Ime pove vse - porsche 911 (993)
Z izjemnim dizajnom, najbolj dodelanim zračno hlajenim bokserskim motorjem in vrhunskimi voznimi lastnostmi ostaja brezčasna ikona.
Odpri galerijo
Vpliv carrere na razvoj in pojmovanje športnih vozil je še danes neprekosljiv. Z izjemnim dizajnom, najbolj dodelanim zračno hlajenim bokserskim motorjem in vrhunskimi voznimi lastnostmi ostaja brezčasna ikona.
Zamenjava porscheja 911 s tovarniško oznako 964 z novim modelom je bila najbolj radikalna. Nova carrera s številko 993 je ohranila le dvajset odstotkov enakih sestavnih delov. Pri vsem drugem je šlo za povsem nov tehnični in oblikovalski pristop. Avtomobil, ki ga je zrisal Britanec Tony Hatter, je znano silhueto karoserije nadgradil s poudarjenimi boki, izrazitejšimi kolesnimi izrezi, bolj tekočimi potezami, integriranima odbijačema, električno navzven pomičnim spojlerjem večjih mer in zunanjima ogledaloma v obliki solzic. Avantgarda se je nadaljevala pri novi zasnovi podvozja iz lahkega aluminija in na pomožni okvir vpeti zadnji prostorski premi. Preskok glede vodljivosti, uglajenosti in varnosti je bil izjemen. To je bil za povrhu prvi velikoserijski porsche s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Ponudbo je razširila vrsta motornih in karoserijskih izvedb. Pogonsko izhodišče je bil 3,6-litrski šestvaljnik z 200 kW (272 KM), ki so mu leta 1996 s sistemom varioram s prilagodljivo dolžino sesalnih cevi povečali odzivnost in dvignili moč na 210 kW (285 KM). V obeh primerih je bila carrera opremljena z omenjenim ročnim ali štiristopenjskim samodejnim menjalnikom z volanskima stikaloma za ročno prestavljanje. Posebno zgodbo pišejo turbo izvedbe z leta 1995 rojenim 3,6-litrskim šestvaljnikom z dvema turbopolnilnikoma in 300 kW (408 KM). 911 turbo je imel še za šest centimetrov širši zadnji kolotek, bolj agresivna odbijača in fiksen zadnji spojler, pod katerega sta bila vgrajena hladilnika polnilnega zraka. Zgodbo so dopolnjevala 18-palčna platišča z inovativnimi votlimi kraki in zmogljivejši zavorni sistem. Na tej osnovi je bil pozneje spočet turbo S z rumenimi zavornimi čeljustmi, karbonsko notranjo dekoracijo in malenkost večjo močjo. Še bolj adrenalinski je bil GT2, dirkalna izvedba turbo različice z zadnjim pogonom.
Nekaj posebnega je bila carrera RS. To je najlažji in glede opreme zelo oskubljeni 911 brez zadnje klopi, s školjkastima prednjima sedežema, fiksnim zadnjim spojlerjem, 18-palčnimi platišči in 3,8-litrskim strojem z 221 kW (300 KM). Njegova nadgradnja je bil RS clubsport za dirkaške potrebe z varnostno kletko in najbolj špartansko opremo – manjkala je celo klimatska naprava. Na drugačne strune je igrala z modelnim letom 1996 uvedena targa z električno vodeno stekleno streho, ki se pomakne nad zadnje steklo. Še večje ljubitelje vetra v laseh je navduševal cabriolet, ki je bil tako kot druge carrere na voljo z doplačilnim štirikolesnim pogonom z visko sklopko s 5- do 50-odstotnim prenosom motorne moči na prednji kolesi.
Krog ljubiteljev porscheja 993, ki je bil v proizvodnji od konca leta 1993 do 1998, je izjemno velik. To je porsche z največ privrženci, pri čemer ne gre le za lepoto, ampak še bolj zmogljivosti, ki so bile in so tudi po današnjih merilih izjemne. Za puriste je to sveti gral modela 911 s prepletom stare avtomobilske šole, sodobne uporabnosti, izjemne vodljivosti, odlične tehnike in brezkompromisno izbranih materialov. Temu primerno visoke so cene. Med najdražje in najbolj zbirateljske carrere spadajo različice RS, GT2 in turbo S, pri katerih poletijo cene najbolj elitnih primerkov čez 400 tisoč evrov. Najbolj osnovne carrere 993 kotirajo od 40 tisočakov naprej.
Zamenjava porscheja 911 s tovarniško oznako 964 z novim modelom je bila najbolj radikalna. Nova carrera s številko 993 je ohranila le dvajset odstotkov enakih sestavnih delov. Pri vsem drugem je šlo za povsem nov tehnični in oblikovalski pristop. Avtomobil, ki ga je zrisal Britanec Tony Hatter, je znano silhueto karoserije nadgradil s poudarjenimi boki, izrazitejšimi kolesnimi izrezi, bolj tekočimi potezami, integriranima odbijačema, električno navzven pomičnim spojlerjem večjih mer in zunanjima ogledaloma v obliki solzic. Avantgarda se je nadaljevala pri novi zasnovi podvozja iz lahkega aluminija in na pomožni okvir vpeti zadnji prostorski premi. Preskok glede vodljivosti, uglajenosti in varnosti je bil izjemen. To je bil za povrhu prvi velikoserijski porsche s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Nekaj posebnega carrera RS
Ponudbo je razširila vrsta motornih in karoserijskih izvedb. Pogonsko izhodišče je bil 3,6-litrski šestvaljnik z 200 kW (272 KM), ki so mu leta 1996 s sistemom varioram s prilagodljivo dolžino sesalnih cevi povečali odzivnost in dvignili moč na 210 kW (285 KM). V obeh primerih je bila carrera opremljena z omenjenim ročnim ali štiristopenjskim samodejnim menjalnikom z volanskima stikaloma za ročno prestavljanje. Posebno zgodbo pišejo turbo izvedbe z leta 1995 rojenim 3,6-litrskim šestvaljnikom z dvema turbopolnilnikoma in 300 kW (408 KM). 911 turbo je imel še za šest centimetrov širši zadnji kolotek, bolj agresivna odbijača in fiksen zadnji spojler, pod katerega sta bila vgrajena hladilnika polnilnega zraka. Zgodbo so dopolnjevala 18-palčna platišča z inovativnimi votlimi kraki in zmogljivejši zavorni sistem. Na tej osnovi je bil pozneje spočet turbo S z rumenimi zavornimi čeljustmi, karbonsko notranjo dekoracijo in malenkost večjo močjo. Še bolj adrenalinski je bil GT2, dirkalna izvedba turbo različice z zadnjim pogonom.
Nekaj posebnega je bila carrera RS. To je najlažji in glede opreme zelo oskubljeni 911 brez zadnje klopi, s školjkastima prednjima sedežema, fiksnim zadnjim spojlerjem, 18-palčnimi platišči in 3,8-litrskim strojem z 221 kW (300 KM). Njegova nadgradnja je bil RS clubsport za dirkaške potrebe z varnostno kletko in najbolj špartansko opremo – manjkala je celo klimatska naprava. Na drugačne strune je igrala z modelnim letom 1996 uvedena targa z električno vodeno stekleno streho, ki se pomakne nad zadnje steklo. Še večje ljubitelje vetra v laseh je navduševal cabriolet, ki je bil tako kot druge carrere na voljo z doplačilnim štirikolesnim pogonom z visko sklopko s 5- do 50-odstotnim prenosom motorne moči na prednji kolesi.
Cene čez 400 tisoč evrov
Krog ljubiteljev porscheja 993, ki je bil v proizvodnji od konca leta 1993 do 1998, je izjemno velik. To je porsche z največ privrženci, pri čemer ne gre le za lepoto, ampak še bolj zmogljivosti, ki so bile in so tudi po današnjih merilih izjemne. Za puriste je to sveti gral modela 911 s prepletom stare avtomobilske šole, sodobne uporabnosti, izjemne vodljivosti, odlične tehnike in brezkompromisno izbranih materialov. Temu primerno visoke so cene. Med najdražje in najbolj zbirateljske carrere spadajo različice RS, GT2 in turbo S, pri katerih poletijo cene najbolj elitnih primerkov čez 400 tisoč evrov. Najbolj osnovne carrere 993 kotirajo od 40 tisočakov naprej.