Nova stanovanja končno tudi sredi Mengša

V sosesko Center Mengeš se bo marca selilo 39 lastnikov, kmalu pa bo naprodaj tudi 80 stanovanj propadle družbe MTB.

Objavljeno
27. februar 2017 16.51
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek
Mengeš – Občina Mengeš, ki s 7500 prebivalci sicer ni med najmanjšimi, bo najbrž še letos bogatejša za nekaj sto prebivalcev. K temu bosta največ prispevali soseski Center Mengeš in trgovsko-stanovanjska soseska Mengeš. V prvi bodo te dni začeli predajati ključe 39 stanovanj, v drugi pa jih bodo najverjetneje še letos na trgu ponudili 80.
Glede na to, da so zasebni investitorji in gradbena podjetja v zadnjih letih nova stanovanja gradili le na obrobju Mengša (predvsem na jugu, denimo naselje vrstnih hiš in dvojčkov Med lipami), bosta omenjena projekta močno spremenila predvsem podobo središča mesta. Oba sta namreč umeščena ob glavni mestni prometnici, to je Slovenski cesti.

Podjetje Trgograd, ki je pred kratkim zgradilo tri stolpiče z etažnostjo K+P+N+M na območju nekdanje velike gostilne v začelju stolpnice ob Slovenski cesti, je vseh 39 stanovanj že prodalo, saj stojijo na odlični lokaciji. Od hrupne Slovenske ceste so namreč ravno prav odmaknjena, na zahodni strani pa jih od šole in športnega parka z drevoredom loči le potok Pšata. Za kupce pa so bile očitno privlačne tudi arhitekturna zasnova (projekt so izdelali v trzinskem podjetju Tria studio), velikost in cena stanovanj.

Vse tri stolpiče, v katerih je v vsakem od 11 do 14 stanovanj, velikih od 39 do 98 kvadratnih metrov, namreč v kleti med seboj povezuje skupna podzemna garaža z 52 parkirnimi prostori. Kupci stanovanj pa so lahko poleg podzemnega parkirnega prostora kupili tudi enega od 20 zunanjih. Tisti, ki so stanovanja kupili v pritličju, bodo imeli tudi atrije, velike od 27 do 95 kvadratnih metrov.

Objekti, ki že na zunaj odstopajo od okoliških, so tudi sicer zgrajeni po najsodobnejših energetskih in ekoloških standardih. Zunanje stene imajo 20-centimetrsko toplotno izolacijo, notranje so dodatno zvočno izolirane, troslojna okna pa so opremljena z zunanjimi senčili na električni pogon. Dostop do stanovanj je urejen brez arhitektonskih ovir, imajo pripravljeno napeljavo za klimatske naprave, vsak stolpič pa ima svoje dvigalo.

Stanovanja, katerih cena je v povprečju znašala okoli 2000 evrov na kvadratni meter, so bila hitro razprodana. Tudi cena parkirnega prostora je bila nižja od običajnih na trgu. Kletni prostor je stal 8760 evrov, zunanji pa 3450.

Projekt MTB gre naprej

Mengeški župan Franc Jerič je zelo zadovoljen tudi, ker se je končno našel kupec, ki bo dokončal trgovsko-stanovanjsko sosesko Mengeš. To je geodetski biro Apolonij iz Kamnika, ki se sicer ukvarja tudi z nepremičninskimi posli in inženiringom. Četudi je DUTB kompleks z 80 stanovanji, velikim pritličnim lokalom, predvidenim za živilsko trgovino, petimi manjšimi poslovnimi prostori ter propadajočo, a spomeniško zaščiteno Kančevo hišo, Apoloniju prodala že konec lanskega oktobra, nam direktorica tega podjetja Irena Kleindienst še ni hotela razkriti podrobnosti, kako namerava dokončati objekt, ki ga je družba MTB Invest zgradila le do četrte gradbene faze, nato pa končala v stečaju. Povedala je le, da bo dokončni scenarij razkrila sredi marca, saj zdaj še potekajo zaključna pogajanja z več zainteresiranimi kupci za trgovski lokal, ki bo poleg stanovanj glavni del tega velikega kompleksa, pod katerim je med drugim 178 parkirinih prostorov.

Mengeški župan, ki se je že večkrat sestal s predstavniki Apolonija, pa nam je razkril precej več kot njegova direktorica. Dejal je, da je najverjetnejši kupec prostorov za živilsko trgovino Mercator in da naj bi bil velik trgovski center v pritličju urejen že do 1. julija. To se mu zdi najbolj izvedljiv del načrta prenove kompleksa MTB. Tega namreč lahko Apolonij uresniči precej laže kot prodajo stanovanj. Ta bi v biroju sicer lahko prodajali po nekoliko nižji ceni, stroške obnove in dokončanja pa prevalili na kupce, a bo vse odvisno od zanimanja kupcev.

Prenova stanovanj odvisna od Kančeve hiše

Na delih fasade v prvem nadstropju je namreč že videti sledove propadanja, v pritličju pa ne manjka poškodovanih ali celo manjkajočih delov fasadne izolacije. Od leta 2010, ko se je začel stečaj MTB Investa, so namreč vreme in vandali precej prispevali k propadanju nedokončanega objekta.

Poleg tega bodo stanovanja lahko začeli prodajati šele, ko bodo obnovili spomeniško zaščiteno Kančevo hišo ob Slovenski cesti. Kot smo se lahko prepričali ob ogledu, je ta v tako slabem stanju, da bi jo bilo še najbolje podreti in na njenem mestu zgraditi njeno repliko ali pa povsem drugačno, sodobnejšo. Jerič je dejal, da bo vse odvisno od varuhov kulturne dediščine, četudi se sam nagiba k temu, da bi nevarni in propadli objekt enostavno podrli in odstranili v celoti. Kot župan je pripravljen po hitrem postopku izpeljati potrebne spremembe občinskega odloka, ki še vedno ščiti večletno mengeško sramoto le na papirju. Dosedanji lastniki objekta v zadnjih nekaj desetletjih hiše pač niso nikoli vzdrževali ali obnavljali, kot bi se spodobilo za formalno zaščiteno dediščino.

Tako Jerič kot Mengšani si želijo ureditve tega območja, saj v tem delu mesta že več kot tri leta nimajo nobene živilske trgovine (tista v stolpnici v križišču Pavovec, ki jo je Tuš oddajal kot franšizo, ni nikoli zaživela in je več let le žalostno stagnirala, saj ni imela dovolj parkirnega prostora za kupce). Prav tako pa bi se s tem končalo propadanje nedokončanega in zaprtega objekta, zmanjšal obseg vandalizma ter odpravilo parkiranje na črno v okolici tega zapuščenega objekta.