Turbine Hall poslej v znamenju avtomobilov

Serija megalomanskih instalacij v Tate Modern v Londonu bo poslej Hyundaieva. Cena za to? Okoli pet milijonov funtov.

Objavljeno
21. januar 2014 13.08
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

V britanskem tisku odmeva nova sponzorska naveza, ki so jo dosegli v londonskem muzeju Tate Modern. V tej prestižni ustanovi, ki jo letno obišče preko pet milijonov obiskovalcev, se bodo namreč pri kreiranju programa na kvadratnih metrih, ki veljajo za še posebej prestižne - v ogromni Turbine Hall, kjer pripravljajo serijo velikih, organizacijsko zahtevnih umetniških instalacij -, v prihodnjih enajstih letih naslonili na finance iz Daljnega vzhoda.

Na južnokorejski Hyundai, ki so ga v Tate Modern uradno predstavili kot sponzorja te serije vse do leta 2025. Cena? Izdali so le, da je sedemmestna, a so v javnost kljub temu pricurljali podatki, da naj bi se vrtela okoli petih milijonov otoških funtov. Torej okoli šestih milijonov evrov.

Tako bo poslej serija, v kateri sta v preteklosti izjemen odmev dosegla, denimo Olafur Eliasson z instalacijo The Weather Project oziroma ogromnim umetnim Soncem in Ai Weiwei z instalacijo Sončnična semena in neskončnim številom ročno izdelanih zrnc, iz domene Unileverjevih britansko-nizozemskih pločevink in drugih prehrambenih ter higienskih proizvodov prešla v domeno veliko večje južnokorejske pločevine.

V Tate Modern dosežek označujejo za svoj doslej najobsežnejši sponzorski projekt, v Hyundaiu pa so med drugim že podprli nakup devetih del svojega slavnega sonarodnjaka, videasta Nama Juna Paika, za tamkajšnjo zbirko.