Kreativno: 24 tvitov o oblikovanju

Če vržeš v multipraktik čebulo, ven ne dobiš mangovega soka.

Objavljeno
23. marec 2017 14.38
Jernej Stritar
Jernej Stritar

Zavoljo čistega eksperimenta sem v obliki tvitov zapisal 24 misli o oblikovanju kot odzivu na vsakdan oblikovalca vizualnih komunikacij v Sloveniji. Napisal sem jih iz glave, pri tem sem morda koga nevede parafraziral. Vse misli so krajše od 140 znakov.

Namen

● Lepo je, da je nekaj lepo, še lepše pa je, da to dejansko funkcionira.
● Zanemariti funkcionalizem v oblikovanju in poveličevati zgolj umetniški izraz je kot sprehajati se v nalivu z zaprtim dežnikom.
● Oblikovalska rešitev ni umetnost, je le oblikovalska rešitev. Oblikovalsko delo ni umetnost, ima pa potencial, da to lahko postane.
● Oblikovanje vizualnih komunikacij je zgolj sredstvo, ki ga lahko uporabljamo za različne namene.
● Oblikovanje lahko izboljša kakovost bivanja in vidno pripomore h kultiviranju družbe, lahko pa je le vizualna polucija.
● Kakšna bo kakovost oblikovanega sporočila, ki bo prišlo do občinstva, je odvisno od sposobnosti oblikovalca in odgovornosti naročnika.
● Mislim, da bi se morali učinkov oblikovanja v družbi bolj zavedati še posebno naročniki v javnih institucijah.
● Oblikovanje samo po sebi ni umetnost. Enačenje oblikovanja in umetnosti je pogosto izgovor za narcisoidnost, ozkoglednost in nesposobnost.
● Oblikovanje je vidna komunikacija, ki so jo v preteklosti številne javne institucije zanemarile in onesposobile lastno celovitost sporočanja.
● Ljudem lahko damo tisto, kar pričakujejo, lahko pa njihova pričakovanja dvignemo na nov nivo: v tem je razlika med korektnim in presežnim.
● Želim si, da bi tisti oblikovalski projekti, ki jih danes dojemamo kot presežne, v prihodnosti postali vsakdanji.

Praksa

● Če vržeš v multipraktik čebulo, ven ne dobiš mangovega soka. Naročniki se velikokrat ne zavedajo, da iz nezadostnih inputov ne bo čudežev.
● Slabo pripravljena vsebina je najbolj zanesljiva pot v defektno in v najboljšem primeru le aranžirano vidno sporočanje.
● Zaupanje med naročnikom in oblikovalcem je ključno. Če obstaja, ne potrebujemo natečajev.
● Če za nagrado na javnem natečaju ponujamo banane, nič čudnega, da se nanj prijavijo le opice.
● Če se oblikovalec jemlje resno, bo ves napor usmeril v eno, končno in dodelano rešitev, ne pa naročnika obremenjeval s petimi predlogi.
● Priznajmo si: naročanje po načinu »halo pica« je rezultat neorganiziranosti in slabega vodenja projekta.
● Včasih se naročniku zalomi in se znajde v časovni stiski, takrat je prav, da smo odzivni in učinkoviti. Občutki so potem odlični.
● »Halo pica« je sicer legitimen način naročanja storitev v potrošniški družbi, a vsi niso pravi naslov za to.

Združevanje

● Oblikovalske šole ne bi smele biti le valilnice kadrov brez samorefleksije in odgovornosti, kaj bodo ti kadri počeli v življenju.
● Oblikovalski studii in agencije ne bi smeli biti le obrati za multipliciranje hitrih in cenenih rešitev.
● V slovenskem oblikovanju je preveč akademskega teoretiziranja ter kopanja po arhivih in skoraj nič utemeljene ter odločne kritike.
● Brez kritike ni kuriranja, brez kuriranja je vse sprejemljivo. Živimo v okolju vizualne polucije, to je naša raven korektnosti.
● Oblikovalci različnih profilov se ne bomo nikoli zmenili, kaj je pomembno za stroko, lahko pa se dogovorimo, koliko je vredna delovna ura.

Jernej Stritar je oblikovalec vizualnih komunikacij, deluje tudi pod blagovno znamko IlovarStritar.

***

Kreativni blogi

Osrednja rdeča nit blogov je kreativnost - kreativnost pri doseganju postavljenih ciljev, kreativnost pri premagovanju ovir, kreativnost pri izboljševanju socialnega in fizičnega okolja, v katerem živimo ...

S kreativnimi blogi vam strežemo vsak petek ob 9. uri, v vlogi njihovih avtorjev pa nastopajo še:

Tadeja Bučar, komunikologinja, aktivistka in diagnostičarka dobrih idej, ki najbolj uživa v vlogi kreativne vodje skupnosti PUNKT.

Matej Povše, fotograf in multimedijski ustvarjalec.

Ana Osredkar, soustanoviteljica iniciative Service Design Slovenia, business development manager po poklicu in service designer po srcu.

Andrej Mercina, arhitekt ter (so)ustanovitelj in direktor biroja Trije arhitekti.

Marko Brumen, po izobrazbi ekonomist in kulturni manager, v prostem času pa zaljubljenec v festivale.