Ljubljana – Lokalne volitve se bližajo, s tem pa tudi čas, ko politične stranke bolj intenzivno merijo javno mnenje in tehtajo, kakšne možnosti na volitvah bi imeli posamezni kandidati. Eden takih klicev, domnevno izveden po naročilu občine, je razburil našega bralca.
Naročnika bi morali razkriti
Anketo je opravljala agencija Ninamedia, je povedal bralec, ki je hotel ostati neimenovan. »Po uvodnem delu so se vprašanja začela vrteti okoli Jankovićeve županske kandidature, zanimalo jih je, koga bi podprl za župana, ali bi volil njega, ali bi ga volil s Pozitivno Slovenijo ali brez nje, ali bi volil Pozitivno Slovenijo z Jankovićem ali brez njega ...« Ko je anketarja vprašal, kdo je naročnik raziskave, mu je ta odvrnil, da ne ve, verjetno pa ljubljanska mestna občina. To je že tretjič, da sem dobil tak klic sedem ali osem mesecev pred volitvami, je dejal sogovornik in poudaril, da takšnih raziskav ne bi smeli izvajati z davkoplačevalskim denarjem.
Ali je anketo res naročila ljubljanska občina, smo preverili pri Ninamedii. Tadeja Košak z agencije je to zanikala in povedala, da je bila naročnik stranka Pozitivna Slovenija. Razložila je še, da anketarji vprašanim običajno povedo, kdo je naročil raziskavo, to informacijo so dolžni razkriti tudi po kodeksu. »Kot kaže, je v tem primeru šlo za uvajanje anketarja in se je zato zgodila napaka,« je pojasnila zaplet.
Največ anket o prometu
Sicer pa tudi raziskave javnega mnenja po naročilu ljubljanske občine niso nobena redkost. V prvem mandatu so Ljubljančane spraševali o projektu Ena hiša (ki je trenutno na čakanju za nedoločen čas), pa o kakovosti življenja v mestu, o športno-rekreativni dejavnosti meščanov, o kolesarjenju, trajnostni mobilnosti in onesnaženosti zraka, o zanimanju občanov za nakup parkirnih prostorov v garažnih hišah ter o že pozabljenem projektu uvedbe enotne položnice za javna podjetja.
Merjenje javnega mnenja po naročilu mestne uprave oziroma javnih podjetij in zavodov MOL se je nadaljevalo tudi v iztekajočem se mandatu, v katerem izstopajo raziskave s področij prometa ter izobraževanja in predšolske vzgoje. Mestna uprava ter mestni javni zavodi in podjetja so v tem mandatu za javnomnenjske ankete doslej namenili dobrih dvesto tisoč evrov, svetniške skupine, ki se prav tako financirajo iz občinske blagajne, pa še slabih 90 tisočakov. Podatki, ki so nam jih poslali z MOL, sicer kažejo, da je bilo prav lani za raziskave porabljenega daleč največ denarja: proračun so olajšale za okoli 170 tisoč evrov.
Najdražja je bila raziskava o potovalnih navadah prebivalcev MOL in ljubljanske urbane regije, ki sta jo v preteklih mesecih opravljala center za raziskave mobilnosti pri mariborski fakulteti za gradbeništvo in podjetje RM Plus. Za raziskavo, izvedeno v 2075 gospodinjstvih, je šlo iz mestne blagajne skoraj 60 tisočakov. Poleg te je občina izvedla še osem raziskav o prometu (o varnosti osnovnošolcev v prometu, kolesarski klimi, potovalnih navadah zaposlenih na MOL, spreminjanju ureditve javnega prometa v Ljubljani in regiji, zgoščevalni taksi, potovalnih navadah uporabnikov železniškega prometa), s katerimi pa ni imela stroškov oziroma so bili ti minimalni, saj je šlo bodisi za spletne ankete bodisi za anketiranje v okviru skupnih evropskih projektov.
Najbolj temeljito so izprašali zaposlene v javnih vrtcih
V preteklem letu so bili pri raziskavah javnega mnenja precej dejavni tudi na mestnem oddelku za predšolsko vzgojo in izobraževanje, kjer so naročili tri ankete, vse pri Ninamedii, zanje pa so odšteli skoraj 50 tisočakov. Zanimalo jih je zadovoljstvo staršev učencev osnovnih šol in otrok, ki obiskujejo javne vrtce. Prvo raziskavo so opravili na vzorcu 2400, drugo na vzorcu 5000 anketiranih. Glede na velikost vzorca pa je bila daleč najbolj temeljita raziskava zadovoljstva zaposlenih v občinskih javnih vrtcih. Izvedli so jo namreč med 2000 anketiranimi, kar upoštevajoč število zaposlenih v javnih vrtcih (po uradno dostopnih podatkih jih je bilo oktobra 2446) pomeni, da so anketirali več kot štiri petine zaposlenih.
Javnomnenjske raziskave so že stalnica pri Javnem holdingu Ljubljana, kjer Ljubljančane o zadovoljstvu z javnimi storitvami sprašujejo štirikrat na leto. Vsako leto gre za to slabih 20 tisočakov. Lani so raziskavo o osrednji tržnici in parkiriščih izvedli tudi pri javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice, zavod Muzeji in galerije mesta Ljubljana ter nekatere druge muzeje je leta 2011 zanimala prepoznavnost muzejev in galerij v glavnem mestu, pozornost pa vzbuja še raziskava, ki jo je lani pri Ninamedii naročil javni zavod Lekarna Ljubljana. Zanimalo ga je mnenje prebivalcev Postojne o novi lekarni, ki je po znanem zapletu z verifikacijo ministrstva trenutno le trgovina.
Ljubljančane redno