Mesto, to sem jaz

Da je občinski svet nebodigatreba, župan kaže na vsaki seji.

Objavljeno
25. marec 2015 20.52
Slovenija, Ljubljana, 07.12.2011 - Novinarji pred mestno hisso ko so se sestali Gregor VIRANT, Janez SSUSSTARSSICC,... in Zoran JANKOVICC. Foto: Leon VIDIC/DELO
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Zakon o lokalni samoupravi določa, da župan zadrži objavo splošnega akta občine, če meni, da je ta neustaven ali nezakonit oziroma da zadrži izvajanje odločitve občinskega sveta, če meni, da je nezakonita ali v nasprotju s statutom oziroma drugim splošnim aktom občine. V takih primerih zakon določa, da župan občinskemu svetu predlaga, naj o zadevi spet odloča na prvi naslednji seji.

Kar se je ob odločanju o proračunu zgodilo na ponedeljkovi seji mestnega sveta MOL, je pravo nasprotje vloge, ki naj bi jo župan imel v občini – torej vloge varuha zakonitosti in ustavnosti delovanja lokalne skupnosti. Le malokdo verjame, da je po napovedi obstrukcije celotne opozicije nenamerno pozabil preveriti navzočnost preostalih v veliki sejni dvorani Magistrata. Vendar ima kot predsedujoči mestnemu svetu ob sebi tudi veliko svetovalcev iz mestne uprave, ki imajo poslovnik, statut in zakonodajo iz lokalne samouprave v malem prstu. V ponedeljek pa ob odločanju o najpomembnejšem aktu občine in nekaterih dopolnilih k temu nenadoma nihče ni vedel, da mora biti ob glasovanju navzoča več kot polovica vseh svetnikov?!

Da bi bilo vse »čisto«, je sveža koalicija ob asistenci statutarno-pravne komisije legalizirala manjšinsko odločanje. Pri tem je Jankovićevim svetnikom pomagal predsednik komisije Nejc Brezovar, sicer svetnik SMC, ki je prav tako, zgrožena nad županovim avtoritarnim vodenjem seje in onemogočanjem razprave, zapustila sejo. Brezovarja, ki je, poenostavljeno, ugotovil, da je zapustil sejo, a bil na njej formalno še vedno navzoč, je podžupan Aleš Čerin pohvalil, da je sveži doktor pravnih znanosti »neobremenjen s statutom in poslovnikom«.

Strokovnjaka z upravne fakultete in fakultete za družbene vede z nekoliko manj svežim doktoratom in več izkušnjami sta jasna: noben sklep ni veljaven, če svet ni sklepčen oziroma v njem ni navzočih več kot polovica svetnikov. Župan bi torej moral ponoviti vsa glasovanja od začetka obstrukcije naprej, tako o dopolnilih kot o predlogu proračuna. Na mestni občini napovedujejo, da bo proračun objavljen v ponedeljkovem uradnem listu, Janković pa legalnost sklepov utemeljuje z voljo večine mestnih svetnikov, ki je naknadno izglasovala, da je bilo glasovanje zakonito. Volja večine – s podpisom koalicijskega sporazuma s SD in Desusom jo Janković v mestnem svetu spet ima – torej prevlada nad zakonom?

Gre za problem načina delovanja. Jankoviću bi namreč prej ali slej uspelo zbrati dovolj svojih svetnikov za podporo proračunu. Ko bo ta enkrat veljaven, pa si je župan tudi zagotovil več kot dovolj pooblastil, da mimo volje sveta prerazporeja javni denar. Da je občinski svet, po zakonu »najvišji organ odločanja o vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti občine« zanj nebodigatreba, župan kaže na vsaki seji. V ponedeljek pa je le še nekoliko bolj nazorno pokazal, kdo je sončni kralj v našem glavnem mestu.