Številne kršitve tovornjakarjev

Policisti so na avtocesti odkrili številne kršitve tovornjakov od prirejenih tahografov do preobteženih vozil.

Objavljeno
23. julij 2014 15.07
Posodobljeno
23. julij 2014 15.07
Policijska in carinska kontrola
Mi.K., kronika, STA
Mi.K., kronika, STA

Lukovica - Po več evropskih državah v tem tednu poteka poostren nadzor prometa, tudi v Sloveniji. Policisti in cariniki že od jutra na avtocestnem postajališču Lukovica preverjajo tovorna vozila in avtobuse. Avtocestni krak Ljubljana - Maribor je namreč med bolj obremenjenimi pri nas, policisti pa so ugotovili številne kršitve.

V dopoldanskem času so odkrili pet preobremenjenih vozil - tovornjak z nosilnostjo največ treh ton in pol je na primer tehtal štiri tone in pol -, kombinirano vozilo, registrirano za devet oseb, v katerem se je peljalo 12 oseb, tovorno vozilo, ki je prevažalo avtomobile, je bilo previsoko in bi se verjetno zagozdilo v katerem od slovenskih podvozov.

Odkrili so tudi prirejene tahografe, da je naprava beležila nižje hitrosti vožnje od dejanskih, vozilo z nevarnim blagom je prevažalo preveč tovora, voznik tudi ni imel ustreznih navodil, kako ravnati v primeru nesreče, je dopoldanske ugotovitve nadzora povzel Robert Javoršek iz specializirane enote za nadzor prometa pri Generalni policijski upravi.

Kazni za kršitelje so različne, odvisne od resnosti kršitve. Pri prevozih nevarnega blaga se gibljejo med 1000 in 4000 evri za pravno osebo, pri preobremenitvah vozil lahko sežejo do 3000 evrov, a globe se lahko povzpnejo tudi do več 10.000 evrov. Najvišja danes dopoldne izdana kazen je bila 5000 evrov za pravno osebo, je pojasnil Javoršek.

Policisti od voznikov tovornih vozil pogosto slišijo, da jih delodajalci silijo k takemu ravnanju, pravi Javoršek. »Te zgodbe so resne. Vozniki nam sami podajajo opise, kaj vse se dogaja na terenu,« dodaja.

Policijski inšpektor na Policijski upravi Ljubljana Borut Božič je pojasnil, da pod drobnogled jemljejo tako slovenske kot tuje voznike, preverjajo predvsem čas trajanja vožnje, ali si vozniki jemljejo predpisane počitke med vožnjo, kako so vozila naložena, s kakšnim gorivom so napolnjeni rezervoarji, pa tudi psihofizično stanje voznikov.

V času izjave za medije so imeli policisti in cariniki v nadzoru predvsem tuje voznike, nekaj Romunov, Madžarov in Hrvatov. Božič je poudaril, da ne izbirajo po nacionalnosti, katero vozilo bodo preverili, a kršitve zaznavajo tako pri domačih kot pri tujih voznikih.

Na vprašanje, kako komunicirajo z vozniki, ki so različnih nacionalnosti, je Božič pojasnil, da policisti »govorijo nemško, angleško, v ekipi imajo tudi policista, ki govorita madžarsko oz. italijansko, z vozniki iz slovanskih držav pa se da pomeniti tudi v slovenščini«. A ob tem Božič dodaja, da vozniki kljub jezikovnim oviram razumejo, kakšno kršitev jim očitajo, ko jim predstavijo na primer tahografski listek ali številko na tehtnici.

Romunski voznik kombiniranega vozila, pri katerem so policisti ugotovili, da je preveč naložen, je dejal, da gre le za manjše odstopanje od največje dovoljene teže za njegovo vozilo. Dobil je kazen v višini 400 evrov. Kazen bo plačal iz svojega žepa, saj je sam lastnik kombiniranega vozila.

Voznik tovornjaka s priklopnikom romunskih registracij, naložen z gradbenim materialom, pri katerem so policisti odkrili močno poškodovane pnevmatike - nekatere so bile razpokane, druge odkrušene z velikimi luknjami v profilu - je bil redkobeseden. Dejal je le, da bo poklical svojega šefa in se ravnal po njegovih navodilih. Policisti so mu odvzeli registrske tablice in vožnje ne bo smel nadaljevati, dokler na vozilu ne bodo nameščene ustrezne pnevmatike.

Voznik hrvaškega tovornjaka, naloženega z novimi avtomobili, je povedal, da tovrstne kontrole med vožnjo po Evropi pogosto doživi. »Nemčija, Avstrija, Češka, povsod sem jih že doživel,« je dejal in dodal, da je prav, da take kontrole so, saj je prometa veliko, veliko je nesreč.

Javoršek je danes še pojasnil, da redno opravljajo nadzore prometa - kontrolirajo tovorna vozila, avtobuse, izredne prevoze, prevoze nevarnega blaga, pa tudi taksi vozila in avtošole. Preverjajo obremenitve, dimenzije vozil, čas trajanja vožnje, počitke in odmore voznikov ter tehnično brezhibnost in opremo vozil.

V prvem polletju letos so odkrili okoli 20.000 kršitev, med katerimi je bilo kak odstotek več tujcev. Preko 12.000 je bilo kršitev pravil cestnega prometa, preko 3500 kršitev pravil o obremenitvah in dimenzijah, preko 1200 kršitev, povezanih s tehnično brezhibnostjo in registracijo vozil, ko tudi okoli 1500 kršitev, povezanih s socialno zakonodajo. Tu so policisti zaznali predvsem prekoračen čas trajanja vožnje, kršitve pri počitkih in odmorih, delovanju tahografa in različne zlorabe tahografov v tovornih vozilih.

Božič je tudi izpostavil, da smo pred vrhuncem turistične sezone, zato naj bodo vozniki strpni. V primeru prometne nesreče Božič voznike opominja, naj se na prehitevalnem pasu pomaknejo v levo, tisti na voznem pasu pa v desno ter tako sprostijo pot za reševalne in druge intervencijske ekipe, da bodo lahko prišle na kraj nesreče in pomagale poškodovanim.

»Vozniki lahko največ storite, da na cesti ne bo gneče. Pravočasno se odpravite od doma,« voznikom še svetuje Božič.