Strojevodji, ki je povzročil nesrečo na Jesenicah, grozi do pet let zapora

Skoraj tri leta po drugi najhujši železniški nesreči v Sloveniji bo v sredo na zatožno klop sedel Andrej Ponikvar.

Objavljeno
15. junij 2014 22.02
Bl. R., Jesenice
Bl. R., Jesenice
Jesenice – Skoraj tri leta po drugi najhujši železniški nesreči v Sloveniji (v največji leta 1984 je v Divači umrlo 31 ljudi, 34 pa je bilo ranjenih), v kateri je bilo avgusta 2011 na železniški postaji v Jesenicah v potniškem vlaku poškodovanih 34 potnikov, od tega osem huje, bo v sredo na zatožno klop sedel strojevodja Andrej Ponikvar. Obtožen je povzročitve nesreče iz malomarnosti, grozi pa mu do pet let zapora.

Okrožno državno tožilstvo Kranj je obtožnico vložilo aprila 2012, vendar je senat kranjskega okrožnega sodišča zahteval preiskavo; ta se je začela decembra 2012. Zapisnik o zaslišanju priče v tujini so prejeli aprila lani, oktobra lani pa še mnenje izvedenca. Tudi obtožnica je bila vložena oktobra lani, vendar je bil vložen ugovor, tako da je obtožnica postala pravnomočna februarja letos, je povedala predsednica okrožnega sodišča Janja Roblek.

Na predobravnavnem naroku obtoženi ni priznal krivde, zato se nadaljuje glavna obravnava, je dejala Roblekova. Poudarila je, da gre za zapleteno in nenavadno zadevo, zato zahteva več časa kot običajno, ker so morali zaslišati pričo v tujini in postaviti izvedenca.

Druga najhujša železniška nesreča v Sloveniji se je zgodila, ker je potniški vlak z železniške postaje Jesenice odpeljal v času, ko je iz nasprotne strani pripeljal težak tovorni vlak. Po naših informacijah je strojevodja s postaje odpeljal prezgodaj in kljub rdeči luči na železniškem signalu, kar pa je že pred časom zavrnil odvetnik Franci Matoz, zagovornik Andreja Ponikvarja.

Preiskovalci so imeli precej dela zaradi tehničnih težav. Kot smo v Delu že poročali, ni povsem jasno, ali je tiskalna naprava, ki beleži uporabo signalnovarnostne naprave, v času nesreče delovala pravilno, prav tako naj bi imeli težave zaradi slabih ali celo neuporabnih posnetkov pogovorov med strojevodjo in vlakovnim odpravnikom, kar utegne biti težava za dokazovanje odgovornosti strojevodji potniškega vlaka.