Mestni križanec s podpisom Volkswagna

T-cross lovi vsesplošni SUV trend. Tekmec nissanu juku, seatu aroni in še komu
Fotografija: Volkswagen T-cross je doslej najmanjši križanec iz Volkswagna. Meril se bo z uspešnimi modeli, kot je nissan juke. Foto Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Volkswagen T-cross je doslej najmanjši križanec iz Volkswagna. Meril se bo z uspešnimi modeli, kot je nissan juke. Foto Gašper Boncelj

Mislimo si lahko karkoli, a zdaj je tako, da se je avtomobilska industrija močno usmerila k športnim terencem in križancem. To je trend, ki je očitno všeč kupcem po vsem svetu. Proizvajalci polnijo svoje prodajne kataloge v različnih velikostnih razredih, Volkswagen denimo zdaj predstavlja svoj adut med križanci najmanjših mer, ki se imenuje T-cross.

Volkswagen T-cross je dolg 411 cm, za 12 cm je krajši od modela T-roc in vstopa v konkurenco na tistem delu trga, ki ga je nekoč tako nepričakovano uspešno začel nissan juke. »Spredaj je malo podoben našemu touaregu,« je na predstavitvi rekel Volkswagnov šef oblikovanja Klaus Bischoff, kakor da želi T-cross kljub majhnosti s sprednje strani delovati dokaj čvrsto. A morda je bolj domiselno oblikovan njegov zadnji del, kjer samosvoje luči v obliki velike črke c povezuje pas črne barve.

Recimo, da je v njem nekaj sorodnosti s polom, ki ga po dolžini presega za 5 cm in je od njega 11 cm višji. Približno toliko višje se v njem tudi sedi in prav višje sedenje, dobra preglednost in bolj robusten videz naj bi bili njegovi glavni prednosti, čeprav to ni edino. Avtomobil, ki je pripravljen na hišni modularni platformi MQB, ima medosno razdaljo 256 cm, skozi dva para širokih vrat se vanj  vstopa preprosto, znotraj je tudi precej prilagodljiv. Druga vrsta sedežev, ki se deli v razmerju 60/40, se lahko vzdolžno premika za 14 cm, s čimer se pridobi več prostora bodisi za potnike zadaj bodisi tovor v prtljažniku. Če spredaj ne sedita košarkarja, je zadaj kar solidno zračno, seveda le za dva, tretjega v sredini bo motil visok sredinski tunel. Kot opcija bo mogoče zlaganje sovoznikovega sedeža. Osnovni prtljažnik tako odvisno od položaja zadnje klopi sprejme kar ugodnih 385 do 455 litrov prtljage, če je zadaj vse podrto, nastane nakladalna prostornina 1281 litrov.

Za volanom je lahko glede na opremo ureditev dokaj živahna, z velikim zaslonom na sredini in digitalnim prikazovalnikom za volanom.
Za volanom je lahko glede na opremo ureditev dokaj živahna, z velikim zaslonom na sredini in digitalnim prikazovalnikom za volanom.


Za volanom ni velikih presenečenj. To so poteze, ki jih poznamo iz pola ali ibize, odvisno od opreme s precej barvitosti in živahnosti, v boljši opremi bo mogoče imeti t. i. digitalni kokpit za volanom in na sredini armaturne plošče večfunkcijski zaslono na dotik, ki ima diagonalo 20 cm. Osnovna izvedba je bolj klasična, kar utegne biti tudi komu všeč. Pričakovano bo lahko v avtomobilu veliko varnostne asistenčne opreme, nekaj standardno, nekaj, npr. radarski tempomat ali parkirni pomočnik, za doplačilo.

T-cross je tudi za njegove snovalce t. i. mestni križanec, zato mu v nasprotju s T-rocom in večjimi hišnimi športnimi terenci niso namenili štirikolesnega pogona, temveč je vselej gnan na sprednji kolesi. Pri pogonu tudi ni presenečenj, jedro predstavlja bencinska izbira. Na začetku prodaje je to litrski prisilno polnjeni trivaljnik, ki ima lahko moč 70 kW (95 KM) ali 85 kW (115 KM). Šibkejša izvedba ima petstopenjski ročni menjalnik, pri močnejši bo mogoče izbirati med šeststopenjskim ročnim menjalnikom ali sedemstopenjskim samodejnim z znano rešitvijo dveh sklopk.

Kot najzmogljivejšo izvedbo bodo ponudili 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z zmožnostjo izklapljanja dveh valjev in največjo močjo 110 kW (150 KM).V tem primeru bo za prenos vselej skrbel sedemstopenjski samodejni DSG. Od nekaterih tekmecev se Volkswagnov novi križanec razlikuje po tem, da bo imel tudi dizelsko možnost, to je 1,6-litrski štirivaljnik z močjo 70 kW (95 KM). Seveda so zapisali, da vsi motorji izpolnjujejo okoljski standard evro 6d temp, a za zdaj, tako kot še pri kateri od zadnjih koncernskih novosti, ne navajajo podatkov o porabi. Tudi ni bilo omembe kakršnega koli hibridnega pogona.

Volkswagen T-cross je dolg 411 cm. Izhaja iz pola, vendar je od njega precej višji in znotraj bolj prilagodljiv.<br />
Foto Gašper Boncelj
Volkswagen T-cross je dolg 411 cm. Izhaja iz pola, vendar je od njega precej višji in znotraj bolj prilagodljiv.
Foto Gašper Boncelj


Volkswagen T-cross bo tako kot polo nastajal v tovarni v Navarri v Španiji. V prilagojenih izvedbah ga bodo prodajali še na Kitajskem in v Južni Ameriki, tudi tokratna predstavitev v Amsterdamu je potekala skoraj sočasno s tistima v Šanghaju in Sao Paulu. Po vsem tem sodeč so športni terenci in križanci avtomobili najbolj globalnega okusa. Pri Volkswagnu je vsak peti avtomobil športni terenec, pričakujejo, da bo v nekaj letih vsak drugi! Različne novosti tega tipa bodo pripravili tudi samo za Azijo, pri nas že znani volkswagen T-roc bo prihodnje leto postal še kabriolet, leta 2020 pa bo čas za povsem električnega športnega terenca iz družine I. D.

Volkswagen T-cross naj bi v Slovenijo pripeljal spomladi prihodnje leto, takrat bodo znane tudi cene. Za približno primerjavo: v Nemčiji naj bi stal od 18 tisoč evrov naprej.

Komentarji: