Vidimo ceste, ki še ne obstajajo

Razstava motociklov v Milanu: Nova tehnika na eni strani in oživljanje klasike na drugi
Fotografija: Prodaja po pogonu
Odpri galerijo
Prodaja po pogonu

Pod naslovnim geslom »Vidimo ceste, ki še ne obstajajo«, bo Milano z razstavo EICMA še do konca tega tedna glavno mesto sveta na dveh kolesih. Tam je mogoče videti vse, kar lahko moto in spremljevalna industrija v tem trenutku ponudi, hkrati pa se na sejmu že kažejo orisi sprememb, ki v prihodnosti čakajo ljubitelje vetra in svobode. Nekatere zanimivejše novosti z letošnje milanske razstave motociklov in opreme predstavljamo v nadaljevanju, predvsem tiste, ki bodo verjetno zanimive tudi za naš trg.

Videti je, da evropski proizvajalci motociklov vodijo igro na trgu in postavljajo merila v skoraj vseh segmentih in trendih. Od domačih italijanskih ima glavno besedo Ducati, ki za modelno leto 2019 predstavlja devet motociklov, med katerimi gre za tri popolnoma nove modele (panigale V4 R, diavel 1260 in hypermotard 950) in prvič nasploh električno gorsko kolo (e-MTB).
Velika skupina Piaggio je predstavila osnovno skutersko paleto (liberty, beverly, medley, MP3), znamka Vespa ima novo električno gnano vespo elettrico, tu je dirkalni primerek znamke Aprilia, draguljski model Moto Guzzija z imenom V85TT in še kaj.

Yamaha ténéré 700
Yamaha ténéré 700


Nemški motoristični premijski velikan BMW ima za seboj izjem­no leto in lepo število novosti, ki so jih ves čas pridno predstavljali. Najpomembnejša novost v Milanu je vsekakor dvojec R 1250 GS in R 1250 RT, ki sta dobila večji in močnejši bokserski dvovaljnik s spremenljivim odpiranjem ventilov. Hkrati so Bavarci začeli močno ofenzivo v spodnjem, začetnem razredu 300 kubičnih centimetrov (G 310 R, G 310 GS in skuter C 400x). Barve električne – zelene prihodnosti brani skuter C evolution (11 kW, na domači vtičnici se napolni v dobrih treh urah in ima doseg 100 km).

Triumph 1200 scrambler Foto Peter Juvan
Triumph 1200 scrambler Foto Peter Juvan


Angleški Triumph želi biti protiutež BMW, tokrat ima zelo razvejano paleto v segmentu modernih klasikov. Predstavlja popolnoma nova modela speed twin in scrambler 1200 v več različicah. Avstrijski KTM, najbolj znan po kros in enduro motorjih, je v Milanu predstavil svojo uspešnico za leto 2019, model 790 duke.
Ena najstarejših evropskih tovarn, Husqvarna, ki je do leta 2013 zamenjala kar nekaj lastnikov (Cagiva in BMW), je vstopila v segment srednjega razreda, lani z mestnim slečencem vitpilen 401 in 701 (44 in 75 KM), letos pa z modelom svartpilen 401/701, ki bi ga lahko imeli za mestnega scramblerja.




Veliki štirje

Japonski veliki štirje so skoraj vedno v zlati sredini, včasih je med njimi večje prerivanje kot med vsemi drugimi znamkami. Honda tako na novo predstavlja CB125R in CB300R, zelo zanimiva motocikla za vstopnike ali povrat­nike, v razredu enduro pa novo africo twin adventure sports, ki so jih dodali nekaj zelo zanimive opreme (nastavljivo vzmetenje, LED-luči). Ker izdelujejo tudi odlične skuterje, bo zanimivo na cesti videti legendarna modela super cub C125 in monkey 125CC. Oba seveda s tehniko ABS, LCD in LED. Napovedujemo jima dolgo življenje in risanje nasmehov na obrazu.
Kawasaki stavi na bolj dirkaško razpoložene voznike, nova je paleta modelov ninja v več izpeljankah. Suzuki je rahlo osvežil svojo modelno linijo in pokazal predprodukcijsko novo katano. Yamaha predstavlja osveženo linijo MT ter prenovljena tracerja 700/GT in 900/GT, največ pozornosti pa bosta gotovo deležna YZF-R1 (199 kilogramov in 200 KM) in YZF-R3 (321 ccm in 40 KM). Vrhunec milanskega sejma pa je bilo odkritje nove ténéré 700 (689 ccm, 72 KM), ki so jo napovedovali že lep čas.


Ameriški ikoni in azijska množica


Harley-Davidson je predstavil svojo veliko, prelomno novost, popolnoma električni livewire. Videti je res dobro, zanimivo bo opazovati odziv kupcev na nedvomno drzno potezo pro­izvajalca, ki veliko da tudi na rohnenje svojih kultnih motorjev. Indian pa je z modelom FTR 1200 zagrizel v nov trend mestnih slečencev oz. segment scramblerjev; njegov izdelek je prava paša za oči.
Azijski tekmeci Sym, Hyosung, Kymco, TGB in drugi so v trendu z evropskimi, oblikovne rešitve so podobne, izdelava deluje zelo solidno in cene so konkurenčne. Nekatere komponente celo izdelujejo za evropske tovarne.


Benelli TRK502 Foto Peter Juvan
Benelli TRK502 Foto Peter Juvan


Kitajski proizvajalci neznanih imen poskušajo prodreti na evropski in svetovni moto zemljevid podobno kot v avtomobilski industriji. To pomeni, da kupijo kakšno znano evropsko tovarno, ki ji poslovno ne kaže najbolje, najdejo dobre oblikovalce, pridobijo tehniko kako generacijo ali dve nazaj od aktualne in predstavijo nov izdelek. In v tem so vedno boljši. Takšen primer je tovarna SWM (italijanska tovarna s kitajskim kapitalom) in zelo zanimivim modelom gran milano outlaw (450 ccm, 30 KM, 145 kg, nastavljivo vzmetenje, zavore proizvajalca Brembo in s ceno pod 5000 evri) ali pa še bolj znani Benelli, ki zdaj živi pod kitajsko korporacijo Qianjiang in je v Milanu predstavil zanimiva modela leoncino in TRK 502, ki s ceno okrog 6000 evrov vsaj na videz predstavljata veliko motocikla in opreme v 500-kubičnem segmentu.


TFT-zaslon na motociklu KTM
TFT-zaslon na motociklu KTM


Nova tehnika

Od slovenskih podjetij v moto industriji je bilo mogoče opaziti proizvajalca izpušnih sistemov Akrapovič, kranjskega gumarja pod imenom Mitas Tyres ter specialista za karbonske dodatke in okvirje, podjetje Fullsix iz Krope na Gorenjskem.
Sicer pa se sodeč po videnem glavni trendi vrtijo okoli novih tehnologij, najsi bo to prodor LED-tehnike v osvetlitvi na eni strani ali električni pogon na drugi. Klasičnim merilnikom na armaturni plošči so počasi šteti dnevi, saj se večina proizvajalcev odloča za vgradnjo LCD- ali TFT-zaslonov. Nadaljuje se pohod asis­tenčnih sistemov, kot so zavorni sistem ABS s podporo zaviranja v nagibu, »kvikšifterji« za prestavljanje brez sklopke, tempomati in povezljivost s pamet­nimi napravami. Poleg tega smo priča neverjetni oživitvi nekoč legendarnih modelov iz 60. in 70. let prejšnjega stoletja. Opazna pa je tudi rast vstopnega razreda (300 in 400 ccm). Seveda je na salonu mogoče videti še marsikaj iz spremljevalnega sveta moto industrije, od oblačil in zaščitne opreme do komunikacijskih sistemov ter orodja in dodatne opreme. Zelo vabljivo.

Komentarji: