasvet pa prosili tudi pravno službo Sindikata novinarjev Slovenije. Povsod so nam dejali, da nam 'ne svetujejo odklonitve navodil delodajalca'. V burnem obdobju 'med tremi ognji', ko banka ni hotela komunicirati z nami, Požar nam je dal vedeti, da nas v resnici noče, sedanji delodajalec pa se je odločil izdati nove revije 'z nami ali brez nas', se je z vseh strani pritiskalo na nas. S strokovno javnostjo ali izkušnjami si ni bilo mogoče pomagati, saj takšnega primera še ni bilo. Odločili smo se za edino možnost, ki smo jo sploh imeli. Razen da vsi prostovoljno gremo na zavod za zaposlovanje. Bi bilo to bolje?«

Na Požarjeve navedbe, da je lobirala za uredniško službo pri njem, Melita Berzelak odgovarja: »To sem javno že odločno zanikala, vendar pri Požarju to ne zaleže. Svakinje, ki naj bi to počela, sploh nimam. Pri nekaterih pač velja, da je laž dovolj tolikokrat ponoviti, da ji kdo začne celo verjeti. A bom pač ponavljala tudi jaz, dokler bo treba: ne, nisem lobirala niti v sanjah.«

***

Prikaz nasprotnih dejstev

Ni res, da je star najemnik blagovnih znamk Dela Revij Martin Odlazek. Martin Odlazek ni nikoli bil najemnik blagovnih znamk Dela Revij, ampak je od banke blagovne znamke Dela Revij v najem vzela družba Salamon d.o.o., ki je še danes najemnik blagovnih znamk.

Posledično niso in ne morejo biti resnične naslednje navedbe:

- da naj bi NKBM Odlazku zaradi uničevanja blagovnih znamk revij izrekla šest izvršilnih odločb v višini 300.000 evrov;
- da gre za kazen, ker Odlazek z revijami ne ravna kot dober gospodar;

- da Odlazek banki iz naslova pogodbe o lizingu edicij Dela Dela Revij že od prej dolguje veliko denarja;

- da je pravna služba NKBM pogodbo v letu 2011 podpisala z Odlazkom

Najemnik blagovnih znamk nekdanjega Dela Revij je na podlagi Pogodbe o finančnem leasingu z dne 26.8.2011 družba Salamon d.o.o., kateri je blagovne znamke v najem dal KBM Leasing. Družba Salamon d.o.o. je z znamkami vseskozi ravnala kot dober gospodar in bo tako ravnala tudi do izteka pogodbe ter s tem ohranjala vrednost blagovnih znamk. Družba Salamon d.o.o. je obveznosti do banke vseskozi poravnavala redno in v dogovorjenih rokih ter nima na današnji dan iz naslova blagovnih znamk do banke nobenega dolga več. Ravno tako družba Salamon d.o.o. do današnjega dne ni prejela nobene izvršilne odločbe s strani NKBM in je niti ne pričakuje, saj spoštuje pogodbene obveznosti in ni nikakršne pravne podlage za izdajo takšnih odločb.

Gregor Repič, direktor

Salamon d.o.o.