Opel corsa je rezultat nemško-francoske naveze

Šesta generacija Oplove corse prinaša tehniko višjih razredov in enotno platformo za vse pogonske načine.
Fotografija: Šesta generacija opla corse nadaljuje uspešno zgodbo malega mestnega avtomobila. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Šesta generacija opla corse nadaljuje uspešno zgodbo malega mestnega avtomobila. FOTO: Blaž Kondža

Prva corsa je zapeljala na ceste davnega leta 1982 in do danes je s tekočega traku Oplove tovarne v Zaragozi prišlo skoraj 14 milijonov teh urbanih avtomobilov. Tudi nova corsa šeste generacije, ki so jo javnosti prvič pokazali septembra letos na mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, bo prihajala iz španske tovarne. Novinka uvaja novo, tako imenovano multienergijsko platformo, ki omogoča, da lahko na istem tekočem traku z minimalnimi modifikacijami izdelujejo tako električno gnane corse kot tiste z motorjem z notranjim zgorevanjem. Nenazadnje je bilo električno corso-e možno naročiti že letošnjega julija.

Aerodinamični koeficient nove corse je ugoden, in sicer 0,29. FOTO: Blaž Kondža
Aerodinamični koeficient nove corse je ugoden, in sicer 0,29. FOTO: Blaž Kondža


Čeprav si novinka nekatere tehnologije deli s francoskim sorodnikom peugeotom 208, pa je še vedno dovolj Oplova. V primerjavi s prejšnjo generacijo je daljša za 39 mm in meri 4060 mm. Širina 1745 mm je podobna predhodnici. Drugače je z višino, s 1433 mm je skoraj tri centimetre nižja. Zato se v njej tudi sedi nižje, a nad glavo je dovolj prostora. Inženirjem je uspelo prihraniti nekaj pri teži – novinka tehta od 980 kilogramov naprej, odvisno od izvedenke.



Corsi so namenili tri bencinske motorje in enega turbodizelskega, kar je v tem segmentu že redkost, a kot pravijo, kupci na nekaterih trgih še vedno stavijo prav na varčne dizle. Med bencinskimi različicami so tako na voljo 1,2-litrski atmosferski štirivaljnik, ki razvije največjo moč 55 kW/75 KM, ter 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, ki ima 74 kW/100 KM oziroma 96 kW/130 KM največje moči. Prednost obeh turbo motorjev je visok navor v širokem razponu motornih vrtljajev – pri šibkejši različici znaša 205, pri najmočnejši pa 230 Nm. Živahni turbodizelski motor zmore moč 5 kW (102 KM) in največji navor 250 Nm. Dodajmo še, da so vstopnemu bencinarju namenili petstopenjski ročni menjalnik, pri šibkejšem turbobencinarju lahko izbiramo med šeststopenjskim ročnim in osemstopenjskim samodejnim, najzmogljivejši pa je v vsakem primeru opremljen z omenjeno osemstopenjsko avtomatiko.

Kokpit je odslej digitalen. FOTO: Blaž Kondža
Kokpit je odslej digitalen. FOTO: Blaž Kondža


Zaslon namesto klasičnih merilnikov


Notranjost nove corse je zasnovana moderno in po Oplovih oblikovalskih načelih. Klasične merilnike je zamenjal zaslon, na katerem se poleg trenutne hitrosti in števila vrtljajev ter zaloge goriva izpisujejo še različne druge informacije, odvisno od nastavitve prikaza podatkov. Sredinski zaslon infozabavnega sistema je na voljo v dveh velikostih, v obeh primerih je usmerjen proti vozniku, kar dodatno poudarja dejstvo, da je novinka zelo vozniški avtomobil.

Električna izvedenka, corsa-e, pride na trg spomladi. FOTO: Blaž Kondža
Električna izvedenka, corsa-e, pride na trg spomladi. FOTO: Blaž Kondža


Na seznamu dodatne opreme je veliko stvari, tudi takšne, ki so predmet višjih avtomobilskih razredov. Corso lahko po novem opremimo z usnjenimi sedežnimi prevlekami, ogrevanimi sprednjimi sedeži in volanskim obročem, samodejno klimatsko napravo, radarskim tempomatom, ki je podprt še s sistemom za aktivno ohranjanje voznega pasu. Kako ti sistemi delujejo v praksi, bomo poročali, ko bomo dobili novinko na preizkus.

Prvo corso so predstavili davnega leta 1982, do danes so jih izdelali skoraj 14 milijonov. FOTO: Blaž Kondža
Prvo corso so predstavili davnega leta 1982, do danes so jih izdelali skoraj 14 milijonov. FOTO: Blaž Kondža


V duhu demokratizacije tehnologij, kot pravijo pri Oplu selitvi nekaterih tehnologij višjih segmentov v nižje, lahko novo corso opremimo celo z inteligentnimi matričnimi žarometi iz svetečih diod, ki omogočajo različne režime osvetljevanja ceste pred nami ter dolge žaromete, ki ne slepijo nasproti vozečih vozil. Naš prvi vtis je, da le niso tako dodelani kot tisti, ki jih poznamo iz višjih avtomobilskih razredov. Tako se recimo opazi ločilna črta med zasenčeno in dolgo lučjo, pa tudi segmenti dolge luči so bistveno večji. Vsekakor pa takšni žarometi cesto bolje osvetlijo kot običajni halogenski.



Kako se novinka vozi? Prve kilometre smo prevozili v najzmogljivejši in športno opremljeni različici GS line. Motor in samodejni menjalnik dobro sodelujeta, čeprav je trivaljnik malce glasen. Volan kljub trditvam inženirjev, da so v marsičem izboljšali in spremenili kretni mehanizem, še vedno da malo povratnih informacij z vozišča; če preklopiš v športni način, se stvar izboljša in volan postane bolj čvrst. Podvozje pri opremi GS line je športnejše, a je bilo kljub temu dovolj udobno.

Corsa prihaja na zelo konkurenčen del trga, kjer se bo morala spopasti z renaultom cliom, volkswagnom polom in še vrsto tekmecev. FOTO: Blaž Kondža
Corsa prihaja na zelo konkurenčen del trga, kjer se bo morala spopasti z renaultom cliom, volkswagnom polom in še vrsto tekmecev. FOTO: Blaž Kondža


Ali bo avtomobil uspešen na trgu, bo odvisno od tega, kako bodo kupci sprejeli ceno – ta naj bi se pri nas gibala od 13.490 evrov naprej, pri čemer pa kupci lahko pričakujejo nekaj popusta. Ob koncu še nazaj k uvodu: kot smo zapisali, naročila za baterijsko električno izvedenko sprejemajo že nekaj mesecev, dobava pa se bo začela na pomlad.

Renault clio. FOTO: Gašper Boncelj
Renault clio. FOTO: Gašper Boncelj


Volkswagen polo. FOTO: Gašper Boncelj
Volkswagen polo. FOTO: Gašper Boncelj


Peugeot 208. FOTO: Gašper Boncelj
Peugeot 208. FOTO: Gašper Boncelj

Komentarji: