V Mestni knjižnici Ljubljana (MKL) se zavedajo, da je pri vzgajanju bralnih navad in kulture zelo pomembno zgodnje in redno obiskovanje knjižnice. Zato skupaj s 40 vrtci iz Ljubljane in okolice že šesto leto izvajajo bralni projekt Ciciuhec, ki je namenjen predšolskim otrokom in njihovim staršem.
Skupino mlajših otrok po vnaprejšnjem dogovoru v vrtcu obišče knjižničarka, starejše skupine pa gredo v najbližjo knjižnico. Tam jim predstavijo knjižnico in različne dejavnosti za otroke, od pripovedovanja pravljic, reševanja ugank, do izposoje knjig in ustvarjalnih delavnic. Vsaka skupina ob obisku knjižnice prejme slikanico, ki jim jih podarijo MOL in različne založbe. Sodelujočim vrtcem podarijo tudi priročnik za branje kakovostnih mladinskih knjig, ki ga vsako leto v sodelovanju s slovenskimi strokovnjaki za mladinsko književnost pripravi Pionirska – center za mladinsko književnost in knjižničarstvo.
Pomembna je spodbuda
Vzgojiteljica Nataša Kriletič, ki je mentorica programa Ciciuhec v vrtcu Galjevica, v skupini Kužki, pravi, da otroci že od začetka šolskega leta, ko skupaj obiščejo knjižnico, z veseljem spremljajo pravljične urice in oblikujejo plakate, na katerih narišejo in tudi že napišejo, kaj so prebrali. Povezovanje s knjižnico in spodbujanje k branju motivirata tudi otroke iz družin, v katerih doma berejo manj. Naloga vzgojiteljic je, da jim dajo možnost predstaviti vsebino na različne načine, tudi individualno. Otroci, ki imajo tremo pred predstavljanjem v skupini, lahko vsebino najprej narišejo, nato jo predstavijo manjši skupini, na koncu pa skoraj vedno pred vso skupino. Da so otroci še bolj sproščeni, za Ciciuhca nimajo določenega dne v tednu, ampak knjigo predstavijo takrat, ko so pripravljeni.
Kriletičeva še pravi, da je pomembno staršem že na prvem roditeljskem sestanku predstaviti projekt in jih povabiti k sodelovanju. Njihova vloga je, da gredo z otrokom v knjižnico, skupaj izberejo knjigo in jo otroku preberejo na prijeten način. Večina staršev to sprejme z veseljem.
Vanja Bučar, mati petletne deklice, je povedala, da s hčerko pogosto obiskujeta knjižnico. Ciciuhca je lepo sprejela, treba pa jo je spodbuditi k branju. Hči sicer izbira knjige sama, mati pa pazi, da imajo vendarle neko sporočilo in nauk, ki si ga lahko otrok zapomni in ponotranji. Svojo vlogo vidi v tem, da jo tudi z lastnim zgledom spodbuja, da skupaj bereta in tako bogatita besedni zaklad.
Širjenje glasu
Brezplačno članstvo