Splitčana ogoljufala za 2300 evrov

Ženska je poklicala Splitčana in od njega zahtevala denar, ki da je namenjen njegovemu bolnemu stricu, ki je obtičal v Londonu.

Objavljeno
15. februar 2013 15.11
hočevar MNENJA - Mobitel
Ba. P., Delo.si
Ba. P., Delo.si

Split - Zakonca iz Splita je v sredo poklicala ženska, se predstavila kot predstavnica hrvaškega veleposlaništva v Londonu in ju ogoljufala za več kot 16.000 kun (okrog 2300 evrov).

Kako ji je to uspelo? Splitčanoma je povedala, da je stric 45-letnika v Londonu izgubil dokumente, druge osebne stvari in letalsko karto. Zakonca v resničnost navedb nista podvomila, saj sta vedela, da je stric nekje »zunaj«, ne pa točno kje. Lahko bi bil tudi v Londonu.

Prevarantka je 45-letnika prosila, da ji na tekoči račun nakaže 9605 kun, kar je moški tudi storil. Nekaj ur pozneje je poklicala znova in povedala, da je prišlo do zapleta, saj je »stricu« na letališču postalo slabo, zato ga niso hoteli spustiti na letalo. Zahtevala je še dodatnih 6450 kun za stroške zdravniškega pregleda. Hrvat ji je denar nakazal, in ko ni poklicala nazaj je sklepal, da je vse urejeno.

Šele nekoliko pozneje pa sta se zakonca spomnila, da bi strica poklicala in preverila kako je z njim. Ko sta to storila, sta izvedela, da ne samo, da z moškim ni nič narobe, ampak tudi, da se ne nahaja v Veliki Britaniji.

Goljufijo sta prijavila policiji, ki primer še preiskuje.

Podobne »prošnje« tudi po elektronski pošti

Pred dobrim letom dni je po spletu zaokrožilo elektronsko pismo, v katerem »znanec« naslovnika prosi za denar, ker da je nekje v tujini izgubil prtljago in denar, ali pa so mu premoženje ukradli. Kljub temu, da so ti znanci Slovenski državljani, pa je bilo pismo navadno napisano v polomljeni slovenščini ali angleščini in nemalokdo je nanj vsaj odgovoril, če že ne posredoval denarja.

Na policiji opozarjajo naj na pošto s sumljivo vsebino, četudi smo jo prejeli z znanega naslova, ne odgovarjamo: »Nikoli ne smemo zaupati identiteti pošiljatelja elektronske pošte, saj se jo da enostavno ponarediti. Zato moramo biti pozorni na elektronsko pošto ne samo neznanega pošiljatelja, ampak tudi na pošto znanih pošiljateljev, katerih vsebine in priponke ne pričakujemo oziroma smo prejeli pošto z nevsakdanjimi vsebinami. Na takšno pošto ne odgovarjamo, je ne pošiljamo naprej, ne poskušamo odjaviti prejemanja, ne odpiramo priponk oziroma povezave in jo moramo takoj izbrisati«.