Dobro jutro: Kako živeti

Poleg matematike in naravoslovje, je v svoje šolanje vključil še srečo, zdravje, kreativnost in predvsem hekersko miselnost.

Objavljeno
08. januar 2014 20.23
Zasebni vrtec Volkec na Kajuhovi 12 v Ljubljani 11. junija 2013.
Sonja Merljak, šolstvo
Sonja Merljak, šolstvo

Kaj se zgodi, če na oder prestižne konference dobrih idej Ted postavite trinajstletnika?

Pove, kaj si otroci mislijo o vprašanju »Kaj boš, ko boš velik«? Pa tudi, da šolski sistem, kakršen je, ni dober in da so ga zato morali »shekati«, tako kot je njegov junak Shane McConkey »shekal« smučanje. Hekerji so namreč inovatorji, ki spreminjajo svet na bolje.

Logana Laplanta je mati kot devetletnika vzela iz šole, potem ko je videla danes najbolj gledan govor na konferenci Ted: nastop sira Kena Robinsona o tem, da znanje ni nič bolj pomembno od kreativnosti, ki jo šola sicer zatira. Tedaj je morala poslušati številne pripombe, kako neumna je njena odločitev, a Logan Laplante je danes hvaležen, da ni popustila. Zakaj? »Ker šola ne daje tistega, kar je v življenju pomembno. Odrasli sprašujete otroke, kaj bodo, ko bodo veliki. Pričakujete odgovore, kot sta možganski kirurg ali astronavt. Toda otroci razmišljamo o tem, da bi bili deskarji ali igralci igre Minecraft. Mlajši brat mi je odgovoril: Ali si resen? Deset let imam. Pojma nimam. Verjetno profesionalni smučar. Greva lahko zdaj na sladoled?«

Toda, pravi Laplante, otroci na to vprašanje včasih ponudijo tudi najboljši možni odgovor. Povedo, da bi radi bili srečni. »Odrasli domnevate, da so vsi otroci srečni in zdravi, da jih nihče ne trpinči. A to ni samoumevno.« Ugotovil je, da sreča temelji na osmih elementih: na vadbi, prehrani, trenutkih v naravi, pomoči drugim, odnosih, rekreaciji, sprostitvi in duhovnosti. »Dr. Roger Walsh, ki na kalifornijski univerzi proučuje srečo in dobro počutje, mi je potrdil, da ljudje iščejo to znanje. Ker ga ne najdejo v tradicionalni šoli, se obračajo drugam. Večina izobraževanja je namreč usmerjenega v to, kako preživeti, in ne v to, kako živeti.« Prav zato je sam »shekal« svoje izobraževanje: poleg običajne snovi, kot sta matematika in naravoslovje, je vanj vključil še srečo, zdravje, kreativnost in predvsem hekersko miselnost.