Hkratna sanacija parkirišča in ploščadi na Bavarskem dvoru

S prenovo severnega dela ploščadi nad vhodom v podzemno garažo bodo sanirali tudi parkirišče v slepem kraku Pražakove nad njo

Objavljeno
25. maj 2016 18.25
Prenova parkririšča na Bavarskem dvoru
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek

Ljubljana – Plačljivo parkirišče v slepem kraku Pražakove ulice, ki je bilo zadnja leta ena največjih mestnih sramot, saj je bilo asfalta ponekod le še za vzorec, bo končno sanirano. A ne zaradi parkirnih prostorov, temveč zato, ker podjetje Saning tam izvaja sanacijo severnega dela zunanje ploščadi k poslovnemu objektu na Slovenski cesti 58. Ta prostor je namreč hkrati tudi streha podzemne garaže pod to ulico.

Kot nam je povedal odgovorni vodja projekta Tomaž Škerlep iz Gradbenega inštituta ZRMK, gre v omenjenem primeru pravzaprav le za eno od številnih faz širšega projekta, to je postopne prenove ploščadi okoli visokih poslovnih blokov in stolpnic na Slovenski 54 do 58, ki ji starejši Ljubljančani pravijo Ko-ra bar (po nekdanji piceriji v enem od lokalov v okroglem atriju pod njo). Uradno pa gre za poslovni kompleks na Bavarskem dvoru.

Zamakalo je v klet

Da so se lotili prenove severnega dela ploščadi, pa je bil glavni razlog ta, da je s parkirišča zamakalo v kletne prostore pod njo. Točneje na streho uvoza v garažno klet in posamezne kletne poslovne prostore (Abanke) na tem delu Pražakove ulice oziroma velebloka na Slovenski 58. Čeprav se je zaradi uničene toplotne in hidroizolacije to dogajalo vrsto let, pa je upravnik objekta šele pred kratkim dobil stoodstotno soglasje večjega števila različnih solastnikov za približno 200 tisočakov vredno prenovo ploščadi in parkirišča nad njo.

Sanacijska dela, ki jih izvaja podjetje Saning bodo trajala poltretji mesec, končana pa naj bi bila predvidoma do začetka avgusta. V osrednjem delu stolpnice, kjer ima eden od najemnikov pritlični lokal s hitro hrano (Burek Olimpija), pa naj bi posodobili tudi zdajšnji montažni prizidek (nadstrešnico). Na zahodnem delu objekta pa so že pred tednom dni odprli pritlični lokal Žito - Bavarski dvor, ki je bil zaradi temeljite prenove zaprt dlje časa. Gre v bistvu za prodajalno kruha in drugih pekovskih izdelkov podjetja Žito in manjšo kavarno.

Parkirnih prostorov manjka

Odgovorni vodja del Edo Velkavrh iz podjetja Saning nam je povedal, da bodo po zaščiti ploščadi na njej znova vzpostavili asfaltirano parkirišče (MOL bo delni financer) in da na njem ni predvidenih nobenih sprememb. Na gradbišču smo še zvedeli, da številni lastniki objektov Slovenske 54 do 58, ki imajo tam svoje poslovne prostore, komaj čakajo konca prenove, saj se jim manko zunanjega parkirišča v Pražakovi močno pozna. V skupni garaži pod objekti, ki ima dve podzemni etaži, je namreč le 100 parkirnih prostorov, kar že dolgo ne zadošča niti za potrebe tamkaj zaposlenih (na Ljubljanski borzi, v več bankah, Elektru, LPP, zavarovalnicah, gostinskih lokalih in drugih pisarnah), kaj šele za njihove stranke ali obiskovalce. V okolici je sicer kar nekaj zunanjih parkirnih prostorov in garažnih hiš (Trdinova, Kozolec I), vendar so največkrat prezasedeni ali pa predragi tako za dnevni kot mesečni ali letni najem.

Prenoviti je treba vso ploščad

Projektant Škerlep nam je razkril še načrte nadaljnje prenove ploščadi na Bavarskem dvoru. Naslednja faza bo namreč njena prenova ob objektu Slovenska 54, kjer je imela donedavnega svoje prostore tudi Probanka. Gre namreč za kompleks, s katerim se zaradi zamakanja v kletne prostore in podzemne garaže ukvarjajo že vse od leta 1995.

Kot smo videli ob ogledu, so številne talne plošče počene, asfalt na posameznih delih (predvsem na kolesarskih stezah in pločnikih ob postajališču Bavarski dvor nasproti okroglega atrija sredi ploščadi) pa povsem razpokan. Tudi poglobljeni atrij, ki vodi do več poslovnih lokalov etažo nižje od vrhnje ploščadi, pa je že več let precej zapuščen. Tam so zasedeni le trije lokali (v enem so še vedno sefi SKB banke iz znamenitega ropa), preostali pa samevajo. Stopnice, ki vodijo do njih, pa so že deloma uničene.

Problem (pre)številni lastniki

Četudi tam poslujejo številni bogati lastniki, pa upravniku, to je Tabor-upravljanje in vzdrževanje, ni lahko zbrati vseh soglasij solastnikov posameznih objektov za nujno prenovo objektov, zgrajenih okoli leta 1973. Ti zaradi visokih stroškov namreč niso vedno navdušeni nad njo, hkrati pa se ob dolgotrajnem dogovarjanju zamenja veliko lastnikov posameznih delov stolpnic ali blokov (eni prodajajo, drugi propadejo ...). Prenove javnih delov (pločniki, kolesarske steze, pasaže) pa se razen na deklarativni ravni otepa tudi MOL.