Bivšega vodjo AMZS Lesce bi tožilec poslal v zapor

Po enoletnem sojenju in 35 obravnavah naj bi prihodnji teden končali sojenje šesterici.

Objavljeno
14. november 2014 15.34
Marjana Hanc, Kranj
Marjana Hanc, Kranj

Škofja Loka - »Saj sem hujši kot Bine Kordež!« je bil na okrajnem sodišču v Škofji Loki ogorčen Florijan Gašperin, nekdanji vodja izpostave AMZS v Lescah. Tožilec Tilen Demšar je namreč zanj zaradi zlorab položaja in prejemanja podkupnin zahteval tri leta in šest mesecev zapora, plačilo 120 dnevnih zaslužkov in vračilo 200 evrov denarne nagrade.

Afera AMZS je novembra 2010, potem ko so odvzeli prostost zakoncema Florijanu in Jani Gašperin, močno odmevala v javnosti. Ženo Jano so po zaslišanju izpustili, Florijan pa je ostal v priporu pet tednov. Tri leta pozneje, novembra lani, se je na škofjeloškem sodišču začelo eno najdaljših sojenj v zadnjem času na Gorenjskem. Doslej se je zvrstilo kar 35 obravnav.

Tožilstvo je obtožni predlog spisalo proti sedmerici, in sicer Florijanu Gašperinu in njegovi ženi Jani, Tanji Kokalj, Matjažu Pernušu, Dejanu Mencingerju, Janezu Odarju in Janezu Žemlji. Očitalo jim je, da so jemali podkupnine, ponarejali listine in omogočali strankam registracijo vozil, čeprav niso bila brezhibna. Že takoj na začetku sojenja pa je sodnica Simona Prosen postopek proti ženi prvoobtoženega, ki je delala kot referentka, zaradi bolezni izločila.

Gašperin je, kot je v sklepni besedi poudaril tožilec Tilen Demšar, storil skupaj kar 39 kaznivih dejanj, zato, kot je dejal, kaj drugega kot zapor ne pride v poštev. Za vse druge obtožene je tožilec predlagal pogojne kazni, vsem s preizkusno dobo dve leti, in sicer za Matjaža Pernuša 11 mesecev, za Dejana Mencingerja sedem mesecev, za nekdanjo referentko Tanjo Kokalj štiri mesece ter za Janeza Odarja in Janeza Žemljo, ki sta pripeljala več vozil na izpostavo AMZS, po dva meseca.

Podkupnina za pregled

Poročali smo že, da so policisti po več anonimnih prijavah nepravilnosti in sumu kaznivih dejanj pri registraciji vozil v Lescah tudi s prikritimi ukrepi več mesecev v letu 2010 preiskovali, kaj se dogaja. Ugotovili so, da so v AMZS Lesce izdali zapisnike o opravljenih tehničnih pregledih za 80 vozil, čeprav jih sploh niso pregledali. Tako so omogočili registracijo tehnično nepregledanih vozil.

Vozila, ki niso bila tehnično brezhibna, so kontrolorji Gašperin, Pernuš in Mencinger zamenjali z brezhibnimi, največkrat sta bili to kar vozili zakoncev Gašperin, ter z njimi opravili tehnični pregled, nato pa v evidenco vnesli podatke tehnično ne brezhibnega vozila. Enako so opravljali tudi preglede vozil, ki jih lastniki sploh niso pripeljali v delavnico, ampak so zaposlenim dostavili le prometno dovoljenje.

Pomagali so tudi mehaniki

Obdolženi kontrolorji po mnenju tožilca niso korektno opravili svojega dela. Gašperin je tudi petkrat sprejel podkupnino, zneski so bili od 30 do 50 evrov. Referentka Tanja Kokalj je vedela za mahinacije z vozili, vendar je v strahu za službo in pod pritiski privolila v to, kar so ji naročili, je navedel tožilec.

V kriminalistični preiskavi so ugotovili, da so k izvajanju teh dejanj veliko pripomogli posredniki oziroma mehaniki, ki so za svoje stranke urejali registracijo vozil. Pri tem so jim zaračunavali tudi fiktivno odpravo pomanjkljivosti in zlorabljali njihovo zaupanje.

No, mehanik Anton Markelj, ki je v četrtek zadnji pričal na sodišču, ni obremenil nikogar. Pojasnil je, da v njihovi delavnici najprej pregledajo vozilo in ga po potrebi popravijo, nato pa peljejo na tehnični pregled v izpostavo AMZS. »Tako storitev omogočamo strankam že 30 let in nikoli se ni zgodilo, da bi kdo zgolj predložil dokumente in ne bi pripeljal vozila. Če pa je bila res gneča, sem avto pustil na AMZS in nisem čakal na tehnični pregled. Po pregledu sem plačal za storitev in svoji stranki tudi zaračunal, kolikor je stal pregled in sem zanj plačal,« je razložil Markelj.

Sojenje se bo z zaključnimi govori zagovornikov obtoženih nadaljevalo 20. novembra, kdaj bo sodnica Simona Prosen izrekla sodbo, pa še ni znano.