Prioriteta

Prenova Cankarjevega nabrežja: Občina še enkrat kaže, da ima eno in edino prioriteto, za katero denarja nikoli ni težko najti – središče mesta.

Objavljeno
04. junij 2014 18.12
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Središče Ljubljane bo ob koncu poletja in tik pred volitvami spet zasijalo v vsem svojem čaru. Trg republike v osveženi podobi, obnovljena Cankarjevo nabrežje in Ribji trg, nova Ribja brv ... podobo utegnejo nekoliko skaziti gradbena dela na Slovenski cesti, seveda če se bodo začela tako kmalu.

Čeprav se prenova Cankarjevega nabrežja te dni šele dobro začenja, si občina že zasluži priznanje za najhitrejšo izvedbo projekta, ki povrhu sploh še nima zagotovljenega finančnega kritja. Poglejmo podrobneje: javno naročilo za milijonski posel prenove Cankarjevega nabrežja in Ribjega trga je občina objavila 25. aprila, tik pred prvomajskim prazničnim tednom. Prijave zainteresiranih kandidatov so odpirali 12. maja, dva tedna kasneje pa je župan že razglasil, da bo gradbena dela v prvih dneh junija začel koncesionar KPL.

Izvedba javnega naročila, v katerem je od objave do pravnomočne izbire izvajalca minil le mesec dni, od odpiranja ponudb do pravnomočne izbire pa zgolj dva tedna, je za ljubljansko občino – verjetno pa tudi za marsikaterega drugega javnega naročnika v državi – rekordno hitra. Običajno samo analiza ponudb (pregled referenc in izpolnjevanja pogojev ter poizvedbe glede plačanih davkov) vzame nekaj tednov. Tokrat je občina v dveh tednih analizirala ponudbi, izvedla pogajanja z dvema kandidatoma za posel, pa še osemdnevni rok za pritožbe je v tem času minil.

Še nekaj preseneča pri poteku tega projekta in kaže na »izjemno nujnost« njegove izvedbe. Občina zanj nima zagotovljenega denarja. V proračunu imajo okoli 470 tisoč evrov, pri čemer pričakujejo še milijon iz evropskih skladov. Ker tega denarja za zdaj ni, saj še čakajo na odločitev o vlogi, so v javno naročilo vnesli opozorilo, da se bo druga faza obnove (prva zajema del od Tromostovja do Ribjega trga, druga pa območje od Ribjega trga do Čevljarskega mostu) izvajala zgolj v primeru, da bo vlogi ugodeno. Dober mesec po objavi opozorila v javnem naročilu je to že pozabljeno, čeprav evropskega denarja (še) ni. Če ga ne bo, bo občina primanjkljaj zagotovila iz lastnih sredstev, je povedal vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik.

Kot bi šlo za drobiž in kot da težav z zagotavljanjem denarja za nujne projekte ne bi bilo. Da pri projektu, ki bo Ljubljano stal skoraj 1,2 milijona evrov, ne gre za drobiž, pokaže preprosta primerjava. Isti oddelek je po podatkih MOL lani za ureditev kolesarske infrastrukture namenil celih 360 tisočakov, prejšnja leta pa še manj. Kolesarji so menda ena od občinskih prioritet, običajno poslušamo občinarje. Pomembno je tudi, da bo ta oddelek v prihajajočem rebalansu menda ob kar sedem milijonov evrov. Če se bo dodajalo Cankarjevemu nabrežju, kje se bo rezalo? Pri nujni kanalizaciji, vodovodu ...? Občina še enkrat kaže, da ima eno in edino prioriteto, za katero denarja nikoli ni težko najti – središče mesta.