Eva Petrič po Berlinu, Münchnu, Beijingu in Dunaju spet doma

Multimedijska umetnica se prvič predstavlja v Pilonovi galeriji v Ajdovščini.

Objavljeno
10. november 2012 19.39
Marijan Zlobec, kultura
Marijan Zlobec, kultura
Multimedijska mednarodna slovenska umetnica Eva Petrič z magisterijem iz umetnosti v New Yorku, se po zadnjih razstavah v Berlinu (Koncent Art), Münchnu (Kunsthalle WhiteBOX), Beijingu (Peti pekinški bienale umetnosti) in Dunaju (Peithner Lichtenfels Galerie) s projektom Shadows&Puppets - Language of E@motion REacting prvič predstavlja še v Pilonovi galeriji v Ajdovščini.

Njen umetnški projekt si je skupaj z avtorico zamislila kustosinja Maja Marinkovska.

Eva Petrič je umetnica, iz katere vre ustvarjalnost; zanima jo vse, od literature in filma, s katerim se je uvrstila prav sedaj v finale za K3 filmski festival v Ljubljani, Vidmu (Italija) in Beljaku, prek moda do oblikovanja (sedaj sta dve razstavi iz serije Od sev, ujete v posamezne unikatne kose kristala Rogaške v razstavnem centru Rogaške - najprej v Kristalni palači BTC, sedaj še na Mestnem trgu 22 v Ljubljani.

Njen cikel senc iz serije Gr@y matter so na Fashion Week zavzele novo kolekcijo Draž. Vendar to še ni vse. Iz starih koščkov kristala, ki jih je našla na bolšjakih na raznih koncih sveta, od Buenos Airesa do Dunaja, in jih zapletla v prav tako stare rožne vence, je s pomočjo projekcije vgraviranih idrijskih čipk v steklo izoblikovala unikatne obeske. Kot serija Kompas v okviru Dizajna v mestu so na voljo in ogled v trgovini Vintage Divas v Gosposki ulici 3 v Ljubljani.

V Ajdovščini, kjer se veselijo odkupa sosednje hiše ob Pilonovi galeriji in tako bodoče širitve muzejske zbirke Vena Pilona in njegovih slikarskih prijateljev, se Eva Petrič predstavlja s svojevrstnim sistemom emocij kot »pH scale of Emotions«.

Zanjo tako kot predmetni svet, ujet v elemente in njihov znani sistem po temeljnih karakteristikah, tudi čustva spadajo v določene sisteme in povezave, v barvno emocijo od rdeče, oranžne, rumene, zelene, modre...do vijoličaste in nazaj temno rdeče.

Eva Petrič natanko ve, v kateri barvi je kakšno čustvo, občutje, stanje čutno-čustvenega razpoloženja. Njen  diagram na steni dopolnjuje razkošna avtorska unikatna knjiga, kakršnih ni na svetu, saj je povsem avtorsko fotografsko ali še bolje avtofotografsko in avtobiografsko delo, povezano z omenjenim sistemom.

Drugi del razstave je cikel Shadows & Puppets (Sence in Lutke) od 1 do 7 (2012), tretji uvodna njena knjiga - Biblija o sencah na tisoč straneh in videu z naslovom Gr@y Matter - language of shadows ter četrti del - diptih iz cikla AngelHund 1 in 2 (Človek zver, 2008).