Neprepričljivi skepticizem

Aktualni nemški načrti kažejo, da ta država v nasprotju z nekaterimi mnenji sploh ni zadržana do električne mobilnosti.

Objavljeno
06. julij 2012 18.32
Željko Purgar, Na kolesih
Željko Purgar, Na kolesih

Na prvi pogled se zdi, da je električna mobilnost izgubila prvotni zagon. Kakor da bi vsi skupaj, izdelovalci, mediji, politiki in javnost, že odigrali svoj del igre in se je ta spet prevesila v normalen avtomobilski vsakdanjik. Saj bodo še prišli, tu in tam, kakšni novi avtomobili brez izpustov med vožnjo, a njihova uporaba bo omejena na okolja, kjer so vizijo novodobne urbane mobilnosti gradili z lahkotnim »kurjenjem« mestnega, regijskega, državnega oziroma evropskega denarja.

A zadeve niso tako preproste. Razmere se spreminjajo, ne da bi se tega sploh zavedali. Hibridni prius je bil v prvem trimesečju letos najbolje prodajani avtomobil v globalnem merilu. Za električno mobilnost pa je izjemnega pomena to, da se njen trg in industrija vse bolj resno in velikopotezno vzpostavljata v državi, ki je bila za skeptike dolgo dokaz, da brezogljična mobilnost nima prave prihodnosti. Saj če vanjo ne verjamejo Nemci, potem ji res ne gre verjeti. Vse skupaj je bilo enačeno s poskusi Japoncev, Francozov, Kitajcev in Američanov, da na obrobju avtomobilskega sveta konkurirajo Nemcem. Njihove avtomobile, posebno dizelske, so tisti, ki ne verjamejo v novodobne tehnologije za zmanjševanje ogljičnega odtisa, imeli za nesporen dokaz, kaj v avtomobilskem svetu je in bo še dolgo ostalo merilo učinkovitosti.

Toda konec junija je nemška vlada spet potrdila smer razvoja in cilje, ki so si jih postavili pred dvema letoma, in jih prilagodila ugotovitvam drugega vmesnega poročila o uresničevanju Nacionalne platforme električne mobilnosti. Nemci namreč želijo postati do leta 2020 vodilna industrijska sila in vodilni trg električnih avtomobilov v globalnem merilu. Kako resno mislijo s tem, dokazuje odločitev, da bodo v električno mobilnost vložili 17 milijard evrov lastnih sredstev.

Pot do milijona električnih avtomobilov na cestah, toliko naj bi jih po Nemčiji vozilo leta 2020, so razdelili v tri faze. Do konca leta 2013 bo potekala faza raziskovanja in razvoja. Še posebno v industriji. Praktično uporabo električnih vozil bodo v tem času preizkušali predvsem s pilotnimi projekti. Od leta 2014 do 2017 bo potekala faza razvoja trga. Tretja faza v letih 2018 in 2019 pa bo faza množične prodaje, v kateri se bodo dokončno izoblikovali poslovni modeli, ki bodo omogočali trženje električne mobilnosti s pozitivnim poslovnim izidom. Nemci so izračunali, da če bo šlo vse po načrtih, bi morale izdelava, uporaba in prodaja električnih vozil ter celostne storitve zanje že od leta 2018 v državni proračun prinašati več, kot bodo zanje takrat v obliki raznoraznih pomoči še namenjali. Od leta 2020 pa bo električna mobilnost samo še polnila proračun.

Toliko o tem, da so Nemci in z njimi ves racionalni avtomobilski svet zadržani do električne mobilnosti. Skeptikom se zadnje čase zares izmika argument za argumentom.