Med najpogostejšimi kršitvami so zlorabe tahografov

Mobilne enote so v treh tednih voznikom naložile za več kot 160 tisoč evrov glob, skoraj tretjina kršitev zelo resnih.

Objavljeno
11. avgust 2014 11.10
Jure Predanič, kronika
Jure Predanič, kronika
Ljubljana – Finančna uprava je opravila nadzor nad 6030 delovnimi dnevi voznikov oziroma pregledala 220 vozil. Kot sporočajo, se osredotočajo na tiste, ki huje kršijo pravila ur vožnje in obveznih počitkov ter ogrožajo varnost drugih, o čemer pričajo zadnje hude prometne nesreče voznikov tovornih vozil in avtobusov.

»Finančna uprava RS je na podlagi novele zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih začela opravljati nadzor 11. julija 2014. Mobilne enote so se osredotočile na »hujše kršitve, poglobljeno obravnavo primerov, obravnavo celotne poti in daljših obdobij vožnje, ugotavljanje, ali so zapisovalne naprave prirejene, in odkrivanje manipulacij s tahografi.« Kot je pojasnila tiskovna predstavnica Sabina Langus Boc, so pri tem pokazali razumevanje pri oceni dejanske življenjske situacije in za upravičena odstopanja, izogibali pa so se ustavljanju avtobusov s potniki med vožnjo in so zato vozila kontrolirali na parkiriščih.

Nadzor so opravljali do 1. avgusta, v tem času pa so pregledali nad 6030 delovnih dnevov voznikov oziroma 220 vozil. Odkrili so 154 kršitev, za katere je bilo v treh primerih začasno odvzeto vozniško dovoljenje do izpolnitve predpisanih časov počitkov, v 116 primerih je bila izrečena globa (v 29 primerih pravnim osebam, v 28 primerih odgovornim osebam in v 59 primerih voznikom) v skupnem znesku 160.850 evrov, v 38 primerih pa je bilo izrečeno opozorilo. Od vseh ugotovljenih kršitev se jih 42 šteje za zelo resne, ko so na primer odkrili naprave za onemogočanje beleženja vožnje.

Največ kršitev je bilo sicer zaradi prekoračitve neprekinjenega časa vožnje, torej zaradi prekoračitve dnevnega časa vožnje in nezadostnega počitka, pa zlorabe tahografa, tahografskega vložka ali vozniške kartice, zaradi česar so bili izpisani podatki ponarejeni, ali pa voznik ni mogel predložiti izpisov aktivnosti za tekoči dan oziroma 28 dni. »Kazni za kršitve neprekinjenega časa vožnje, dnevnega časa vožnje, tedenskega časa vožnje, odmorov, dnevnega in tedenskega počitka so predpisane za vsako začeto uro kršitve za voznika, za pravno osebo trikratnik zneska za voznika in za odgovorno osebo v višini kazni za voznika,« je sistem glob pojasnila Langus Boceva. »Najvišja kazen je bila skupno 7380 evrov za pravno osebo in 2460 evrov za odgovorno osebo,« je sporočila.

Po njenih besedah finančna uprava na tem področju tesno sodeluje z Inšpektoratom RS za promet, energetiko in prostor, ki je koordinacijski organ nadzornih organov. Mobilne enote finančne uprave so julija sicer sodelovale v štirih skupnih nadzorih z inšpektoratom in šestih skupnih nadzorih s policijo. »Povečan nadzor bo pripomogel k večji varnosti tovornega in avtobusnega prometa na slovenskem cestnem križu ter odkrivanju prevoznikov, ki ne spoštujejo predpisanih časov počitkov in s tem spravljajo v življenjsko nevarnost sebe in druge udeležence v prometu. Mobilne enote so osredotočene predvsem na potencialno nevarne voznike, ki huje kršijo pravila ur vožnje in obveznih počitkov in ogrožajo varnost drugih udeležencev v prometu, o čemer pričajo hude prometne nesreče v zadnjem času, v katere so vpleteni vozniki tovornih vozil in avtobusov,« je še pojasnila tiskovna predstavnica.

Pravila o delovnem času in počitkih voznikov so urejena v evropski uredbi, ki se neposredno uporablja za prevoznike iz držav članic EU, za druge države pa v Evropskem sporazumu. Pri nas to področje ureja zakon o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih. Namen ni le prometna varnost, temveč tudi preprečevanje izkoriščanja voznikov in zagotavljanje konkurenčnosti, so še pojasnili na finančni upravi.