Reševalno vozilo na bok, vozniku kazen

Z modrimi lučmi lahko skozi rdečo luč na semaforju, a ob morebitnem trku povzročitelj nosi posledice.

Objavljeno
30. januar 2015 15.18
Mitja Felc, kronika
Mitja Felc, kronika
Ljubljana – Pred tednom dni je bilo v prometni nesreči na Celovški cesti v Ljubljani vpleteno reševalno vozilo na nujni vožnji. Posledice za udeležene k sreči niso bile hujše, čeprav se je rešilec obrnil na bok, je pa voznik zaradi nesreče dobil položnico za 250 evrov in tri kazenske točke.

Koliko vozil na nujni vožnji je bilo zadnja leta vpletenih v prometne nesreče, na policiji natančno ne vedo, saj statistike o teh podatkih ne vodijo posebej. Vsako leto pa obravnavajo nekaj deset takšnih primerov, a navadno le z blažjimi posledicami, kjer se krivi zgolj pločevina.

Glede vozil na nujni vožnji je zakon do voznikov prizanesljiv le, če se med neupoštevanjem cestnoprometnih pravil ne zapletejo v prometno nesrečo. Če strnemo, to pomeni, da se med vožnjo, ko imajo vklopljene svetlobne ali signalne znake, lahko požvižgajo na omejitve, ki jim jih zapovedujejo prometni znaki in semaforji, vendar le, če to storijo varno.

Prometne signalizacije ni treba upoštevati

Voziti morajo tako in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in ne ogrožajo drugih udeležencev v prometu. Zakon o pravilih cestnega prometa daje voznikom vozil s prednostjo, vozil za spremstvo in vozil v spremstvu pooblastilo, da jim ni treba upoštevati prometnih pravil in prometne signalizacije, vendar morajo voziti tako in s takšno hitrostjo, da ves čas obvladujejo vozilo in ne ogrožajo drugih udeležencev cestnega prometa ali njihovega premoženja.

Seznam »utripajočih« vozil je dolg

Seznam vozil, ki imajo na strehi lahko modre luči in nameščeno »hupo«, je pravzaprav precej dolg in teh privilegijev nimajo samo policijska, gasilska in reševalna ter specializirana vozila za izvajanje nujne medicinske pomoči. V pravilniku o vozilih s prednostjo in vozilih za spremstvo so našteta še naslednja: vojaška vozila, vozila državnih organov, ki se uporabljajo za prevoz varovanih oseb iz uredbe, ki določa varovane osebe, vozila carinske službe, posebej označena službena vozila cestninskih nadzornikov, vozila prometnega inšpektorata, mobilna enota veterinarske uprave, s katerimi se opravlja nadzor prevozov v cestnem prometu, posebej označena specialna vozila za prevoz zaprtih oseb, vozila državnega tožilstva in preiskovalne službe sodišča ter posebej označena intervencijska vozila civilne zaščite, gorske, jamarske in podvodne javne reševalne službe na ravni države in vozila mobilne enote ekološkega laboratorija, ki se uporabljajo za opravljanje določenih nalog.

Pri uporabi stavijo na zaupanje

Kot rečeno, voznika na nujni vožnji, ki je odgovoren za nesrečo, doleti sankcija. Za zlorabo svetlobnih signalov se šteje, da so ti nameščeni na vozilih, kjer pravilnik tega ne določa. Ali je sankcija predvidena tudi, če voznik, ki ima sicer upravičeno nameščene svetlobne in zvočne signale, te uporabi neupravičeno, pa na policiji odgovarjajo: »Na vozilih, na katerih je dovoljeno namestiti in uporabljati naprave za dajanje posebnih svetlobnih in zvočnih znakov, se predvideva, da jih vozniki uporabljajo v upravičenih primerih.«