Prihaja »turnir življenja« za slovenski nogomet

»Računajte na nas« in »Rom pom pom, še ne gremo domov« sta uporabnejši kot »Ja baraba, a ti vila«.

Objavljeno
08. julij 2014 14.41
Posodobljeno
09. julij 2014 15.00
FBL-WC-2014-OPENING CEREMONY
Jernej Suhadolnik, šport
Jernej Suhadolnik, šport

Svetovno prvenstvo ni obarvano le nogometno, zaznamuje ga tudi glasba. Brazilski mediji tako ocenjujejo tudi »kakovost« uradne pesmi Brazilije 2014, njen odmev doma in po svetu ter posledičen odziv tujih navijačev. Razmeroma enotna ocena je, da je tokratna uradna pesem prvenstva »We Are One, Ole, Ola« (Mi smo eno), katere izvajalci so Pitbull, Jennifer Lopez in priljubljena brazilska pevka Claudia Leitte, slabša kot njena predhodnica »Waka Waka, it is time for Africa« (Prišel je čas za Afriko), ki jo je pred štirimi leti pela Shakira. Zgodovina se je ponovila: v Južni Afriki je neuradna himna prvenstva (»Wawing flag«) zasenčila uradno in tudi tokrat je Shakirina pesem La La La (Brazil 2014) prekosila uradno ... Brazilci namreč očitajo FIFA, da uradna himna ne upošteva brazilske kulture in običajev, namesto v portugalščini pa je besedilo povečini napisano v angleškem in španskem jeziku.

Shakirina pesem seveda ni naključno prekosila uradne, četudi je nastala pozneje. Uspeh mundialskih himn, uradnih in neuradnih, in njihov doseg prek različnih komunikacijskih kanalov podpirajo glavni pokrovitelji FIFA, kot sta ameriška proizvajalca pijač in hitre prehrane, razlog za to pa naj bi bil preprost. Gledanost svetovnega prvenstva resda ruši rekorde – leta 2010 je imel le finale med Španijo in Nizozemsko desetkrat večjo gledanost kot ameriški »superbowl« –, toda pokrovitelji imajo za oglaševanje na voljo le odmor med polčasoma in še nekaj minut, če tekma zaide v podaljšek. Prek glasbe – nenehno favoriziranje ameriških pevcev ni naključno – pa lahko pokrovitelji sežejo dlje: uradni računi omenjenih pesmi na portalu Youtube dosegajo večstomilijonske obiske, dodatne učinke prinašajo še koncerti, predvajanje TV oglasov s himnami ves dan, ... Mimogrede: primerjalno najbolj priljubljena mundialska himna – upoštevaje razliko 16 let in razvoj spleta – je še vedno »La copa de la Vida (prvenstvo življenja)«, ki jo je za SP 1998 v Franciji predstavil Ricky Martin.

Na drugem koncu nogometne industrije so nogometaši, ki si raje prepevajo svoje »himne«. Svetovni rekord je s pesmijo Ai, se eu te pego (Oh, če te ujamem) pred tremi leti postavil brazilski pevec Michel Telo – rojaki so začudeni, da ni bil vključen tudi v mundial –, ki je tedaj obnorel tudi veliko večino zvezdnikov, kot so Ronaldo, Neymar, Rooney, Reus, ... Zanimivo, Francija bo gostila naslednji večji turnir, euro 2016, ki bo tudi za slovensko nogometno družino nekakšno »prvenstvo življenja«. Nič ne bi bilo narobe, če bi se uresničila tudi kakšna pesem slovenskih nogometašev, ki so si jih prepevali v Johannesburgu, pri čemer bi bili »Računajte na nas« ali pa »Rom pom pom, še ne gremo domov« bolj uporabni kot »Ja baraba, a ti vila« ...