Najprej vgradite dvigalo, nato se lahko preselite

Hudo zadolžena litijska občina velikodušno ponuja pomoč upravni enoti, da bi ostala v njenih prostorih.

Objavljeno
16. marec 2015 18.35
Bojan Rajšek, Litija
Bojan Rajšek, Litija

Litija – Ker država na vsakem koraku zmanjšuje stroške, se je tudi litijska upravna enota odločila zapustiti precej drage občinske prostore in pisarne preseliti v nekdanji objekt davčne uprave v Ulici Mire Pregljeve, ki je v lasti države. Toda občinsko vodstvo selitvi nasprotuje.

Sedanje prostore s površino 577 kvadratnih metrov v Jerebovi ulici upravna enota skladno z zakonom o upravi in pred petnajstimi leti podpisano pogodbo med občino, upravno enoto in državo uporablja brezplačno, pri čemer državni organ plačuje zgolj obratovalne stroške. Predlog sporazuma o medsebojnih obveznostih, ki sta ga na začetku leta podpisala minister za javno upravo Boris Koprivnikar in načelnik litijske upravne enote Marko Doblekar, ne pa tudi tamkajšnji župan Franci Rokavec, določa, da bo upravna enota po preselitvi še uporabljala del prostorov, v katerih je arhiv, za kar jim v prihodnjih petih letih ne bo treba plačevati obratovalnih stroškov, saj je upravna enota v investicijsko vzdrževanje sedanjih prostorov med letoma 2006 in 2013 vložila dobrih 74 tisoč evrov.

Skrb za invalide ali nagajivost?

Toda vodstvo občine se s selitvijo ne strinja. Meni namreč, da to ni v interesu občanov, saj zdaj dokumente in listine, ki so v pristojnosti občine ali državnih organov, pridobijo v istem objektu. Župan Rokavec je občinskim svetnikom predlagal sklep, s čimer bi selitev upravne enote preložili za toliko časa, dokler do novih prostorov, ki so v istem objektu, le vhod je drug, ne bo zagotovljen nemoten dostop za invalide. Kasneje si je premislil in odločanje o tem, kaj mora storiti država, da se bo tudi on s podpisom pogodbe strinjal, preložil na eno od prihodnjih sej. Doblekar je presenečen, da občina pogojuje njihovo selitev v vgradnjo dvigala, saj tega nikoli niso zahtevali od davčne uprave, ki je prostore uporabljala vse do julija 2013. Na vprašanje Dela, ali je Rokavec izpolnil obljubo, dano na februarski seji, da jim bo občina finančno priskočila na pomoč pri načrtovani posodobitvi poslovanja, je Doblekar odgovoril, da o tem ni ne duha ne sluha.

Rokavec pisal ministru

Na ministrstvu za javno upravo je Katja Mihelj Nagode pojasnila, da bodo mesečni stroški v novih prostorih upravno enoto stali od 1500 do 1800 evrov, medtem ko so zdaj v občinski zgradbi od 3200 do 4300 evrov. Izračunali so, da bodo na leto prihranili približno 25 tisočakov. Te prihranke namerava upravna enota porabiti za preureditev prostorov, medtem ko bo dvigalo oziroma dvižno ploščad za gibalno omejene osebe plačalo ministrstvo. »Takoj ko bo znana dokončna odločitev o selitvi upravne enote, se bomo skladno z zakonom o izenačevanju možnosti invalidov postavitve dvigala lotili prednostno,« so sporočili z ministrstva. Rokavec je v pismu Koprivnikarju izrazil pripravljenost, da pomaga pri iskanju rešitve za znižanje stroškov upravne enote, pri čemer ni navedel, koliko je hudo zadolžena občina, ki bankam dolguje več kot 21 milijonov evrov in se namerava letos še zadolžiti, pripravljena nameniti upravni enoti, da ta vendarle ne bi zapustila njenih prostorov.